Branża

Proponujemy powrót do kanonu klasycznych wartości

Wojciech Łanecki, dyrektor kreatywny marki Brahman’s Home i autor inauguracyjnej kolekcji.

Proponujemy powrót do kanonu klasycznych wartości

Wojciech Łanecki, dyrektor kreatywny marki Brahman’s Home i autor inauguracyjnej kolekcji, o genezie marki Brahman’s Home i meblach luksusowych.

Dlaczego zdecydowali się Państwo stworzyć markę Brahman’s Home? Jakie są jej główne założenia?

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznastwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Marka Brahman’s Home powstała z pasji i miłości do najwyższej jakości designu. Szukaliśmy alternatywy dla masowej produkcji – idei, która byłaby ważna dla współczesnego człowieka, ale jednocześnie mogłaby realnie wpłynąć na zmianę zachowań konsumenckich. W czasach masowej produkcji i nadprodukcji właściwie w każdej sferze gospodarki, proponujemy klientowi powrót do kanonu klasycznych wartości. Naszą ambicją jest zainspirowanie klientów konceptem Pięciu Elementów, zaczerpniętych z filozofii Dalekiego Wschodu, by pomóc im odnaleźć harmonię.

Ważny jest dla nas aspekt rzemieślniczy. Doświadczeni kamieniarze, snycerze, cieśle, kuśnierze, szklarze i ślusarze dbają, by motyw Pięciu Elementów marki Brahman’s Home zyskał solidną, fizyczną formę, która zaspokoi wymagania i gusta klientów. Wysokogatunkowe materiały, m.in. drewno orzecha amerykańskiego, marmur Carrara oraz stal szlachetna, pokryta 24-karatowym złotem, pochodzą od renomowanych dostawców z kraju i ze świata, którzy gwarantują ich najwyższą jakość, z równoczesnym poszanowaniem środowiska oraz zasad „fair trade”.

Kto jest docelowym klientem Państwa marki?

Naszymi klientami docelowymi są osoby ceniące ponadczasowe wartości, takie jak precyzja wykonania, jakość i trwałość materiałów oraz klasyczne formy projektów. Staram się przekonać architektów wnętrz, by tworzyli przestrzenie, gdzie mogą wykorzystać ideę Pięciu Elementów, ponieważ jest odporna na upływ czasu i zmiany chwilowych mód. Klienci marki Brahman’s Home to osoby szukające przedmiotów, które będą mogli przekazywać z pokolenia na pokolenie.

Na jakie kanały dystrybucji będą Państwo stawiali w przypadku Brahman’s Home?

Chcemy docierać do klientów poprzez obecność kolekcji w najlepszych salonach sprzedających czołowe, światowe marki. Ale również poprzez architektów i kreatorów wnętrz, którzy poprzez bezpośredni kontakt z klientem mogą rekomendować nasze rozwiązania.

Luksusowa marka wymaga też przemyślanych form promocji…

Naszą markę chcemy promować w sposób oryginalny, nawiązujący do świata sztuki i luksusowej mody. Zgodnie z tym założeniem inauguracyjną kolekcję Brahman’s Home promuje sesja wizerunkowa autorstwa Soni Szóstak. To jedna z najbardziej utalentowanych fotografek młodego pokolenia, której prace publikowały m.in. „Interview Magazine” oraz „Rolling Stone”.

Sesję fotograficzną zrealizowaliśmy w pałacowych wnętrzach zabytkowego Chateau De Gudanes, położonego u stóp francuskich Pirenejów. Wysublimowana estetyka sesji zdjęciowej nawiązuje do kanonu sztuk pięknych oraz mody haute couture. Kolekcje haute couture uważam za prawdziwe dzieła sztuki. Wyrażają szacunek i podziw dla piękna, elegancji, szlachetnych materiałów oraz mistrzowskiego rzemiosła. W Brahman’s Home wyznajemy ten sam kanon wartości, dlatego sesja najlepiej wyraża to, co chcielibyśmy powiedzieć o sobie, jako marce.

Jakie meble, Pana zdaniem, można określić mianem luksusowych?

Meble luksusowe wnoszą do życia klienta coś więcej niż samą formę użytkową. To przedmioty, które odpowiadają na pragnienia wyższego rzędu i spełniają najwyższe oczekiwania dotyczące jakości czy wykończenia.

Marki luksusowe konsekwentnie stawiają na założony zestaw wartości i nie podążają ślepo za modą. Świadomie oferują produkty, które ze względu na cenę są dostępne dla określonej grupy klientów – osób ceniących sobie unikatowość i ponadczasowość form, a związku z tym mogących wydać na zakupy większą ilość pieniędzy.

Dziękuję za rozmowę.

ROZMAWIAŁA: Anna Żamojda

Wywiad został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 11/2015