Branża

Proponujemy powrót do kanonu klasycznych wartości

Wojciech Łanecki, dyrektor kreatywny marki Brahman’s Home i autor inauguracyjnej kolekcji.

Proponujemy powrót do kanonu klasycznych wartości

Wojciech Łanecki, dyrektor kreatywny marki Brahman’s Home i autor inauguracyjnej kolekcji, o genezie marki Brahman’s Home i meblach luksusowych.

Dlaczego zdecydowali się Państwo stworzyć markę Brahman’s Home? Jakie są jej główne założenia?

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Marka Brahman’s Home powstała z pasji i miłości do najwyższej jakości designu. Szukaliśmy alternatywy dla masowej produkcji – idei, która byłaby ważna dla współczesnego człowieka, ale jednocześnie mogłaby realnie wpłynąć na zmianę zachowań konsumenckich. W czasach masowej produkcji i nadprodukcji właściwie w każdej sferze gospodarki, proponujemy klientowi powrót do kanonu klasycznych wartości. Naszą ambicją jest zainspirowanie klientów konceptem Pięciu Elementów, zaczerpniętych z filozofii Dalekiego Wschodu, by pomóc im odnaleźć harmonię.

Ważny jest dla nas aspekt rzemieślniczy. Doświadczeni kamieniarze, snycerze, cieśle, kuśnierze, szklarze i ślusarze dbają, by motyw Pięciu Elementów marki Brahman’s Home zyskał solidną, fizyczną formę, która zaspokoi wymagania i gusta klientów. Wysokogatunkowe materiały, m.in. drewno orzecha amerykańskiego, marmur Carrara oraz stal szlachetna, pokryta 24-karatowym złotem, pochodzą od renomowanych dostawców z kraju i ze świata, którzy gwarantują ich najwyższą jakość, z równoczesnym poszanowaniem środowiska oraz zasad „fair trade”.

Kto jest docelowym klientem Państwa marki?

Naszymi klientami docelowymi są osoby ceniące ponadczasowe wartości, takie jak precyzja wykonania, jakość i trwałość materiałów oraz klasyczne formy projektów. Staram się przekonać architektów wnętrz, by tworzyli przestrzenie, gdzie mogą wykorzystać ideę Pięciu Elementów, ponieważ jest odporna na upływ czasu i zmiany chwilowych mód. Klienci marki Brahman’s Home to osoby szukające przedmiotów, które będą mogli przekazywać z pokolenia na pokolenie.

Na jakie kanały dystrybucji będą Państwo stawiali w przypadku Brahman’s Home?

Chcemy docierać do klientów poprzez obecność kolekcji w najlepszych salonach sprzedających czołowe, światowe marki. Ale również poprzez architektów i kreatorów wnętrz, którzy poprzez bezpośredni kontakt z klientem mogą rekomendować nasze rozwiązania.

Luksusowa marka wymaga też przemyślanych form promocji…

Naszą markę chcemy promować w sposób oryginalny, nawiązujący do świata sztuki i luksusowej mody. Zgodnie z tym założeniem inauguracyjną kolekcję Brahman’s Home promuje sesja wizerunkowa autorstwa Soni Szóstak. To jedna z najbardziej utalentowanych fotografek młodego pokolenia, której prace publikowały m.in. „Interview Magazine” oraz „Rolling Stone”.

Sesję fotograficzną zrealizowaliśmy w pałacowych wnętrzach zabytkowego Chateau De Gudanes, położonego u stóp francuskich Pirenejów. Wysublimowana estetyka sesji zdjęciowej nawiązuje do kanonu sztuk pięknych oraz mody haute couture. Kolekcje haute couture uważam za prawdziwe dzieła sztuki. Wyrażają szacunek i podziw dla piękna, elegancji, szlachetnych materiałów oraz mistrzowskiego rzemiosła. W Brahman’s Home wyznajemy ten sam kanon wartości, dlatego sesja najlepiej wyraża to, co chcielibyśmy powiedzieć o sobie, jako marce.

Jakie meble, Pana zdaniem, można określić mianem luksusowych?

Meble luksusowe wnoszą do życia klienta coś więcej niż samą formę użytkową. To przedmioty, które odpowiadają na pragnienia wyższego rzędu i spełniają najwyższe oczekiwania dotyczące jakości czy wykończenia.

Marki luksusowe konsekwentnie stawiają na założony zestaw wartości i nie podążają ślepo za modą. Świadomie oferują produkty, które ze względu na cenę są dostępne dla określonej grupy klientów – osób ceniących sobie unikatowość i ponadczasowość form, a związku z tym mogących wydać na zakupy większą ilość pieniędzy.

Dziękuję za rozmowę.

ROZMAWIAŁA: Anna Żamojda

Wywiad został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 11/2015