Branża

Polskie targi mebli to europejska czołówka

Rafał Trawiński, koordynator marketingu w firmie Szynaka Meble.

Polskie targi mebli to europejska czołówka

Rafał Trawiński, koordynator marketingu w firmie Szynaka Meble, o tym, co sprawia, że polskie targi mebli to aktualnie europejska czołówka.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Najważniejsze zmiany zauważamy w samym charakterze targów, które z imprez otwartych zmieniły się w typowe kontraktacje biznesowe typu B2B. Od wielu już lat widać, że na największych w Polsce spotkaniach targowych odbija się jak w lustrze aktualny stan gospodarki w kraju i na świecie, pokazując jednocześnie, kto tak naprawdę liczy się w branży.

Targi stanowią bardzo ważny element działań marketingowo-handlowych liczących się na polskim rynku firm. Uczestnictwo w nich jest naturalną konsekwencją wdrażania zasad gospodarki rynkowej, a także efektywnym narzędziem promocji. Współcześnie rola targów w połączeniu z innymi instrumentami promocji przedsiębiorstwa jest niewątpliwie kluczowym elementem strategii marketingowej.

Jako forma promocji oznacza bezpośredni kontakt z potencjalnym odbiorcą, klientem i konsumentem danego produktu. Oprócz pełnienia funkcji ekonomicznych, targi są wielkim wydarzeniem społecznym. Dzięki targom rozwija się nie tylko handel, wymiana myśli, kształtują się także kierunki światowego designu i wzornictwa.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Polskie targi mebli – ważna, ale kosztowna forma promocji

Patrząc z perspektywy ostatnich lat można śmiało sformułować hipotezę, że polskie targi mebli to dzisiaj europejska czołówka imprez branżowych. Swoją renomę i popularność zyskały dzięki skutecznej polityce promocyjnej prowadzonej przez organizatorów i samych wystawców. Dziś udział w targach to dla wielu polskich producentów ważna, ale też niezwykle kosztowna forma promocji i zdobywania nowych rynków zbytu.

Barierą pozostają wysokie ceny wynajmu powierzchni wystawienniczych, budowy i aranżacji stoisk, obsługa pracowniczo-logistyczna. Czynniki te stają się ogromnym wyzwaniem finansowym dla wielu polskich przedsiębiorstw i nie zawsze musi ono przynieść zamierzone efekty biznesowe. Dlatego każdorazowy udział w targach musi być przemyślaną strategią rozwoju firmy, na której efekty czasami trzeba poczekać.

Dla Szynaka Meble w myśl dewizy „zawsze blisko ludzi” niezmiennie od ponad 60 lat najważniejsze są spotkania z drugim człowiekiem – kontrahentami, współpracownikami, przyjaciółmi spółki. A tych podczas imprez wystawienniczych nie brakuje. Dzięki udziałowi w targach możemy o wszystkich nowościach i wydarzeniach z życia firmy komunikować naszym klientom i partnerom bezpośrednio.