Branża

Niepewne czasy dla branży meblarskiej. Jak zachować efektywną sprzedaż w e-commerce?

mateusz-bober-ideo-force-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Niepewne czasy dla branży meblarskiej. Jak zachować efektywną sprzedaż w e-commerce?

Co zrobić, aby meblarski e-commerce był użyteczny, a w konsekwencji sprzedawał więcej?

E-commerce z branży meblarskiej to jedne z najbardziej rozwiniętych pod względem technologicznym sklepy w sieci. Jednak w czasach, w których dostęp do skutecznych rozwiązań z zakresu e-marketingu ma większość e-sklepów, klucz do efektywnego budowania przewagi konkurencyjnej w handlu elektronicznym tkwi w detalach.

Efektywna sprzedaż mebli w dobie kryzysu? To wciąż możliwe!

Era postpandemiczna to trudny okres w funkcjonowaniu niemal każdej firmy. W dobie niepewnej sytuacji gospodarczej klienci są mniej zainteresowani nabywaniem trwałych dóbr konsumpcyjnych (np. mebli), co w konsekwencji przekłada się na niższą sprzedaż. W tym okresie warto więc szczególnie skupić się na wdrożeniu rozwiązań, dzięki którym wciąż będzie można efektywnie sprzedawać w Internecie. Tutaj z pomocą przychodzi UX (User Experience), czyli kreowanie pozytywnych doświadczeń użytkowników, które realnie wpływają na wzrost średniej wartości koszyka zakupowego w sklepie internetowym. Jak kreować pozytywne doświadczenia użytkowników? Należy zadbać m.in. o ich wygodę, wdrażając funkcjonalności ułatwiające dokonywanie zakupów. Ważna jest także wizualna prezentacja oferty i budowa zaufania do marki.

Klienci kupują oczami – wizualna prezentacja oferty ma wpływ na decyzje zakupowe konsumentów

W sklepach stacjonarnych klienci mogą dokładnie obejrzeć produkty i tego samego oczekują robiąc zakupy online. Wygląd i parametry techniczne to aspekty szczególnie interesujące osoby poszukujące w sieci produktów z sektora meblarskiego. Liczy się więc jak najatrakcyjniejsza prezentacja towaru i wdrożenie funkcjonalności ułatwiających proces zaznajamiania się z ofertą. Do takich zalicza się m.in. udostępnienie klientom dodatkowych zdjęć produktów już z poziomu ich listingu, czy też ich ciekawa aranżacja.

Kluczowym elementem struktury e-sklepu, o który należy zadbać w pierwszej kolejności, jest karta produktu. To „etykieta” produktu w e-commerce, której minimum 2/3 szerokości powinno zajmować zdjęcie. Jeśli istnieje taka możliwość – warto postawić na zdjęcia 360. Dobrą praktyką jest także prezentacja produktów w formie wideo, co jak pokazują dane, kilkukrotnie zwiększa szanse na sprzedaż.

Cały artykuł we wrześniowym wydaniu miesięcznika BIZNES.meble.pl

Więcej na stronie www.ideoforce.pl/user-experience