Branża

Imprezy targowe nadal pełnią ważną rolę

Danuta Pawlik, Schattdecor.

Imprezy targowe nadal pełnią ważną rolę

Danuta Pawlik, kierownik ds. komunikacji w przedsiębiorstwie i administracji w Schattdecor, o tym jaką rolę pełnią imprezy targowe i w jaki sposób wykorzystują nowe technologie, jak VR i AR.

Imprezy targowe o charakterze branżowym, gdzie spotykają się specjaliści z poszczególnych branż pełnią nadal bardzo ważną rolę. Są okazją do prezentacji nowości, wymiany doświadczeń, a także budowania relacji z kontrahentami. Kluczowym aspektem, obok wprowadzenia na rynek nowych produktów czy usług, stał się networking. Targi to także miejsce, które umożliwia śledzenie trendów w branży, a także edukację w zakresie np. nowych technologii poprzez udział w seminariach, prezentacjach czy workshop-ach. Targi pozostają też narzędziem budującym prestiż marki i wzmacniającym jej rozpoznawalność.

Po pandemii COVID-19 imprezy targowe bezsprzecznie uległy zmianie. Wiele firm łączy wydarzenia targowe z prezentacjami online, dzięki czemu można brać udział w targach zdalnie. Taka hybrydowa forma ma swoje ograniczenia, jak chociażby brak możliwości bezpośredniego zapoznania się z produktem, ale dla wielu osób to ciekawa alternatywa.

Coraz częściej wykorzystuje się do prezentacji produktów nowe technologie, jak VR czy AR, co angażuje bardziej odwiedzających targi. Goście targowi oczekują nie tylko profesjonalnej prezentacji produktu, ale także chcą być jej aktywnymi uczestnikami. Interakcja, zaskakujące metody prezentacji, a nawet prowokacja są wręcz mile widziane – ponieważ skupiają uwagę.

Po pandemii wzrosło zainteresowanie mniejszymi, lokalnymi, bardziej specjalistycznymi targami. Nie oznacza to jednak, że kluczowe imprezy branżowe, takie jak np. interzum czy SICAM dla naszej branży przestały mieć znaczenie. Dalej stanowią one okazję do zaprezentowania produktów, tendencji, a także pokazania wizji czy scenariuszy na kolejne lata. Kryzys w branży sprawił jednak, że wiele firm stara się optymalizować koszty związane z udziałem w targach. Przejawia się to w optymalizacji stoisk targowych (często widzimy modularne rozwiązania), ograniczeniu liczby przedstawicieli firmy, uczestniczących w targach czy we współdzieleniu stoisk z innymi firmami.

ZOBACZ TAKŻE: Jaka przyszłość czeka targi branżowe?

Targi pozostają zatem ważnym elementem marketingowej strategii firm, ponieważ pozwalają budować sukces marki i odgrywają ważną rolę w postrzeganiu firmy.

Opinia ukazała się w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 9/2024.