Branża

IKEA skraca czas dostaw

Lokalne Centrum Dystrybucji do Klienta koło Nadarzyna pozwala IKEA skrócić czas dostaw.

IKEA skraca czas dostaw

Lokalne Centrum Dystrybucji do Klienta koło Nadarzyna to kolejna inwestycja IKEA, która zapewnia szybsze i niskoemisyjne dostawy zamówień. Otwarty w tym roku magazyn przybliża firmę do osiągnięcia celu 100% zeroemisyjnych dostaw na terenie Warszawy do końca 2024 r.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

W nowym centrum zastosowano nowoczesne rozwiązania, które pozwalają wysyłać asortyment bezpośrednio do klientek i klientów z woj. mazowieckiego i podlaskiego. Zwiększona efektywność i czas dostaw IKEA to w konsekwencji budowanie kolejnych pozytywnych doświadczeń zakupowych klientek i klientów. Dlatego współpraca z firmą ID Logistics i otwarcie nowego centrum dystrybucji w Wolicach (gmina Nadarzyn) jest ważną inwestycją w omnichannel. Odpowiada na rosnące potrzeby najważniejszego i najszybciej rozwijającego się rynku – Warszawy i okolic, czyli regionu, w którym IKEA od lat wprowadza i testuje nowe formaty, a także realizuje nowe inwestycje. Jednocześnie lokalizacja nowego magazynu pozwala na przyspieszenie dostaw do klientek i klientów również z woj. podlaskiego oraz mazowieckiego.

Dzięki otwarciu nowego magazynu możemy zoptymalizować całą siatkę logistyczną w kraju, a w konsekwencji efektywniej zarządzać kosztami dystrybucji. Od września br. zamówienia dla klienta warszawskiego są w pełni realizowane przez nowe centrum dystrybucji IKEA. Nowy magazyn pozwala nam realizować wzrastającą liczbę zamówień klientów z kanału e-commerce z woj. podlaskiego i mazowieckiego oraz usprawnić procesy ze zbieraniem oraz wysyłką produktów IKEA. Dzięki temu klienci mogą otrzymać swoje zamówienie już następnego dnia – podkreśla Paweł Auguścik, kierownik ds. Operacyjnych i Kontraktu w IKEA Distribution Services S.A., odpowiedzialny za inwestycję.

To dla nas bardzo ważna inwestycja, odpowiadająca na nowe i rosnące potrzeby rynku oraz kolejny krok w rozwoju omnikanałowości IKEA – dodaje.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Jeszcze bliżej klientek i klientów – krótszy czas dostaw w IKEA

Lokalne Centrum Dystrybucji do Klienta IKEA usprawnia szybkie dostawy w obszarze województwa mazowieckiego i podlaskiego. Klientki i klienci mogą otrzymać zakupione produkty już następnego dnia od złożenia zamówienia, jeśli dokonają tego do godz. 12:00.

Dodatkowym benefitem jest możliwość skorzystania z 3-godzinnego okna czasowego, co daje odbiorcom wygodę w planowaniu terminu dostawy. To klientki i klienci mogą zdecydować, w jakim przedziale czasowym kurier dostarczy ich zamówienie.

Jakie rozwiązania usprawniają procesy logistyczne?

Magazyn obsługuje zewnętrzny operator logistyczny – ID Logistics. Zajmuje on powierzchnię niemal 26 tys. m2. Takie centrum dystrybucji daje możliwość pomieszczenia nawet 18 tys. m3 towaru, czyli blisko 11 tys. artykułów IKEA. Operator zadbał w nim m.in. o nowoczesne rozwiązania załadunkowo-rozładunkowe. Łącznie 28 ramp pozwala na obsługę zarówno większych samochodów dystrybucyjnych, jak i mniejszych elektrycznych pojazdów kurierskich. Dla IKEA kluczowy jest też udział pojazdów elektrycznych w procesie dostaw. Dlatego też w nowym magazynie została zrealizowana największa w Polsce inwestycja IKEA w sieć ładowania samochodów elektrycznych. Centrum dystrybucji zostało wyposażone w 12 szybkich ładowarek, które są wykorzystywane w trakcie załadunku, co znacznie zmniejsza czas operacyjny. W magazynie znajduje się także 30 ładowarek o standardowym czasie ładowania.

Dla ID Logistics jednym z kluczowych zadań jest wspieranie działań związanych z ochroną środowiska. Na przykład magazyn został wyposażony także w dwie farmy fotowoltaiczne o mocy 50KWp i 16KWp. Rola operatora logistycznego w obszarze e-commerce ciągle się rozwija, dlatego też w projekcie zostały wdrożone rozwiązania dodatkowego monitoringu procesów tj. przygotowania i wysyłki, które wspierają jakość świadczonych usług – informuje Agnieszka Lipińska, dyrektor Centrum Dystrybucji koło Nadarzyna, ID Logistics Polska.

Centrum dystrybucji koło Nadarzyna zostało wyposażone w nowoczesny system informatyczny WMS, usprawniający operacje magazynowe. Zastosowany sprzęt pozwala m.in. nadzorować procesy kompletacji, załadunku i rozładunku zamówień w czasie rzeczywistym. Dzięki temu operacje są jeszcze bardziej dokładne, a ryzyko powstawania błędów w zamówieniach zostaje zminimalizowane. Jednocześnie inwestycja wpłynęła na ograniczenie ilość papierowych pudeł w dystrybucji o 50%.

Zeroemisyjność i czas dostaw na celowniku IKEA

Inwestycja w nowe centrum dystrybucji przybliża IKEA do celu używania wyłącznie samochodów elektrycznych w końcowych dostawach do swoich klientów. Do końca 2024 r. firma planuje osiągnąć 100% zeroemisyjność dostaw w granicach administracyjnych Warszawy. Obecnie na tym terenie nowy magazyn realizuje ok. 68%. zamówień samochodami elektrycznymi. Na redukcję emisji CO2 wpływa także zmniejszenie liczby magazynów przeładunkowych oraz możliwość kompletacji i wysyłki zamówień z jednego miejsca.

Od początku naszej współpracy kwestie dotyczące ekologii miały bardzo wysoki priorytet, a dostawy do domu za pomocą samochodów elektrycznych to jeden z najambitniejszych wspólnych projektów. Na bardzo ważnym dla nas rynku warszawskim, 7 na 10 zleceń doręczanych jest dziś za pomocą samochodów EV. Jednym z kluczy do sukcesu w rozwoju elektromobilności jest odpowiednia lokalizacja miejsca załadunku i właściwa infrastruktura zasilająca flotę pojazdów. Nowe Lokalne Centrum Dystrybucji do Klienta spełnia oba te kryteria, co pozwoli nam szybciej osiągnąć cel 100% dostaw zeroemisyjnych – podkreśla Maciej Rybak, dyrektor sprzedaży i relacji z klientami w No Limit.

ZOBACZ TAKŻE: IKEA zmniejsza ryzyko przewracania się mebli

Nowy magazyn koło Nadarzyna realizuje zamówienia od 4 maja 2023 r. Od momentu startu inwestycji, łącznie z wybudowaniem obiektu, do realizacji pierwszych dostaw minęło zaledwie 10 miesięcy. Inwestycja wpisuje się w założenia nowej komunikacji marki IKEA. Celem jest budowanie pozytywnych doświadczeń klientek i klientów już w pierwszych etapach planowania oraz urządzania domów i mieszkań.