Rankingi

Najnowsze wyniki badań „BIZNES.meble.pl”

657573167

Najnowsze wyniki badań „BIZNES.meble.pl”

 

Według 75,89% ankietowanych miesięcznik „BIZNES.meble.pl” jest najlepszym czasopismem branży meblarskiej w Polsce. Czego jeszcze dowiedzieliśmy się z wyników przeprowadzonych przez nas w sierpniu i wrześniu br. badań? Jak nas widzą nasi Czytelnicy?

 

Kto czyta miesięcznik „BIZNES.meble.pl”?

 

Blisko jedną trzecią uczestników ankiety (31,25%) stanowili producenci i importerzy mebli. Kolejne grupy to: stolarze i studia meblowe (15,97%), projektanci, architekci i dekoratorzy wnętrz (14,58%), sieci, sklepy i salony meblowe (10,41 %), producenci i importerzy komponentów, akcesoriów oraz oprogramowania do produkcji mebli (9,72%), przedstawiciele edukacji i organizacji branżowych (4,17%), hurtownie materiałów, akcesoriów meblowych i elektronarzędzi oraz sklepy specjalistyczne (3,47%), a także producenci i importerzy maszyn do obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych (1,42%).

 

 

ZOBACZ WYNIKI UBIEGŁOROCZNYCH BADAŃ

 

 

Grono naszych Czytelników to przede wszystkim właściciele i prezesi firm (38,88%), a także kierownicy i menedżerowie (24,65%). Oprócz nich są to też m.in. dyrektorzy (11,70%), inni specjaliści (10,31%) oraz specjaliści ds. sprzedaży (9,02%).

 

Czym się zajmują i skąd pochodzą nasi Czytelnicy?

 

Aż 45,14% Czytelników miesięcznika „BIZNES.meble.pl” pracuje w firmach zatrudniających do 10 osób. Z kolei 24,31% reprezentuje firmy o zatrudnieniu od 10 do 49 osób, 18,75% – firmy o zatrudnieniu od 50 do 249 osób, a 11,80% – firmy o zatrudnieniu powyżej 250 osób. Najwięcej ankietowanych pochodzi z województw: wielkopolskiego (21,57%), mazowieckie (12,56%) i śląskiego (9,42%). Statystyczny egzemplarz naszego miesięcznika czytają 3,47 osoby.

 

Najchętniej czytane są publikacje z działu raport (46,53% wskazań, przy czym można było wskazać maksymalnie trzy działy), design (45,83%), wiadomości (41,67%), relacje z targów (38,89%), analizy z działu branża (38,19%), wywiady (32,64%) oraz felietony (19,44%). Jesteśmy cenieni przede wszystkim za aktualność (70,83% wskazań, przy czym można było wskazać maksymalnie trzy powody), profesjonalizm (56,94%), rzetelność (29,86%), opiniotwórczość (23,61%), oryginalność (17,36%) i niezależność (14,58%).

 

Aż 68,05% respondentów ocenia poziom merytoryczny miesięcznika „BIZNES.meble.pl” jako wysoki, a 18,07% jako najwyższy na rynku, co stanowi 86,12% pozytywnych opinii. Jeszcze lepiej jesteśmy oceniani pod względem poziomu graficznego i edytorskiego: 72,16% ankietowanych uznało, że prezentujemy wysoki poziom, a 17,28% – najwyższy na rynku (89,44% pozytywnych opinii).

 

Dla 62,60% ankietowanych miesięcznik „BIZNES.meble.pl” jest przydatny w codziennej pracy, a dla 18,75% – bardzo przydatny. 

 

Opracował: Marek Hryniewicki

 

Chcesz uzyskać dostęp do pełnych wyników badań czytelnictwa, myślisz o współpracy?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Więcej w „BIZNES.meble.pl” 11/2021.

Chcesz otrzymywać każde wydanie? KUP PRENUMERATĘ

ZOBACZ TAKŻE: Lektura na listopad

Dziękujemy, że jesteś z nami. By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl

Co o miesięczniku „BIZNES.meble.pl” myślą czytelnicy?

 

05-11-2020
Do schowka
Redakcja miesięcznika „BIZNES.meble.pl” po raz kolejny przeprowadziła badania czytelnictwa. Wzięło w nich udział 1.501 osób. Czas na wyniki.

Wśród uczestników ankiety 39,22% stanowili producenci i importerzy mebli, 14,51% – przedstawiciele sieci oraz sklepów i salonów meblowych, 12,82% – projektanci, architekci i dekoratorzy wnętrz, 9,69% – producenci i importerzy komponentów, akcesoriów, oprogramowania do produkcji mebli, 9,33% – stolarze i studia meblowe, 4,17% – przedstawiciele edukacji i organizacji branżowych, 2,04% – producenci i importerzy maszyn do obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych, 1,71% – przedstawiciele hurtowni materiałów, akcesoriów meblowych i elektronarzędzi, a także sklepów specjalistycznych, a 1,35% – producenci i importerzy narzędzi i elektronarzędzi do produkcji mebli.

W gronie czytelników miesięcznika „BIZNES.meble.pl” dominują właściciele i prezesi firm, których jest 47,01%. W dalszej kolejności są to: kierownicy i menedżerowie (19,65%), dyrektorzy (10,27%), inni specjaliści (10,26%), specjaliści ds. sprzedaży (5,13%),  specjaliści ds. produkcji (3,44%).

Niemalże połowa czytelników (42,74%) reprezentuje firmy zatrudniające do 10 osób. Z kolei 24,72% reprezentuje firmy zatrudniające od 10 do 49 osób, 23,93% – firmy o zatrudnieniu 50-249 osób, a 8,61% –  firmy duże (powyżej 250 osób). Najwięcej ankietowanych pochodzi z województw: wielkopolskiego (15,13%) i mazowieckiego (13,79%). Statystyczny egzemplarz naszego miesięcznika czytają średnio prawie 4 osoby.

Najchętniej czytane są publikacje z działu Raport (53,45% wskazań, przy czym można było wskazać więcej niż jeden dział), Design (49,54%), analizy z działu Branża (48,28%), Wiadomości (39,66%), relacje z targów (33,62%), wywiady (27,59%) oraz felietony (14,71%). Jesteśmy cenienia przede wszystkim za aktualność (33,31% wskazań, przy czym można było wskazać więcej niż jeden powód), profesjonalizm (28,45%), opiniotwórczość (14,62%) i rzetelność (12,07%).

Aż 64,69% ankietowanych określiło poziom merytoryczny naszego miesięcznika jako wysoki, a 25% – jako najwyższy na rynku. Równie pozytywna była ocena poziomu graficznego i edytorskiego: 67,26% respondentów uznało, że prezentujemy wysoki poziom, a 17,28% – najwyższy na rynku.

Dla 62,98% ankietowanych miesięcznik „BIZNES meble.pl” jest przydatny w codziennej pracy (17,87% ankietowanych stwierdziło, że bardzo przydatny). Zdaniem 75% ankietowanych nasz miesięcznik jest najlepszym czasopismem branży meblarskiej w Polsce (przeciwnego zdania było 0,86% ankietowanych).

Opracowanie wyników badań: Marek Hryniewicki

Więcej w miesięczniku „BIZNES.meble.pl” 11/2020, w wydaniu online TUTAJ.