Rankingi

Branża meblarska do transformacji

2144811771

Branża meblarska do transformacji

Coraz więcej firm meblarskich czuje potrzebę digitalizacji obszaru sprzedaży. Katalizatorem zmian może okazać się pandemia koronawirusa.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Takie m.in. wnioski płyną z projektu badawczego dotyczącego transformacji cyfrowej obszaru sprzedaży w branżach wnętrzarskiej i nieruchomości zrealizowanego przez firmę doradczą iKsync.com oraz fundację Inventity.net.

W badaniu wzięły udział 274 firmy, z czego 51% stanowiły firmy mikro i małe (do 49 osób zatrudnionych), 26% średnie (50-249 osób), a 23% duże (ponad 250 osób). Spośród badanych 59% dopiero zidentyfikowało potrzebę transformacji lub jest na początkowym etapie zmian. Jedynie 2% nie czuje potrzeby digitalizacji. Ponad połowa badanych wskazuje potrzebę przeprowadzenia transformacji możliwie najszybciej, z uwagi na pandemię COVID-19. Jedynie 7% zdecydowało się na zamrożenie inwestycji, czekając na dalszy rozwój zdarzeń.

Zdecydowana większość firm liczy, że transformacja przyczyni się do maksymalizacji efektywności procesów firmy, odkrycia nowego potencjału strategicznego w modelu biznesowym i optymalizacji kosztów. Jedynie niespełna 20% respondentów czuje się zmotywowana do zmian z powodu analogicznych ruchów podejmowanych przez konkurencję.

Badanie skierowane było do osób pracujących w branżach meblarskiej i nieruchomości, mających bezpośredni lub pośredni kontakt z pionem sprzedaży lub marketingu oraz do kadry zarządzającej. Wśród respondentów znaleźli się głównie prezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy pionów sprzedaży i marketingu oraz inne osoby bezpośrednio lub pośrednio zaangażowane w obszar sprzedaży. Firmy reprezentowane przez respondentów to głównie firmy z polską strukturą udziałową, często rodzinne, powstałe w Polsce i pozostające na lokalnym rynku w obszarze produkcji. W badaniu wzięły udział firmy produkujące lub dystrybuujące meble oraz deweloperzy wznoszący budynki z lokalami mieszkalnymi oraz częścią usługową.

Wśród patronów przedsięwzięcia był m.in. miesięcznik „BIZNES.meble.pl.