Rankingi

Branża meblarska do transformacji

2144811771

Branża meblarska do transformacji

Coraz więcej firm meblarskich czuje potrzebę digitalizacji obszaru sprzedaży. Katalizatorem zmian może okazać się pandemia koronawirusa.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Takie m.in. wnioski płyną z projektu badawczego dotyczącego transformacji cyfrowej obszaru sprzedaży w branżach wnętrzarskiej i nieruchomości zrealizowanego przez firmę doradczą iKsync.com oraz fundację Inventity.net.

W badaniu wzięły udział 274 firmy, z czego 51% stanowiły firmy mikro i małe (do 49 osób zatrudnionych), 26% średnie (50-249 osób), a 23% duże (ponad 250 osób). Spośród badanych 59% dopiero zidentyfikowało potrzebę transformacji lub jest na początkowym etapie zmian. Jedynie 2% nie czuje potrzeby digitalizacji. Ponad połowa badanych wskazuje potrzebę przeprowadzenia transformacji możliwie najszybciej, z uwagi na pandemię COVID-19. Jedynie 7% zdecydowało się na zamrożenie inwestycji, czekając na dalszy rozwój zdarzeń.

Zdecydowana większość firm liczy, że transformacja przyczyni się do maksymalizacji efektywności procesów firmy, odkrycia nowego potencjału strategicznego w modelu biznesowym i optymalizacji kosztów. Jedynie niespełna 20% respondentów czuje się zmotywowana do zmian z powodu analogicznych ruchów podejmowanych przez konkurencję.

Badanie skierowane było do osób pracujących w branżach meblarskiej i nieruchomości, mających bezpośredni lub pośredni kontakt z pionem sprzedaży lub marketingu oraz do kadry zarządzającej. Wśród respondentów znaleźli się głównie prezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy pionów sprzedaży i marketingu oraz inne osoby bezpośrednio lub pośrednio zaangażowane w obszar sprzedaży. Firmy reprezentowane przez respondentów to głównie firmy z polską strukturą udziałową, często rodzinne, powstałe w Polsce i pozostające na lokalnym rynku w obszarze produkcji. W badaniu wzięły udział firmy produkujące lub dystrybuujące meble oraz deweloperzy wznoszący budynki z lokalami mieszkalnymi oraz częścią usługową.

Wśród patronów przedsięwzięcia był m.in. miesięcznik „BIZNES.meble.pl.