Wizytówka firmy
8 października, 2014 2023-09-08 7:06Wizytówka firmy
Recepcja to miejsce naszego pierwszego kontaktu z daną firmą czy instytucją. Optymalnie zaaranżowana jest miejscem przyjaznym funkcjonalnie i zapewnia pozytywne wrażenia estetyczne.
Strefa recepcji decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie na temat firmy będą mieli goście, w tym klienci, partnerzy czy przyszli pracownicy – podkreśla Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor marki Mikomax Smart Office.
Wiele firm szuka rozwiązań, które nie tylko będą wspierać prestiżowy wizerunek organizacji, ale także pozwolą jej się wyróżnić na tle innych. Stąd na popularności zyskują niestandardowe materiały (np. beton) i oryginalne formy. Drugim ważnym trendem jest zmiana w myśleniu o funkcjonalności tej części biura. Polega ona na priorytetyzacji potrzeb użytkowników – w tym przypadku gości firmy. Rozwiązania recepcyjne powinny m.in. stworzyć możliwość pracy i „podłączenia się” do prądu w czasie oczekiwania na spotkanie, a także pozwalać na zorganizowanie krótkiego spotkania z gościem, najlepiej w wyraźnie wyodrębnionej strefie – dodaje.
Jaka firma, taka recepcja
Z obserwacji Beaty Dadas, doradcy ds. sprzedaży w Fabryce Mebli Biurowych Maro, wynika, że obecnie można znaleźć na rynku różne rozwiązania dostosowane do charakteru danej firmy. Dużym zainteresowaniem cieszą się proste, kubistyczne bryły. Charakter, elegancję i design podkreślają zastosowane materiały. Są to laminaty w bogatej kolorystyce i różnorodnym wykończeniu (coraz częściej jest to wysoki połysk). To także różnokolorowe szkło, podświetlenie ledowe czy też chromowane detale – opisuje aktualne trendy.
Również meble recepcyjne wyposażone są w rozwiązania zapewniające szybki dostęp do mediów. Są to m.in. kanały umożliwiające w estetyczny i niemal niewidoczny sposób przeprowadzenie okablowania i różnego rodzaju mediaporty – podsumowuje Beata Dadas.
TEKST: Anna Żamojda
Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 10/2014