Produkty

Stali bywalcy salonów

Meble fryjerskie z kolekcji „Noah Tech” firmy Panda Trzebnica dostępne są „od ręki” w ofercie „Express Line”. Warto zwrócić uwagę na widoczną w głębi, oryginalną w formie recepcję.

Stali bywalcy salonów

Myjni i foteli fryzjerskich próżno szukać w zwykłych salonach meblowych. Tak specyficzny asortyment wymaga specjalnych kanałów dystrybucji. Na rynku jest wiele podmiotów, które wyspecjalizowały się w sprzedaży produktów dedykowanych do salonów fryzjerskich. Naturalnym uzupełnieniem ich ofert są meble fryzjerskie.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Artur Cyzman z firmy Polwell podkreśla, że jeśli chodzi o specjalistyczne meble fryzjerskie, to ich zamienniki nie występują na standardowym rynku meblarskim. Są to fotele i myjnie, które posiadają podzespoły stosowane jedynie przez producentów ukierunkowanych na branżę fryzjerską, takie jak pompy hydrauliczne, specjalnie wyprofilowane misy porcelanowe itp. – wyjaśnia.

Wśród klientów firmy Ayala dużą popularnością cieszą się nowoczesne meble fryzjerskie z kolekcji „Reflection”.
Wśród klientów firmy Ayala dużą popularnością cieszą się nowoczesne meble fryzjerskie z kolekcji „Reflection”. Są one lakierowane na wysoki połysk we wszystkich kolorach z palety RAL, co daje duże możliwości aranżacyjne. Tapicerka myjni i foteli dostępna jest w 30 kolorach skajów przystosowanych do dezynfekcji. Mnogość wyboru konsolet (1- i 2- osobowe montowane do ściany oraz 2-osobowa wyspowa) umożliwia zaaranżowanie każdego salonu, niezależnie od powierzchni.

Nieco inaczej wygląda sytuacja z meblami do poczekalni i ladami recepcyjnymi. Najbardziej rozbudowane kolekcje mebli fryzjerskich oferują oczywiście kompleksowe wyposażenie salonu – od poczekalni po stanowiska myjące. Wybierając taką kolekcję można być pewnym, że salon będzie urządzony w jednolitym, spójnym stylu. Jest też jednak spora grupa klientów, którzy fotele fryzjerskie i myjnie kupują w specjalistycznych sklepach czy hurtowniach. Z kolei recepcje oraz meble do poczekalni wybierają z ogólnodostępnej, rynkowej oferty, bądź zlecają ich wykonanie stolarzom i  tapicerom.

Meble fryzjerskie – dwa bieguny

Przedstawicieli firm oferujących meble fryzjerskie zapytaliśmy o aktualne trendy w tym sektorze. Z obserwacji Artura Cyzmana wynika, że obecnie największe zainteresowanie jest widoczne w segmencie mebli najtańszych. Charakteryzują się one się klasycznym wyglądem i podstawowymi funkcjami użytkowymi. Spore znaczenie ma tu fakt, że są one przez producentów dość intensywnie promowane w postaci ofert z szybką dostępnością.

Dla klientów oczekujących bardziej spersonalizowanych rozwiązań istnieje szeroka gama produktów o różnym designie i funkcjach – podkreśla Artur Cyzman. Dzięki temu mają oni możliwość wyposażenia salonu zgodnie z własną wizją i indywidualnym poczuciem estetyki – dodaje.

W tej grupie największym powodzeniem cieszą się obecnie produkty o nowoczesnym wyglądzie i funkcjach. Są one wykonywane z najnowocześniejszych materiałów i oferują szereg udogodnień dla fryzjerów oraz ich klientów. Najczęściej wybierane są fotele z pompą hydrauliczną i myjnie wyposażone w przynajmniej podstawową wersję masażu. Preferowane są kolory ciemne, które łatwiej utrzymuje się w czystości. Jest to istotne w przypadku salonów przeprowadzających dużą ilość koloryzacji – wyjaśnia.

Trwałość i prostota

Krzysztof Soboń, menedżer sprzedaży w Panda Trzebnica, zauważa, że niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się meble proste, ale jednocześnie funkcjonalne i trwałe. Dominują standardowe kolory, czyli czarny i brązowy. Starając się odpowiadać na zapotrzebowanie klientów ciągle aktualizujemy naszą ofertę mebli „Express Line”, której niewątpliwą zaletą jest ich dostępność od ręki – zapewnia.

Jednocześnie widzimy wzrost popularności kolekcji bardziej unikalnych, o niepowtarzalnych kształtach, które wpisują się w aktualne trendy meblarskie. Klienci zwracają uwagę m.in. na meble wykonane na wysoki połysk, z podświetlanymi elementami – dodaje.

Meble fryzjerskie „Smile” z oferty marki Beauty Star (dystrybutor w Polce – Polwell) stworzył znany projektant Christophe Pillet, dlatego często jest nazywana kolekcją „Pillet”.
Kolekcję „Smile” z oferty marki Beauty Star (dystrybutor w Polce – Polwell) stworzył znany projektant Christophe Pillet. Dlatego często jest nazywana kolekcją „Pillet”. W jej skład wchodzą produkty umożliwiające praktycznie w całości wyposażenie salonu fryzjerskiego, przy zachowaniu jednego, spójnego konceptu wystroju. Cechy charakterystyczne tej kolekcji to m.in. nowoczesny design i zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych.

Z  jego doświadczenia wynika, że klienci poszukujący nowoczesnych mebli są bardziej skłonni do eksperymentowania z kolorami tapicerek. Obecnie modne są odcienie szarości oraz odważne kolory, jak fiolet czy malina – dodaje na marginesie. Ci klienci stawiają meblom większe wymagania. Na przykład myjnia fryzjerska nie służy tylko do mycia włosów, ale ma też zapewnić klientom salonu chwilę relaksu. Dlatego powinna posiadać zaawansowane możliwości regulacji i profesjonalny masażer – wyjaśnia Krzysztof Soboń.

Prawie jak w spa

Wśród klientów firmy Activ, która jest dystrybutorem m.in. włoskiej marki Gabbiano, największą popularnością cieszą się meble o nowoczesnym, prostym designie, bez zbędnych dodatków, głównie o opływowych kształtach. Jej odbiorcy zwracają uwagę na wysokiej jakości wykończenie i funkcjonalność mebli. Ważne jest to, by fotele fryzjerskie były wygodne i pokryte materiałem łatwym w pielęgnacji. Sprawdza się tu wysokiej jakości ekoskóra – informuje Marta Świerczyńska z firmy Activ.

Z kolei w myjniach istotne jest takie wyprofilowanie mebla, by klient podczas zabiegu nawet w pozycji półleżącej czuł się komfortowo. Najpopularniejsze kolory to biel i czerń, chociaż obserwujemy, że coraz większe wzięcie mają meble w czerwonej kolorystyce. W umiejętnie zaprojektowanych pomieszczeniach są one elementem od razu zwracającym uwagę – dodaje.

Fotel fryzjerski „Tulip” włoskiej marki Salon Ambience (dystr. Salon Ambience Polska) zaskakuje nowoczesnym designem.
Fotel fryzjerski „Tulip” włoskiej marki Salon Ambience (dystr. Salon Ambience Polska) zaskakuje nowoczesnym designem. Kwiatowy styl „Tulipa” doskonale sprawdzi się w każdym salonie, który chce się wyróżniać wyrafinowanym i dystyngowanym charakterem. Fotel dostępny jest w szerokiej gamie kolorów z kolekcji „Sky”, w wersji na okrągłej lub pięcioramiennej, aluminiowej podstawie. Na prezentowanym zdjęciu „Tulipowi” towarzyszą myjnie „Advantage” z elektrycznym podnóżkiem.

Także Paweł Hankiewicz, współwłaściciel firmy Ayala, pytany o modne aktualnie kolory zauważa, że klienci wybierają najczęściej kojarzącą się z porządkiem i czystością biel, głęboką i elegancką czerń lub bardzo odważne, soczyste czerwienie czy róże. Ze względu na bardzo różne oczekiwania klientów mamy w naszej ofercie szeroką gamę kolorystyczną materiałów tapicerskich i lakierniczych. Praktycznie każdy oferowany przez nas mebel można wykonać w kilkunastu konfiguracjach – podkreśla.

Meble fryzjerskie – wraca retro

O bieżące trendy w tym segmencie spytaliśmy też Laurę Blom z firmy Salon Ambience Polska, dystrybutora włoskiej marki Salon Ambience. Jej zdaniem „na salony” wraca design z lat 60-70., a największe wzięcie mają nie kwadratowe a owalne kształty foteli. Z kolei wiodącym kolorem tapicerek ponownie staje się biel. Ważna jest też wysoka jakość materiałów, która ułatwia utrzymanie koloru obić i zapewnia łatwość ich czyszczenia – przekonuje. Najczęściej wybierany jest materiał skóropodobny – to tekstura klasyczna i ponadczasowa – dodaje.

Fotel „Pako” i myjnia „Lady Pako” firmy Ayala to przykład bardzo lubianej klasyki, której wyróżnikami są: uniwersalne wzornictwo, delikatne linie i chromowane dodatki.
Fotel „Pako” i myjnia „Lady Pako” firmy Ayala to przykład bardzo lubianej klasyki. Jej wyróżnikami są: uniwersalne wzornictwo, delikatne linie i chromowane dodatki. Jej znakiem rozpoznawczym jest nowoczesna obudowa wykonana w technologii rotomouldingu. Nie wymaga montażu metalowych stelaży, które przy długim użytkowaniu mogłyby korodować. Konstrukcja jest lekka, łatwa w montażu i utrzymaniu czystości.

Laura Blom zauważa ponadto, że tylko nieliczni klienci kupują fotele bez pompy hydraulicznej. Pompa ułatwia regulację wysokości fotela. Pozytywnie wpływa to na zdrowie i komfort pracy fryzjera, ponieważ jego kręgosłup nie jest tak bardzo obciążony – wyjaśnia. Z kolei myjnia powinna posiadać funkcję elektrycznie regulowanego podnóżka, która zdecydowanie zwiększy wygodę klienta – dodaje.

Meble fryzjerskie to wizytówka salonu

W opinii Joanny Opary z firmy Prolatio, która jest właścicielem marki Capello, odpowiednio dobrane meble są wizytówką salonu i przyciągają nowych klientów. Bardzo ważną kwestią jest wygoda klienta – podkreśla. Zastosowanie nieodkształcających się gąbek i ekoskór wysokiej jakości jest dla właściciela salonu znakiem, że takie meble będą mu długo służyły, a jego klienci będą się na nich czuli komfortowo – dodaje

Myjnię fryzjerską „Konka Access” marki Beauty Star poleca firma Polwell.
Myjnię fryzjerską „Konka Access” marki Beauty Star poleca firma Polwell. Dostępne są dwa rozwiązania: „Relax”, w którym jest możliwość regulacji wysokości i sterowania pozycji podnóżka oraz „Air & Leg” z opcją masażu powietrznego. Dodatkowo każda konfiguracja może być wyprodukowana w wersji „Slim” o zmniejszonych gabarytach, specjalnie dla kameralnych salonów.

Z jej obserwacji wynika także, że najpopularniejsze są obecnie meble o prostych, nieskomplikowanych kształtach. Zainteresowaniem cieszą się modele, w których zastosowano ciekawe elementy wykończenia: kryształy Swarovski Elements, ćwieki, chromowane podłokietniki lub dekoracyjne przeszycia. Podstawowymi kolorami wciąż są czerń i biel, a także odcienie szarości. Klienci często wybierają ww. kolorystykę ekoskór w połysku perłowym – dodaje Joanna Opara.

Na zakończenie przytaczamy komentarz Marty Świerczyńskiej, która podzieliła się z nami swoimi obserwacjami dotyczącymi recepcji i mebli do poczekalni. W przypadku tych pierwszych zauważyła ona np. dość duże zainteresowanie modelami z elementami wykonanymi z mlecznego szkła.

Wyjątkowe meble fryzjerskie „Obsession” firmy Ayala powstały we współpracy ze Swarovski Elements.
Wyjątkowe meble fryzjerskie „Obsession” firmy Ayala powstały we współpracy ze Swarovski Elements. Myjnia występuje w trzech opcjach: podstawowej, z elektrycznie regulowanym podnóżkiem, a także z masażem shiatsu i podnóżkiem. Wyposażono ją w porcelanową, głęboką misę w kolorze czarnym lub białym, a także we włoską armaturę. Dopełnieniem kolekcji są duże lustra w tapicerowanej, pikowanej ramie oraz meble do poczekalni.

Lada recepcyjna powinna być nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale także funkcjonalna – podkreśla. – Klientom zależy na zachowaniu porządku w miejscu, gdzie znajduje się cała niezbędna dokumentacja gabinetu i masa różnych drobiazgów. Dlatego nasze recepcje kryją w swych wnętrzach wiele półeczek, szafek i przegródek.

5 minut dla kanap

Z kolei w przypadku mebli do fryzjerskich poczekalni swoje pięć minut mają teraz różnego rodzaju pufy i kanapy. Zajmują one mniej miejsca niż klasyczne krzesła i zupełnie zmieniają charakter pomieszczenia, w którym klienci czekają na zabiegi. Poza tym są dużo wygodniejsze, nic więc dziwnego, że coraz częściej właściciele salonów rezygnują z krzeseł na rzecz tego typu mebli – puentuje Marta Świerczyńska.

„Ovo” – tegoroczna nowość firmy Panda Trzebnica – to pierwsze na polskim rynku meble fryzjerskie, które powstały przy współpracy najlepszych projektantów i utytułowanej mistrzyni fryzjerstwa.
„Ovo” – tegoroczna nowość firmy Panda Trzebnica – to pierwsze na polskim rynku meble fryzjerskie, które powstały przy współpracy najlepszych projektantów i utytułowanej mistrzyni fryzjerstwa. Fotel dostępny jest z trzema rodzajami podstawy: pięcioramienną, kwadratową i okrągłą. Myjnia dostępna jest w trzech wersjach. „Basic” ma elektryczną regulację podnóżka i pozycji fotela). „Relax” to wersja „Basic” + podświetlenie + masaż wibracyjny. Natomiast „Lux” to wersja „Basic” + podświetlenie + masaż shiatsu.

TEKST: Anna Żamojda

Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 11/2014