Produkty

Dyskretny kolor

Kolekcja „Dukla” Krofam oparta na charakterystycznej klasycznej formie o kształtach inspirowanych naturą.

Dyskretny kolor

W łazience pojawia się i zaczyna dominować kolor. Kolorami przenikają meble.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Katarzyna Świętek, kierownik działu marketingu Oristo podkreśliła, że sensoryczne i komfortowe wnętrza łazienek, w trendach na 2023, będą łączyć w sobie organiczne, nieregularne linie i niedoskonałe formy z różnymi w dotyku strukturami.

Szorstkie, niewykończone powierzchnie w postaci łupków, cementu technicznego, betonu ze wszystkim chropowatościami – połączone z delikatną powierzchnią lakieru mebli, teksturą tkanin – będą tworzyć łazienkę haptyczną, zachęcająca do doświadczania i uwypuklenia różnic w materiale – powiedziała.

Kolekcja modułowa „MO-RE” od Defry to silny zwrot w kierunku personalizacji mebli.
Kolekcja modułowa „MO-RE” od Defry to silny zwrot w kierunku personalizacji mebli. Seria dostępna jest w trzech modnych, matowych odcieniach: matowej bieli, matowej czerni oraz w intrygującym odcieniu Bodega o barwie ciemnego oranżu. Do wyboru będą dwa wzory frontów: gładki, z frezowanym owalnym uchwytem oraz frezowany na krawędziach do połączenia z uchwytem „TWIG” – jedno- lub dwupunktowym.

W takim wnętrzu kolor w łazience ma podkreślić różnicę w teksturze, ale nie powinien też dominować. Powszechne nawiązanie do natury, szczerości oryginalnego koloru, powoduje, że organiczną przytulność tworzą materiały niedoskonałe – kamienne i betonowe szarości połączone z głębią dodatków i kolorem mebli – zaznaczyła.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Współczesna łazienka, poza swoją podstawową funkcją, jest także miejscem relaksu i wyciszenia. Podchodzimy do jej projektowania z takim samym pietyzmem, z jakim planujemy wystrój sypialni czy salonu, kierując się już nie tylko względami praktycznymi, ale również estetycznymi – powiedziała Ewa Popławska, dyrektor marketingu Deftrans.

W gąszczu łazienkowych trendów prym wiodą obecnie kolory – od pasteli, po bardziej wyraziste i zdecydowane tony. Wprowadzamy je pod postacią glazury lub kolorowej armatury, tak odmiennej od standardu białej ceramiki łazienkowej – dodała.

W łazience ważny jest nie tylko kolor

Elementem, który nadaje stylu całej aranżacji, jest również zabudowa. Meble łazienkowe występują dziś w całej gamie kolorów. Jednym z przykładów jest nasza kolekcja „Senso” i odcień frontów tangerino, który w rzeczywistości jest bardzo podobny do łososiowego. Innym modelem jest „Como” o głębokiej, ale wyrazistej zieleni. Wkrótce ukaże się też kolekcja „MO-RE”, oferująca szafki w intensywnym odcieniu oranżu. Takie kolory, nie dość, że wprowadzają do wnętrza nutę awangardy, to jeszcze doskonale komponują się z barwną armaturą sanitarną, tworząc połączenia, dzięki którym łazienka jest wyjątkowa, świeża i po prostu modna – zaznaczyła.

Marta Magnowska-Krawiec, architekt pracowni KODO Projekty i Realizacje Wnętrz, zaznaczyła, że koniec roku to doskonały czas na podsumowanie i przyjrzenie się bliżej temu, co było modne w mijających miesiącach.

Co było modne?

Mówiąc o trendach mamy na myśli nie tylko to, co intrygujące i wywołujące ogólny zachwyt, a więc oryginalne kolory promowane w mediach społecznościowych, popularne rozwiązania aranżacyjne czy powrót do form sprzed dekad. W swojej pracy kierujemy się przede wszystkim realnymi potrzebami, oczekiwaniami i stylem życia przyszłych mieszkańców. Dodajemy od siebie inspirujące pomysły na indywidualizację, zwiększenie atrakcyjności wizualnej i funkcjonalności pomieszczenia – powiedziała Marta Magnowska-Krawiec.

Kolekcja „Montebianco" firmy Oristo w matowym lakierze o odcieniu piaskowym. Trend związany z odbiciem naturalnego krajobrazu we wnętrzach, bardzo silnie oddziałuje na kolor w łazience.
Kolekcja „Montebianco” firmy Oristo w matowym lakierze o odcieniu piaskowym. Trend związany z odbiciem naturalnego krajobrazu we wnętrzach, bardzo silnie oddziałuje na kolor w łazience.
Kolekcja mebli łazienkowych „Elegance Blue” to nowość firmy Comad.
Kolekcja mebli łazienkowych „Elegance Blue” to nowość firmy Comad. Proste bryły w kolorze stonowanego granatu urozmaicają ozdobne frezowania powierzchni w regularnym kształcie rombu oraz uchwyty w kolorze szczotkowanego złota. Całość wpisuje się w styl glamour, a dzięki białej armaturze nabiera szyku i elegancji.

Przeglądając projekty łazienek zrealizowanych przez naszą pracownię w 2022 roku, możemy wyłonić kilka kierunków i trendów. Polacy są wciąż wierni stonowanej, klasycznej kolorystyce, a szarość, biel i czerń to wiodąca paleta barw. Tuż za nimi uplasowały się ciepłe oraz przytulne kolory ziemi, a więc beże i brązy. W łazienkach nie zabrakło także mniej lub bardziej nasyconych niebieskich odcieni. Z kolei intensywniejsze barwy, np. granat i zieleń, pojawiały się m.in. na tapetach lub frontach mebli. Mówiąc o kolorystycznych trendach nie można zapomnieć o roli, jaką w aranżacji odgrywają zastosowane materiały. To np. bardzo modne w ostatnim czasie drewno i kamień, złota armatura. Wprowadzają one bowiem nie tylko barwne akcenty, ale także nadają wielowymiarowy, oryginalny i szlachetny charakter całej realizacji – zaznaczyła.

W łazience dominują kolory naturalne

Jak trendy kolorystyczne widzi Karolina Rompa, marketing and product development coordinator Livinhill? Rok 2022 to przede wszystkim kolory naturalne. Dominujący styl boho mocno wpisał się w tegoroczne aranżacje wnętrz stawiając na jasne przestrzenie wypełnione materiałami z naturalnego drewna czy kamienia. Biele, szarości czy kolory ziemi idealnie współgrają z armaturą białą i czarną. Minimalistyczna łazienka w stylu eko często ma zastosowanie w niewielkich łazienkach. Przyczynia się to do łatwiejszego wyboru zestawu kolorystycznego ścian, mebli i dodatków. W ostatnim czasie ozdobne płytki zwróciły na siebie uwagę klientów jako element akcentujący dany obszar użytkowy pomieszczenia. Rozmaitość wzorów, kolorów i rozmiarów płytek pozwala na stworzenie pięknej i funkcjonalnej przestrzeni – odpowiedziała.

Kolekcja mebli łazienkowych „Danubio 2.0” projektu Krzysztofa Chróścielewskiego marki Devo łączy w sobie nowoczesność z elementami postmodernistycznymi.
Kolekcja mebli łazienkowych „Danubio 2.0” projektu Krzysztofa Chróścielewskiego marki Devo łączy w sobie nowoczesność z elementami postmodernistycznymi. Stonowane kolory brył i blatów – do wyboru biel oraz dwa odcienie szarości – dopełniają kolory drewna i betonu. Pozwalają tym samym manipulować wystrojem w łazience.
Projekt łazienki: Wojciech Gawroński.
Projekt łazienki: Wojciech Gawroński, fot. Monika Filipiuk-Obałek.

Tekst: Diana Nachiło

Artykuł opublikowany został w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 12/2022