Newsroom

Zmiana w Zarządzie IKEA Retail w Polsce

Marina Dubakina, członkini Zarządu IKEA Retail w Polsce.

Zmiana w Zarządzie IKEA Retail w Polsce

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Nowa członkini Zarządu IKEA Retail w Polsce, Marina Dubakina, dołączyła do IKEA ponad 18 lat temu i ma ogromne doświadczenie w strukturach firmy. Swoją przygodę z IKEA rozpoczęła w Rosji, gdzie ostatnią funkcją, jaką pełniła, było stanowisko dyrektorki ds. zarządzania zasobami ludzkimi. Od 2014 r. zdobywała doświadczenie w Szwecji, rozwijając się jako asystentka prezesa Zarządu Grupy Ingka. Następnie pracowała jako dyrektorka regionu w Barcelonie, a w 2021 r. przeprowadziła się do Polski, gdzie objęła stanowisko dyrektorki regionalnej w IKEA Retail odpowiedzialnej za sześć lokalnych rynków w ramach Regionu Zachodniego.

Bardzo się cieszę, że mogę dołączyć do Zarządu IKEA Retail w Polsce. Z ogromną przyjemnością, wraz z wieloma zaangażowanymi i oddanym pracownikami, będę wspierać rozwój naszej wielokanałowej aktywności w Polsce – mówi Marina Dubakina.

Jestem głęboko przekonana, że doświadczenie w handlu detalicznym i pasja do tworzenia lepszego życia dla wielu ludzi, którymi wyróżnia się Marina, będą stanowić istotną wartość, umożliwiającą dalszy rozwój IKEA Retail w Polsce. Cieszę się, że na moim nowym stanowisku w Grupie Ingka nadal będę odpowiedzialna za działalność IKEA Retail w Polsce, która jest tak bliska mojemu sercu – komentuje Karin Sköld, dotychczasowa prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce.

Karin Sköld obejmuje funkcję w Grupie Ingka, w ramach której będzie odpowiadać za kilka kluczowych dla IKEA rynków: oprócz Polski będzie to m.in. Szwecja, Hiszpania oraz jeden z największych rynków – Stany Zjednoczone.

Jaki był dla IKEA 2021 rok?

Rok finansowy 2021, kiedy Karin Sköld stała na czele IKEA Retail w Polsce, to czas 9% wzrostu sprzedaży rok do roku. W tym okresie nastąpił także znaczny wzrost udziału sprzedaży online w całkowitej sprzedaży z 20% do 29%.

Miniony rok był dla IKEA szczególny również ze względu na obchody 60-lecia współpracy z Polską. Z tej okazji opublikowany został raport „IKEA Made in Poland”, który podsumowywał działalność biznesową IKEA w Polsce. Dokument ten, stworzony przez przedstawicieli Grupy Inter IKEA i Grupy Ingka, przedstawiał cele i inicjatywy oraz wspólną wizję przyszłości, do której IKEA chce dążyć razem z klientami, pracownikami i dostawcami.

Jakie są plany IKEA?

Celem IKEA jest tworzenie jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Chcę kontynuować działania, które podejmowaliśmy w tym zakresie w ostatnich latach oraz jeszcze bardziej wzmacniać inicjatywy IKEA w zakresie zrównoważonego rozwoju w czasie, który potwierdza, jak ważne jest życie w domu. Wciąż będziemy inspirować Polki i Polaków do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia w domu, wdrażając rozwiązania, które pozytywnie wpływają na naszą planetę, a w efekcie – do tworzenia lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi. Przez 60 lat IKEA i Polska rozwijały się razem. Dziś IKEA w Polsce to cały łańcuch dostaw, w tym produkcja, dystrybucja i sprzedaż. Bycie częścią tej wspaniałej historii to wyjątkowe uczucie, bez względu na to, jak dobre czy trudne są czasy. Jako IKEA jesteśmy zróżnicowanym zespołem, który podąża za nieustannie zmieniającym się środowiskiem, uczy się od siebie nawzajem i od naszych klientów, dzięki czemu kontynuujemy pracę nad tworzeniem naszej wspólnej i lepszej przyszłości – zapowiada Marina Dubakina.

By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści

ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl