Newsroom

Targi we Frankfurcie w styczniu i lutym odwołane

Ambiente 2020. Fot. Pietro Sutera/Messe Frankfurt.

Targi we Frankfurcie w styczniu i lutym odwołane

W związku z pogarszającą się sytuacją pandemiczną na świecie i obostrzeniami dotyczącymi podróży i kontaktów, targi dóbr konsumpcyjnych we Frankfurcie nie odbędą się.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Gwałtowny wzrost liczby zakażeń na świecie i związane z pandemią zaostrzone przepisy dotyczące przemieszczania się zmusiły organizatora styczniowych targów Christmasworld, Paperworld i Creativeworld, a także planowanych w połowie lutego targów Ambiente do ich odwołania.

W komunikacie wydanym 5 stycznia 2022 roku podkreślono, że nie widać złagodzenia sytuacji pandemicznej, na które tak liczono jeszcze w grudniu. Zamiast tego sytuacja na całym świecie pogarsza się w trudnym do przewidzenia tempie. To ekstremalne pogorszenie z powodu rozprzestrzeniania się wirusa Omicron w Europie i w samych Niemczech uniemożliwia obecnie Messe Frankfurt, jako organizatorowi wiodących międzynarodowych targów Christmasworld, Paperworld i Creativeworld, jak również Ambiente, dotrzymania ich terminów i nie pozwala na zorganizowanie tych imprez we Frankfurcie pod koniec stycznia i w połowie lutego 2022 roku.

Początek roku nie dla Frankfurtu

Te cztery wydarzenia są nie tylko uznanymi, wiodącymi targami w swoich branżach, ale też otwierają rok handlowy w poszczególnych segmentach:

  • Christmasworld koncentruje się na dekoracjach sezonowych i świątecznych;
  • Paperworld i Creativeworld stanowią przegląd oferty produktów papierniczych, biurowych, piśmienniczych oraz artykułów dla hobbystów, rzemieślników i artystów;
  • Ambiente gromadzi asortyment produktów na stół, do kuchni i artykuły gospodarstwa domowego, akcesoria wyposażenia wnętrz i dekoracyjnych, koncepcje wyposażenia domu, upominki i akcesoria modowe.

ZOBACZ TAKŻE: Kiedy odbędzie się Heimtextil?

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Nawet w okrojonej formie te cztery imprezy nadal byłyby wiodącymi na świecie targami w swoich segmentach produktowych. Jednakże gwałtowny wzrost globalnej liczby infekcji w bardzo krótkim czasie oraz towarzyszące mu liczne wydarzenia i decyzje, na które organizator nie miał wpływu, doprowadziły do znacznego pogorszenia ogólnych warunków i przesłanek koniecznych do zorganizowania pod koniec stycznia i w połowie lutego 2022 roku czterech wiodących imprez targowych jako dużych wydarzeń o znaczeniu międzynarodowym.

Do tych zmian należy zaliczyć zaklasyfikowanie Niemiec jako obszaru wysokiego ryzyka i związane z tym ostrzeżenia dla podróżujących oraz międzynarodowe i międzykontynentalne ograniczenia w podróżowaniu w krajach takich, jak Indie, Japonia i Stany Zjednoczone, a także związane z tym obowiązki kwarantanny. Równie ważne są stale rosnące liczby zakażeń i towarzyszące im apele, między innymi Instytutu Roberta Kocha i rady ekspertów niemieckiego rządu, aby nadal ograniczać kontakty do minimum i odwoływać wszystkie większe imprezy. Wszystko to z powodu niebezpiecznego wariantu Omicron.

Większość firm wystawiających się, jak i odwiedzających targi Christmasworld, Paperworld, Creativeworld i Ambiente reaguje na tę ogólną sytuację zakazami podróży i uczestnictwa w targach, chcąc w ten sposób chronić pracowników przed zagrożeniami dla zdrowia. Globalna gotowość do podróżowania bardzo spada.

Ta decyzja nie była dla nas łatwa. Jednak w porozumieniu z dużą częścią branż reprezentowanych na targach zrozumieliśmy, że to na nas spoczywa teraz odpowiedzialność za podjęcie tego trudnego kroku. Ostatnie miesiące charakteryzowały się optymizmem, energią i pomysłami, by zapewnić Christmasworld, Paperworld, Creativeworld i Ambiente udany nowy start po obowiązkowej przerwie w 2021 roku – mówi Detlef Braun, członek zarządu Messe Frankfurt. – Dlatego też dziękujemy wszystkim naszym partnerom z branży dóbr konsumpcyjnych, czy to wystawcom, zwiedzającym, stowarzyszeniom czy mediom, którzy do samego końca współpracowali z nami przy organizacji targów i podobnie jak my włożyli w ich organizację serce i duszę, energię i pasję.

Nie ma planów przełożenia imprez na późniejszy termin. Ponieważ zorientowane na trendy cykle zamówień w międzynarodowym przemyśle dóbr konsumpcyjnych wymagają corocznej imprezy na początku roku, przesunięcie na drugą połowę roku nie zaspokoiłoby potrzeb wystawiających się firm i odwiedzających – wyjaśnia Braun.

Cyfrowe platformy Messe Frankfurt

Messe Frankfurt już od 2019 roku aktywnie wspiera detalistów za pomocą Nextrade, pierwszej platformy do zarządzania zamówieniami i danymi dla sektora domu i mieszkania oraz Conzoom Solutions, platformy informacyjnej dla globalnego sektora dóbr konsumpcyjnych.

Drugi rok bez odpowiednich formatów zamówień, inspiracji i sieci kontaktów stawia przed detalistami na całym świecie znaczne, a w niektórych przypadkach zagrażające egzystencji wyzwania – wyjaśnia Braun. – Dzięki naszym cyfrowym propozycjom wspieramy partnerów z branży i handlu w tej niestabilnej sytuacji. Poza tym będziemy nadal wkładać całą naszą energię i optymizm w bezpieczne i obiecujące targi, ponieważ nic nie zastąpi spotkania na żywo.

Informacje na temat terminów frankfurckich targów dóbr konsumpcyjnych w 2023 roku zostaną ogłoszone na początku lutego 2022 roku.