Newsroom

Sierpniowy „BIZNES.meble.pl” już dostępny

BIZNES.meble.pl_sierpień 2022

Sierpniowy „BIZNES.meble.pl” już dostępny

W jakiej sytuacji jest polska branża meblarska? Jak w nowych realiach odnalazły się targi w Mediolanie i we Frankfurcie? Nowy numer miesięcznika „BIZNES.meble.pl” poleca się do czytania!

Półmetek wakacji za nami, my jednak nie zwalniamy tempa i przekazujemy Wam najnowsze wydanie „BIZNES.meble.pl”.

Czy to już kryzys, a może czas na przedkryzysowe porządki w fakturach? Te pytania zadają nasi felietoniści i absolutnie nie możemy przed nimi uciekać. Tym bardziej, że przyszłość polskiej branży meblarskiej stoi pod znakiem zapytania. Wzrosty płac, kosztów energii, problemy z surowcami i spadki zamówień – z tymi problemami muszą się mierzyć polscy producenci mebli. Widmo kryzysu pojawia się także w krajach Europy Zachodniej. Czy to były ostatnie dobre miesiące dla europejskiego meblarstwa? Z czym muszą się mierzyć polscy meblarzy? O tym w raporcie autorstwa Anny Szypulskiej.

Ile znaczy w dzisiejszym świecie jakość? O znaczeniu powtarzalności procesu, budowaniu komfortu i konkurencyjności z Moniką Struską i Tomkiem Matejczykiem, właścicielami marki Nobonobo, rozmawiała Diana Nachiło.

Co jeszcze przygotowaliśmy dla Was w tym miesiącu? Razem z Anną Szypulską wracamy do Mediolanu, by przyjrzeć się najnowszym tendencjom we wzornictwie i przekonać, jakie zmiany przeszły targi Salone del Mobile.Milano podczas jubileuszowej 60. edycji. A jeśli jesteście ciekawi, co zaprezentowali polscy wystawcy podczas Heimtextil Summer Special 2022, zapraszamy do lektury relacji, którą przygotowała Diana Nachiło.

Sierpień to również czas kuchennych rewolucji. A wydanie zamykają dwa ważne teksty o doświadczeniu uchodźczym i ukraińskiej szkole, która powstała w biurowcu, w samym sercu warszawskiego Mordoru i wiemy, że nie byłoby jej bez zaangażowania autorki artykułu: Magdy Garncarek. Po więcej odsyłamy Was do naszego miesięcznika.

Na papierze lub na ekranie – sierpniowy „BIZNES.meble.pl” jest już dostępny!

Co można znaleźć w najnowszym BIZNES.meble.pl?

Od redakcji

FELIETONY

Kryzys

W kosmos nie poleci

Czas na przedkryzysowe porządki w fakturach

RAPORT

Niepewna przyszłość branży meblarskiej
Czy rosnące płace i rachunki za energię, trudności z surowcem drzewnym, a także spadek zamówień doprowadzą do wzrostu upadłości i restrukturyzacji w polskim meblarstwie? Jak w tej sytuacji radzą sobie kraje Europy Zachodniej?

BRANŻA

Wiadomości

No bo jakość
Rozmowa z Moniką Struską i Tomkiem Matejczykiem, właścicielami marki Nobonobo.

Heimtextil – edycja letnia
Równolegle do targów „Heimtextil” odbyły się „Techtextil” oraz „Texprocess”, co oznacza, że zwiedzający mogli obejrzeć nie tylko tkaniny dekoracyjne i obiciowe, ale też poznać automatyczne i cyfrowe procesy zarządzania materiałami.

DESIGN

Wiadomości

Mediolan na fali zmian
Salone del Mobile.Milano musi stać się zmianą, do której dąży – właśnie tak należy patrzeć na 60. edycję targów w Mediolanie.

Wystawa końcoworoczna UAP i 21. PE-P
Wyjątkową okazją do zapoznania się z kreatywnymi pracami jest wystawa końcoworoczna Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. W ramach przestrzeni online, jak i wybranych przestrzeniach budynków uczelni, spotkać można się z młodymi twórcami na ścieżce ich artystycznej twórczości i edukacji.

Trendy

Nowości

TEMAT WYDANIA: KUCHENNE REWOLUCJE

Kuchenni eksperci
Z meblami kuchennymi idą ramię w ramię: okapy, zlewozmywaki, lodówki…

Kuchnia w naturze
Nigdy od tego nie odeszliśmy zbyt daleko, bo natura to filar naszych upodobań. Dziś coraz bardziej widoczny jest powrót do elementów drewnianych i drewnopochodnych.

Od 11 do 20 m2
Jak wynika z najnowszych badań, przy wyborze mebli wiele osób ma podobne oczekiwania – aby szafki były pojemne, posiadały funkcjonalne rozwiązania i prezentowały się estetycznie.

CHILLOUT

Wielki comeback Mediolanu
60. edycji Salone del Mobile.Milano towarzyszyły radość i ulga, że po wielu miesiącach oczekiwania targi wreszcie się odbyły. Jubileusz połączył światy designu, sztuki i architektury, przyciągając do stolicy Lombardii setki tysięcy osób spragnionych kontaktu z wzornictwem na najwyższym poziomie i jego twórcami.

Ukraińska szkoła w biurowcu
W sercu warszawskiego Mordoru powstała ukraińska szkoła.

Doświadczenie uchodźcze
W ramach cyklu Dobroczynność, wysłaliśmy zapytania do ośrodków dla cudzoziemców o ich potrzeby. Skierowaliśmy je również do organizacji pozarządowych.

Felietony

Na okładce:
Monika Struska i Tomek Matejczyk, właściciele marki Nobonobo.