Newsroom

Perspektywy dla branży projektowania wnętrz

imm cologne 2024 przedstawi perspektywy dla branży projektowania wnętrz.

Perspektywy dla branży projektowania wnętrz

W miarę zbliżania się styczniowych targów w Kolonii rosną oczekiwania wystawców i zwiedzających. Czy wydarzenie towarzyszące – imm cologne Summit 2024 – dostarczy przełomowych inspiracji i rzuci nowe światło na perspektywy dla branży i sektora detalicznego?

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego (VDM) i Niemieckie Federalne Stowarzyszenie Sprzedawców Detalicznych Mebli i Kuchni (BVDM) wspólnie organizują imm cologne Summit. Kongres w ramach imm cologne 2024 zgromadzi czołowe postacie z niemieckiej sceny wnętrzarskiej. Wydarzenie wskaże też nowe perspektywy dla branży projektowania wnętrz.

Co czeka branżę projektowania wnętrz?

Branża projektowania wnętrz stoi przed kluczowymi pytaniami w dobie ciągłej transformacji. Spowolnienie wydatków konsumenckich spowodowane niemiecką ustawą o energii, inflacją i sytuacją geopolityczną stanowi dla producentów mebli ogromne wyzwanie. Jak sektor może przygotować się na przyszłość? Jakie innowacyjne koncepcje doprowadzą do sukcesu w dynamicznym środowisku rynkowym? I, co najważniejsze, jak te pomysły można skutecznie wdrożyć? Te i inne palące pytania będą głównymi tematami szczytu imm cologne. Wydarzenie poświęcone perspektywom dla branży projektowania wnętrz odbędzie się 16 stycznia 2024 r. w godzinach 15:00-18:00. Uczestnicy szczytu spotkają się w Centrum Kongresowym East na terenie Koelnmesse.

Zgodnie z naszym głównym tematem Connecting Communities, podczas imm cologne Summit gromadzimy uznanych ekspertów z dziedziny polityki, przemysłu, handlu detalicznego, zawodów kreatywnych i stowarzyszeń. Przeanalizują oni obecną sytuację gospodarczą i wspólnie opracują realne rozwiązania. Naszym celem jest zapewnienie liderom sektora platformy, na której mogą się gromadzić, nawiązywać kontakty i znajdować odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące branży meblarskiej – mówi Bernd Sanden, dyrektor imm cologne.

Celem wspólnie organizowanego wydarzenia jest przedstawienie nowych możliwości dla naszej branży. Jako największe targi wyposażenia wnętrz w Niemczech, imm cologne jest idealną sceną dla tego spotkania branżowego – dodaje Jan Kurth, dyrektor generalny Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego.

Pozytywne opinie uczestników naszego ostatniego szczytu podczas imm Spring Edition zachęciły nas do kontynuowania tego formatu wspierania branży. Niezwykle ważne jest dla nas wspieranie sieci kontaktów między interesariuszami z branży i zapewnienie pozytywnego impulsu na przyszłość – mówi Christian Haeser, dyrektor generalny Niemieckiego Stowarzyszenia Sprzedawców Mebli i Kuchni.

Kongres poświęcony przyszłości branży meblarskiej

Wśród wysokiej klasy prelegentów znajdzie się profesor Michael Voigtländer. Pełni on funkcję kierownika Działu Badań Rynków Globalnych i Regionalnych w Niemieckim Instytucie Gospodarczym (IW). Ekspert w dziedzinie rynku nieruchomości omówi perspektywy dla niemieckiej gospodarki i budownictwa mieszkaniowego. Jego wystąpienie będzie dotyczyło przede wszystkim poważnych konsekwencji powolnego budowania domów dla branży projektowania wnętrz. Będzie też spojrzeniem w przyszłość – na rozwój sektora budowlanego.

Boris Hedde, dyrektor generalny Instytutu Badań Handlu Detalicznego (IFH) w Kolonii, wykorzysta swoje wystąpienie do nakreślenia strategii skuteczniejszej komunikacji z konsumentami w handlu meblami. Skoncentruje się on na rozwiązaniach mających na celu ożywienie zainteresowania i wygenerowanie większego popytu.

Martin Egner, współzałożyciel i dyrektor generalny dostawcy apartamentów serwisowanych The Porter, wskaże na hotele jako potencjalny obszar działalności. W swoim wystąpieniu skupi się na wyposażaniu hoteli i wysokiej jakości rozwiązań apartamentowych dostarczanych przez producentów mebli.

Oprócz tych i wielu innych prelegentów, przedstawiciele branży i sektora detalicznego wezmą udział w panelu dyskusyjnym kończącym kongres. Panel będzie dotyczył ważnych kwestii, takich jak strategiczna orientacja branży i skupienie się na obiecujących koncepcjach. Na zakończenie kongresu odbędzie się wieczorna impreza, podczas której uczestnicy będą mogli wymienić się pomysłami i nawiązać osobiste kontakty.

imm cologne 2024: oczekiwania rosną

Na dwa miesiące przed imm cologne lista potwierdzonych uczestników targów obejmuje kluczowych przedstawicieli handlu detalicznego i hurtowego. Znajdują się na niej również stowarzyszenia, a także ważni partnerzy marketingowi. Potwierdzenia te po stronie zwiedzających stanowią uzupełnienie obecności licznych głównych wystawców na targach Interior Business Event.

Wśród renomowanych partnerów handlowych, którzy już ogłosili swój udział, są Alinea, BUT, Conforama, El Corte Inglés, Friedhelm Schaffrath, IKEA, JYSK, Krieger/KHG, Micasa, Möbel Martin, Next, Nitori, Porta Möbel, Svenska Hem i XXXLutz. Do marketerów, którzy wykorzystują największe w Niemczech targi wyposażenia wnętrz jako trampolinę do odkrywania innowacyjnych rozwiązań dla wnętrz, należą Aldi, La Redoute, REWE i Tchibo. Na wydarzeniu reprezentowane będą również stowarzyszenia zakupowe, takie jak Alliance, Begros, Einrichtungspartnerring VME, Europa Möbel-Verbund, GIGA i wiele innych. Ich obecność jest oznaką  zaufania do imm cologne jako kluczowej platformy sieciowej i biznesowej. 

Mimo powszechnie znanych wyzwań wynikających z aktualnej sytuacji rynkowej, oczekiwanie wystawców jest wyczuwalne. Potwierdzenia od głównych stowarzyszeń zakupowych i wiodących sprzedawców mebli po stronie odwiedzających podkreślają ten pozytywny sygnał. Cieszymy się, że już na początku roku możemy ponownie zaoferować uczestnikom targów tę ważną platformę biznesową dzięki imm cologne – mówi Bernd Sanden, dyrektor targów.

Pięć bardziej efektywnych dni na imm cologne 2024

Jako wydarzenie branżowe, trwające krócej, bo pięć dni, imm cologne 2024 skupi się na efektywnym biznesie. Spotkanie branżowe daje wystawcom i odwiedzającym możliwość nawiązania nowych kontaktów handlowych i pielęgnowania istniejących relacji biznesowych. Segment Home imm cologne służy jako platforma dla importu i eksportu w sektorze wyposażenia wnętrz. Tym samym zapewnia producentom centralny punkt dostępu do rynku niemieckiego.

Świat wnętrz Home obejmuje wszystko: od modnych pomysłów na wyposażenie dla młodych osób, po stylowe wnętrza zapewniające najwyższy komfort. Na wystawie zaprezentowane zostaną zestawy sof i krzeseł, fotele, kanapy, sofy wolnostojące, sofy rozkładane, meble do salonu, systemy regałów, meble samoobsługowe, meble dziecięce, a także specjalistyczne asortymenty i akcesoria. Różnorodność segmentu odzwierciedla różne potrzeby i styl życia konsumentów oraz oferuje rozwiązania wewnętrzne spełniające różnorodne wymagania mieszkaniowe.

ZOBACZ TAKŻE: Wiosenne imm – aperitif przed imm cologne 2024

Segmentowi Home będą towarzyszyły światy wnętrz Sleep i Pure. Dzięki bardzo zróżnicowanej ofercie wystawców, od marek konsumenckich po wybitnych producentów premium, Interior Business Event obejmie całe spektrum branży wyposażenia wnętrz. W dniach 14–18 stycznia 2024 r. imm cologne po raz kolejny zgromadzi w Kolonii międzynarodowy świat wnętrz. Wydarzenie wyznaczy też trendy na nadchodzący sezon.