Newsroom

„Meble Polska 2020” – potencjał w wyścigu z COVID-19

98681983

„Meble Polska 2020” – potencjał w wyścigu z COVID-19

W ostatnich latach targi Meble Polska odbywały się w marcu, kiedy w Azji trwa prawdziwy maraton targowy chętnie odwiedzany przez kupców meblowych. Z uwagi na rosnące znaczenie poznańskiej imprezy na arenie międzynarodowej i liczne głosy wystawców Grupa MTP – organizator targów „Meble Polska”– postanowiła umożliwić handlowcom, którzy planowali uczestniczyć w azjatyckich wydarzeniach, wzięcie udziału także w kontraktacjach meblowych w Poznaniu. Zmiana terminu z marca na luty okazała się strzałem w dziesiątkę. – Główną siłą targów „Meble Polska” są zwiedzający, którzy przyjeżdżają do Poznania co roku z całego niemal świata. Dlatego tak ważne jest, by termin targów był dla nich możliwie najbardziej dogodny – wyjaśnia Józef Szyszka, dyrektor targów „Meble Polska”.

Zmiana terminu rzeczywiście przyczyniła się do dalszego wzrostu zainteresowania udziałem w targach wśród zwiedzających z zagranicy. Na tydzień przed rozpoczęciem wydarzenia wszystko wskazywało na to, że będzie to rekordowa edycja pod względem liczby kupców meblowych, którzy wezmą w nim udział. Z danych z systemu rejestracji zwiedzających wynikało, że do Poznania wybiera się o niemal 20 % więcej handlowców niż podczas poprzednich, tak udanych pod tym względem edycji. W pierwsze dwa dni targów zanotowaliśmy znaczący wzrost liczby zwiedzających, co dostrzegli na swoich stoiskach także wystawcy, z którymi mieliśmy okazję rozmawiać. Niepokojące informacje o zbliżającym się do Polski koronawirusie sprawiły jednak, że druga połowa targów, a zwłaszcza ostatni ich dzień, stała pod znakiem nieco mniejszej frekwencji – wyjaśnia Józef Szyszka. Ostatecznie ogólna liczba uczestników wyniosła 21.949 osób i była  o niespełna 2 % większa niż w ubiegłym roku.

Targi poprzedziła szeroka, międzynarodowa kampania promocyjna obejmująca zarówno działania reklamowe i content marketingowe na najważniejszych rynkach, jak i direct marketing skierowany bezpośrednio do przedstawicieli sieci handlowych. W efekcie w tym roku pojawili się w Poznaniu przedstawiciele największych grup zakupowych i sieci salonów meblowych z Europy oraz wielu hurtowych dystrybutorów mebli z innych kontynentów. Tradycyjnie wśród zagranicznych zwiedzających najwięcej było kupców z Niemiec (12,5%). Bardzo liczne grupy handlowców przyjechały także z Ukrainy, Czech, Litwy, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Rosji, Francji i Białorusi. Reprezentacje niektórych firm liczyły nawet kilkadziesiąt osób. Silną grupą zjawił się w Poznaniu na przykład potentat handlu meblami w Europie, koncern XXXLutz. Z danych wynika, że udział zwiedzających z zagranicy jest w tym roku jeszcze większy niż poprzednio i wynosi 38 %. Z rozmów z wystawcami wynika, że mimo iż pojedyncze sieci handlowe mimo wcześniejszych deklaracji zrezygnowały w ostatniej chwili z przyjazdu, to w ostatecznym rozrachunku większość producentów mebli uczestniczących w targach jest zadowolona z liczby i jakości zwiedzających. Potwierdza to fakt, że przyjęliśmy już sporą liczbę zapytań i rezerwacji na kolejną edycję – mówi Józef Szyszka.

Targi „Meble Polska” to największa na świecie prezentacja potencjału polskiego przemysłu meblowego, a tegoroczna edycja udowodniła, że nie ma innego miejsca w kraju i za granicą, gdzie można byłoby zobaczyć tak bogatą i kompleksową ofertę polskich producentów mebli. Najnowsze kolekcje pokazali w Poznaniu niemal wszyscy wiodący producenci mebli z Polski zainteresowani rozwojem eksportu. Pojawiło się też dość liczne grono targowych debiutantów. Tradycyjnie dużą część ekspozycji stanowiły meble z płyty meblowej, ale obecnych było też całkiem sporo wystawców oferujących produkty wytwarzane z litego drewna oraz inne meble z segmentu high-end. Świetnie prezentowały się pawilony z meblami tapicerowanymi. Jak zwykle bogatą ekspozycję przygotowali również producenci materacy. Wśród wystawców byli producenci mebli z 13 krajów: Polski, Belgii, Białorusi, Danii, Estonii, Irlandii, Litwy, Niemiec, Rosji, Słowacji, Szwecji, Turcji i Ukrainy. Wielu zwiedzających zwracało uwagę na ciekawą aranżację targowych stoisk, podkreślając że w niczym nie odbiegają od najlepszych światowych standardów. Uzupełnieniem targowej oferty były biznesowe Targi Wnętrz „Home Decor” oraz wydarzenie „Arena Design”, które tym razem odbyło się pod hasłem „Slowness”. Łącznie na terenie targów w 11 pawilonach prezentowało się około 500 firm i marek.

Edycja 2020 to kolejny etap strategii „Go global”, realizowanej przez Grupę MTP w ramach targów „Meble Polska”. Nieustannie rozwijamy zasięg geograficzny wydarzenia. Co roku rozszerzamy swoje działania na kolejny ważny rynek. W tym roku koncentrowaliśmy się na Ameryce Północnej. W efekcie udało się o 100 % zwiększyć liczbę gości targowych ze Stanów Zjednoczonych i Kanady. A to dopiero początek naszych szerszych działań za Wielką Wodą. W przyszłości chcemy przyśpieszyć naszą ekspansję promocyjną, bo takie są oczekiwania naszych wystawców, którzy poszukują klientów już praktycznie na wszystkich kontynentach – mówi Józef Szyszka. Jednym z elementów globalnej kampanii promocyjnej była organizacja w tym roku na targach „Meble Polska” dorocznego Walnego Zgromadzenia Międzynarodowego Stowarzyszenia Wydawnictw Meblowych (IAFP – International Alliance of Furnishing Publications), zrzeszającego najlepsze magazyny i portale tej branży z całego świata. Od września ub.r. w w tym prestiżowym gronie jest również Polska, którą reprezentuje miesięcznik ,,BIZNES meble.pl” Na zaproszenie Grupy MTP w Poznaniu gościli dziennikarze między innymi z Singapuru, Meksyku, Indii, Stanów Zjednoczonych, Rosji, Rumunii, Turcji, Niemiec czy Bułgarii.

Kolejna edycja targów „Meble Polska” odbędzie się w Poznaniu w dniach 23-26 lutego 2021 r.

Pełna fotorelacja z targów będzie dostępna w kwietniowym wydaniu

miesięcznika „BIZNES meble.pl”.

Fot. Tomasz Markowski/miesięcznik „BIZNES meble.pl”