Newsroom

Marek Janke wiceprezesem Zarządu Paged Morąg

Marek Janke, nowy wiceprezes Zarządu Paged Morąg.

Marek Janke wiceprezesem Zarządu Paged Morąg

Paged Morąg, lider w produkcji sklejki oraz innowacyjnych rozwiązań drewnopochodnych, stawia na transformację. Firma ogłasza powołanie Marka Janke na stanowisko wiceprezesa Zarządu.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Z dniem 1 czerwca 2024 r. Marek Janke objął również funkcję Chief Transformation Officer (CTO) w Paged Morąg S.A. oraz Paged Pisz Sp. z o.o.

Paged Morąg w obliczu transformacji

Nowy wiceprezes jest związany z firmą Paged od 1 lutego 2024 r. Właśnie wtedy rozpoczął pracę jako dyrektor sprzedaży i marketingu (CCO) w funkcji członka zarządu Paged Morąg. W swojej nowej roli wiceprezesa, Marek Janke będzie także zarządzał innowacjami i technologią jako członek zarządu Paged LabTech. Będzie również dbał o to, by produkty Grupy jeszcze lepiej odpowiadały na potrzeby poszczególnych rynków.

Pierwszym zadaniem, z którym Marek Janke zmierzy się jako wiceprezes, będzie opracowanie i wdrożenie strategii transformacji organizacyjnej dla spółek sklejkowych. Ważna będzie również koncentracja na poprawie efektywności oraz wzroście przychodów i zysków firmy. Marek Janke pracuje także z całym Zarządem nad nowym modelem operacyjnym, który wzmocni pozycję firmy i wprowadzi ją na nowe rynki z wysokomarżowymi produktami. W obecnym otoczeniu, na który duży wpływ ma import nielegalnej sklejki z Rosji i Białorusi oraz spadek koniunktury w krajach Europy Zachodniej, będzie to ważnym elementem rozwoju spółek Grupy Paged.

Rynek sklejki jest dziś bardzo trudny, głównie za sprawą nieuczciwej konkurencji i spowolnienia na podstawowych rynkach zbytu. Na szczęście Paged ma olbrzymie niewykorzystane możliwości w obszarze sprzedaży, głównie dzięki swoim szerokim możliwościom produkcyjnym oraz innowacjom realizowanym w Paged LabTech – najnowocześniejszym centrum badawczo-rozwojowym w branży na świecie. Zdefiniowaliśmy kilka kierunków rozwoju i dźwigni wzrostu. Wychodząc od nowej segmentacji rynku, opracowaliśmy rozszerzenie asortymentu pod konkretne branże, w których występuje największy potencjał wzrostu marży – informuje Marek Janke.

ZOBACZ TAKŻE: Komisja Europejska: import sklejki nielegalny

Kim jest Marek Janke?

Marek Janke to menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu rozwojem dużych firm i grup kapitałowych z różnych branż. Zanim dołączył do firmy Paged pełnił funkcję wiceprezesa Zarządu TradeBridge, gdzie odpowiadał za handel i operacje podległych spółek. Jego bogate doświadczenie obejmuje handel międzynarodowy, wprowadzanie produktów na rynek oraz marketing. W latach 2013 do 2015 pełnił funkcję wiceprezesa Zarządu w Impel Security Polska. W latach 2004 do 2013 zarządzał globalną sprzedażą, logistyką i marketingiem w Barlinek S.A. jako dyrektor handlowy oraz członek Zarządu. Wcześniej był dyrektorem ds. rozwoju biznesu w IQFM, wprowadzając na polski rynek takie marki jak BAT, Ferrero, Absolut czy Pillsbury.

Marek Janke jest absolwentem Akademii Morskiej w Szczecinie, Executive MBA na Erasmus Rotterdam University oraz programu Post-MBA w Swiss Business School.