Newsroom

IKEA: sprzedaż spadła, ale wzrósł udział w rynku

Inter IKEA Group ogłosiła całkowitą sprzedaż detaliczną IKEA za rok obrotowy 2024 (FY24).

IKEA: sprzedaż spadła, ale wzrósł udział w rynku

W roku obrotowym 2024 (FY24) sprzedaż IKEA wyniosła 45,1 mld euro, a Grupa Inter IKEA zwiększyła wysiłki, by uczynić produkty IKEA przystępnymi cenowo dla większej liczby osób.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200


Inter IKEA Group ogłosiła dzisiaj całkowitą sprzedaż detaliczną IKEA* za rok obrotowy 2024 (FY24)** w wysokości 45,1 mld euro. To oznacza spadek o 5,3% (a 4,0% po uwzględnieniu wpływu walut) w porównaniu z FY23. Wynika to głównie z niższych cen. Ten wynik został osiągnięty pomimo problemów światowej gospodarki i kurczącego się rynku wyposażenia wnętrz. Natomiast dzięki ciągłym inwestycjom IKEA w niższe ceny jej udział w rynku wzrósł.

IKEA nadal obniża ceny dla klientów

W wyniku obniżek cen IKEA odnotowała wzrostowy trend zarówno w liczbie odwiedzin sklepów (+4,5%), jak i odwiedzin online (+21%). W ciągu ostatnich dwóch lat IKEA zainwestowała dużo w swoje doświadczenia omnichannel, aby ułatwić zakupy dla klientów. Teraz firma dostrzega pozytywne rezultaty tej inwestycji.

W roku fiskalnym 2024 znacząco obniżyliśmy ceny na wszystkich 63 rynkach. Dzięki czemu produkty IKEA stały się bardziej przystępne cenowo dla wielu osób – powiedział Jon Abrahamsson Ring, dyrektor generalny Inter IKEA Group.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Ponadto w roku fiskalnym 2024 IKEA otworzyła 56 nowych punktów spotkań z klientami na dotychczasowych i nowych rynkach. Wśród nich znalazły się 3 sklepy pełnowymiarowe, 8 małych sklepów i 44 punkty odbioru i zamawiania. Jednym z najważniejszych wydarzeń była ekspansja działalności detalicznej w Kolumbii. Objęła ona dwa sklepy i handel elektroniczny.

IKEA – sprzedaż internetowa i stacjonarna

IKEA odnotowała wzrost liczby wizyt w sklepach stacjonarnych i witrynach internetowych oraz zwiększenie sprzedaży internetowej, która stanowi 26% całej sprzedaży IKEA.

  • 71% – Produkty z roku fiskalnego 2024 sprzedawane w sklepach,
  • 26% – Produkty na rok fiskalny 2024 sprzedawane online,
  • 3% – Usługi dla klientów w roku fiskalnym 2024.

ZOBACZ TAKŻE: IKEA zainwestuje pół miliarda w obniżki cen

216 tys. pracowników na świecie, o 3 tys. mniej niż w ub.r.

Chcę wyrazić moje szczere podziękowania dla naszych 216 tys. oddanych współpracowników na całym świecie, którzy umożliwili to wszystko. Ich nieustanna ciężka praca i zaangażowanie w całym roku fiskalnym 2024 zaowocowały wszystkimi powyższymi sukcesami i wieloma innymi. Razem sprawiamy, że IKEA jest bardziej przystępna cenowo, dostępna i zrównoważona – podsumował Jon Abrahamsson Ring.

* Całkowita sprzedaż obejmuje sprzedaż produktów, żywności i usług IKEA przez 12 franczyzobiorców IKEA.
** Rok finansowy IKEA trwa od 1 września do 31 sierpnia.

Źródło: Inter IKEA Group.