Newsroom

IKEA dla Firm ze wzrostem sprzedaży o 15%

Dzięki IKEA Business Network koncern odnotował wzrosty sprzedaży w roku finansowym 2023.

IKEA dla Firm ze wzrostem sprzedaży o 15%

Rozwijanie oferty dla klientów biznesowych stanowi istotną część strategii IKEA. W roku finansowym 2023 niemal 20% całej sprzedaży stanowiły zakupy dla biznesu.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

80 lat temu IKEA zaczynała jako mała firma, dlatego doskonale rozumie, że każdy biznes ma indywidualne potrzeby. Koncern stale rozwija usługi IKEA dla Firm oraz prowadzi badania konsumenckie. W ten sposób chce jak najlepiej pomóc mikro, małym i średnim przedsiębiorcom w rozwoju ich biznesów. Ważnym krokiem w tym kierunku było wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów biznesowych IKEA Business Network w 2022 r. Równie istotna okazała się transformacja cyfrowa, która pozwoliła na rozwój omnikanałowej obsługi klienta.

20% całej sprzedaży IKEA to zakupy dla biznesu

Tegoroczne badanie Satysfakcji Klienta biznesowego IKEA wykazało wzrost zadowolenia klientów w porównaniu z rokiem poprzednim. Aż 97% respondentów jest zadowolonych z usług i współpracy z IKEA dla Firm. W ubiegłym roku było to 87%, a 95% zadeklarowało, że współpraca spełniła lub przekroczyła ich oczekiwania. Poziom satysfakcji klientów ma swoje potwierdzenie w wynikach finansowych firmy w 2023 roku. Niemal 20% całej sprzedaży stanowiły zakupy dla biznesu. Indeks sprzedaży dla firm na fakturę z polskim NIP-em wyniósł 115% w stosunku do ubiegłego roku.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju zarówno programu lojalnościowego IKEA Business Network, jak i usług IKEA dla Firm. Nasze starania zaowocowały wzrostem liczby klientów biznesowych o ok. 10% w porównaniu z poprzednim rokiem, a 98% osób w badaniu Satysfakcji klienta biznesowego stwierdziło, że ponownie zdecydowałoby się na współpracę z IKEA dla Firm – Damian Łuczkowski, kierownik ds. klienta biznesowego w IKEA Retail w Polsce.

Jakie są korzyści dla klubowiczów IKEA Business Network?

IKEA Business Network to wirtualna karta lojalnościowa adresowana do wszystkich klientów biznesowych, zarówno z sektora prywatnego, jak i publicznego, niezależnie od wielkości firmy. Członkostwo gwarantuje szereg korzyści. W ramach klubu klienci mogą m.in. skorzystać z pomocy w zakresie planowania i projektowania wnętrz za połowę standardowej ceny. Inne benefity klubu to bezpłatne doradztwo dla firm, darmowe szkolenia online oraz zniżki dla Klubowiczów i ich pracowników. Dodatkowo, na uczestników klubu zawsze czeka niespodzianka w Restauracji IKEA. Obecnie z konta biznesowego korzysta już 100 tys. klientów.

Klienci IKEA dla Firm mają dostęp do kompleksowego wsparcia koordynatorów. Pomogą oni w całym procesie zakupowym oraz zaoferują wygodne formy płatności – leasing lub możliwość zakupów z odroczonym terminem. Rozwój tego sposobu płatności umożliwił realizację ponad 3.300 takich operacji. Indeks usługi odroczonych zakupów wyniósł 236% rok do roku. W 2023 r. z tej formy płatności skorzystało aż 1.600 firm, co ciekawe, w 95% należących do sektora publicznego. Wśród klientów wymienić można urzędy, ministerstwa, szkoły czy przedszkola, straże pożarne, sądownictwo, a nawet koła gospodyń wiejskich. Zakupy są łatwe i wygodne, ponieważ jednostki z sektora publicznego mogą korzystać z odroczonej płatności bez konieczności weryfikacji wiarygodności kredytowej przez IKEA. Dla firm z sektora prywatnego usługa dostępna jest po szybkim procesie weryfikacji ryzyka kredytowego.

Co najlepiej sprzedaje się w IKEA?

Prowadząc biznes i zatrudniając pracowników, wielu przedsiębiorców stoi przed wyzwaniem zaplanowania funkcjonalnej przestrzeni do pracy. Zależy im na dobraniu odpowiedniego wyposażenia oraz stworzeniu optymalnych warunków dla wszystkich pracowników. W IKEA można znaleźć inspirujące i przystępne cenowo rozwiązania. Przede wszystkim są one dopasowane do konkretnych potrzeb: od małych biur poprzez większe przestrzenie co-workingowe po eleganckie kawiarnie czy przytulne pensjonaty.

W roku finansowym 2023 produktami cieszącymi się największym zainteresowaniem ze strony klientów biznesowych były m.in.:

  • krzesło biurowe MARKUS,
  • funkcjonalne regały KALLAX,
  • praktyczne komody ALEX,
  • meble z serii TROTTEN,
  • system do przechowywania PAX.

Klienci biznesowi znajdą w IKEA meble kuchenne, jadalniane oraz sypialniane lub akcesoria niezależnie od typu działalności.

Od transformacji cyfrowej do IKEA Business Network

Jeśli chodzi o tegoroczne osiągnięcia IKEA dla Firm, dużą rolę odegrała inwestycja w rozwój omnikanałowości marki. Teraz cały proces planowania, konsultacji oraz zakupów jest wygodniejszy, ponieważ może się odbyć w całości zdalnie, bez potrzeby odwiedzin w sklepie. Usługa leasingu w IKEA umożliwia przedsiębiorcom sfinansowanie zakupów całkowicie online, nawet w 15 minut, bez dodatkowych formalności. Obecnie jest to jedna z najtańszych ofert tego typu na rynku. Oczywiście, jeżeli klient chciałby omówić swoje potrzeby osobiście – w każdym sklepie IKEA działa zespół IKEA dla Firm.

W 2023 r. IKEA otrzymała prestiżową nagrodę Golden Arrow w kategorii Transformacja Cyfrowa w E-commerce. Nagrodzony został projekt realizowany wspólnie z agencjami Loyalty Point i Wavemaker, który koncentrował się na potrzebach klientów biznesowych. Kampania i działania marki w tym obszarze miały na celu pokazanie, że potrzeby klienta biznesowego różnią się znacznie od potrzeb klientów indywidualnych. Odpowiedzią IKEA było wdrożenie klubu IKEA Business Network i rozwiązań ułatwiających proces zakupowy, np. umożliwienie różnych form płatności.

Ostatni rok był dla IKEA czasem rozwoju, wprowadzania innowacji i wzmacniania relacji z klientami biznesowymi. Firma kontynuuje te działania, dostosowując się do potrzeb rynku. IKEA stara się umacniać swoją pozycję partnera biznesowego oferując klientom nie tylko produkty, ale także kompleksowe wsparcie.

ZOBACZ TAKŻE: IKEA dla firm z nowym klubem lojalnościowym

Źródła:

  • Badanie Satysfakcji klientów IKEA DLA FIRM przeprowadzone przez firmę KANTAR na zlecenie IKEA, sierpień 2023
  • Raporty sprzedaży IKEA.