Newsroom

IKEA dla Firm ze wzrostem sprzedaży o 15%

Dzięki IKEA Business Network koncern odnotował wzrosty sprzedaży w roku finansowym 2023.

IKEA dla Firm ze wzrostem sprzedaży o 15%

Rozwijanie oferty dla klientów biznesowych stanowi istotną część strategii IKEA. W roku finansowym 2023 niemal 20% całej sprzedaży stanowiły zakupy dla biznesu.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

80 lat temu IKEA zaczynała jako mała firma, dlatego doskonale rozumie, że każdy biznes ma indywidualne potrzeby. Koncern stale rozwija usługi IKEA dla Firm oraz prowadzi badania konsumenckie. W ten sposób chce jak najlepiej pomóc mikro, małym i średnim przedsiębiorcom w rozwoju ich biznesów. Ważnym krokiem w tym kierunku było wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów biznesowych IKEA Business Network w 2022 r. Równie istotna okazała się transformacja cyfrowa, która pozwoliła na rozwój omnikanałowej obsługi klienta.

20% całej sprzedaży IKEA to zakupy dla biznesu

Tegoroczne badanie Satysfakcji Klienta biznesowego IKEA wykazało wzrost zadowolenia klientów w porównaniu z rokiem poprzednim. Aż 97% respondentów jest zadowolonych z usług i współpracy z IKEA dla Firm. W ubiegłym roku było to 87%, a 95% zadeklarowało, że współpraca spełniła lub przekroczyła ich oczekiwania. Poziom satysfakcji klientów ma swoje potwierdzenie w wynikach finansowych firmy w 2023 roku. Niemal 20% całej sprzedaży stanowiły zakupy dla biznesu. Indeks sprzedaży dla firm na fakturę z polskim NIP-em wyniósł 115% w stosunku do ubiegłego roku.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju zarówno programu lojalnościowego IKEA Business Network, jak i usług IKEA dla Firm. Nasze starania zaowocowały wzrostem liczby klientów biznesowych o ok. 10% w porównaniu z poprzednim rokiem, a 98% osób w badaniu Satysfakcji klienta biznesowego stwierdziło, że ponownie zdecydowałoby się na współpracę z IKEA dla Firm – Damian Łuczkowski, kierownik ds. klienta biznesowego w IKEA Retail w Polsce.

Jakie są korzyści dla klubowiczów IKEA Business Network?

IKEA Business Network to wirtualna karta lojalnościowa adresowana do wszystkich klientów biznesowych, zarówno z sektora prywatnego, jak i publicznego, niezależnie od wielkości firmy. Członkostwo gwarantuje szereg korzyści. W ramach klubu klienci mogą m.in. skorzystać z pomocy w zakresie planowania i projektowania wnętrz za połowę standardowej ceny. Inne benefity klubu to bezpłatne doradztwo dla firm, darmowe szkolenia online oraz zniżki dla Klubowiczów i ich pracowników. Dodatkowo, na uczestników klubu zawsze czeka niespodzianka w Restauracji IKEA. Obecnie z konta biznesowego korzysta już 100 tys. klientów.

Klienci IKEA dla Firm mają dostęp do kompleksowego wsparcia koordynatorów. Pomogą oni w całym procesie zakupowym oraz zaoferują wygodne formy płatności – leasing lub możliwość zakupów z odroczonym terminem. Rozwój tego sposobu płatności umożliwił realizację ponad 3.300 takich operacji. Indeks usługi odroczonych zakupów wyniósł 236% rok do roku. W 2023 r. z tej formy płatności skorzystało aż 1.600 firm, co ciekawe, w 95% należących do sektora publicznego. Wśród klientów wymienić można urzędy, ministerstwa, szkoły czy przedszkola, straże pożarne, sądownictwo, a nawet koła gospodyń wiejskich. Zakupy są łatwe i wygodne, ponieważ jednostki z sektora publicznego mogą korzystać z odroczonej płatności bez konieczności weryfikacji wiarygodności kredytowej przez IKEA. Dla firm z sektora prywatnego usługa dostępna jest po szybkim procesie weryfikacji ryzyka kredytowego.

Co najlepiej sprzedaje się w IKEA?

Prowadząc biznes i zatrudniając pracowników, wielu przedsiębiorców stoi przed wyzwaniem zaplanowania funkcjonalnej przestrzeni do pracy. Zależy im na dobraniu odpowiedniego wyposażenia oraz stworzeniu optymalnych warunków dla wszystkich pracowników. W IKEA można znaleźć inspirujące i przystępne cenowo rozwiązania. Przede wszystkim są one dopasowane do konkretnych potrzeb: od małych biur poprzez większe przestrzenie co-workingowe po eleganckie kawiarnie czy przytulne pensjonaty.

W roku finansowym 2023 produktami cieszącymi się największym zainteresowaniem ze strony klientów biznesowych były m.in.:

  • krzesło biurowe MARKUS,
  • funkcjonalne regały KALLAX,
  • praktyczne komody ALEX,
  • meble z serii TROTTEN,
  • system do przechowywania PAX.

Klienci biznesowi znajdą w IKEA meble kuchenne, jadalniane oraz sypialniane lub akcesoria niezależnie od typu działalności.

Od transformacji cyfrowej do IKEA Business Network

Jeśli chodzi o tegoroczne osiągnięcia IKEA dla Firm, dużą rolę odegrała inwestycja w rozwój omnikanałowości marki. Teraz cały proces planowania, konsultacji oraz zakupów jest wygodniejszy, ponieważ może się odbyć w całości zdalnie, bez potrzeby odwiedzin w sklepie. Usługa leasingu w IKEA umożliwia przedsiębiorcom sfinansowanie zakupów całkowicie online, nawet w 15 minut, bez dodatkowych formalności. Obecnie jest to jedna z najtańszych ofert tego typu na rynku. Oczywiście, jeżeli klient chciałby omówić swoje potrzeby osobiście – w każdym sklepie IKEA działa zespół IKEA dla Firm.

W 2023 r. IKEA otrzymała prestiżową nagrodę Golden Arrow w kategorii Transformacja Cyfrowa w E-commerce. Nagrodzony został projekt realizowany wspólnie z agencjami Loyalty Point i Wavemaker, który koncentrował się na potrzebach klientów biznesowych. Kampania i działania marki w tym obszarze miały na celu pokazanie, że potrzeby klienta biznesowego różnią się znacznie od potrzeb klientów indywidualnych. Odpowiedzią IKEA było wdrożenie klubu IKEA Business Network i rozwiązań ułatwiających proces zakupowy, np. umożliwienie różnych form płatności.

Ostatni rok był dla IKEA czasem rozwoju, wprowadzania innowacji i wzmacniania relacji z klientami biznesowymi. Firma kontynuuje te działania, dostosowując się do potrzeb rynku. IKEA stara się umacniać swoją pozycję partnera biznesowego oferując klientom nie tylko produkty, ale także kompleksowe wsparcie.

ZOBACZ TAKŻE: IKEA dla firm z nowym klubem lojalnościowym

Źródła:

  • Badanie Satysfakcji klientów IKEA DLA FIRM przeprowadzone przez firmę KANTAR na zlecenie IKEA, sierpień 2023
  • Raporty sprzedaży IKEA.