Newsroom

Czy na zakupowej liście Polaków są meble?

W planach zakupowych Polaków pozostających podczas urlopów w swoich czterech ścianach znajdowały się zarówno meble, jak i wyposa

Czy na zakupowej liście Polaków są meble?

Raport Danae i OLX pokazuje preferencje zakupowe osób, które podczas wakacji pozostały w domu. Jaką rolę w zakupach Polaków odgrywa e-commerce?

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Okazuje się, że są określone kategorie produktów, które Polacy pozostający w swoich czterech ścianach, chcieli zakupić. Najwięcej z nich zamierzało nabyć rośliny (26%), natomiast drobne przedmioty z wyposażenia mieszkania/domu (25%). Wśród mężczyzn najbardziej popularnymi wyborami są akcesoria związane z hobby lub sportem, meble, materiały lub narzędzia budowlane. Z kolei wśród kobiet wygrywają biżuteria, telefon lub akcesoria telefoniczne, ubranie lub zabawka dla dziecka, rośliny oraz wyposażenie domu.

Jak wakacyjne plany zakupowe wyglądały w ubiegłych latach?

Raport „Urlop w czasach pandemii” Sales Intelligence z kwietnia 2020 r. przedstawił plany zakupowe i porównał je z okresem sprzed pandemii. To był szczególny czas – zbliżały się wakacje, a wraz z nimi widmo kolejnego lockdownu oraz coraz bardziej restrykcyjnych obostrzeń. Aż o 59% wzrosło wtedy zainteresowanie meblami ogrodowymi, a o 400% popularniejsze stały baseny ogrodowe. Odnotowano również duży wzrost zainteresowania (75% w porównaniu z kwietniem 2019 r.) namiotami.

Czy po zakończeniu pandemii Polacy też zamierzają kupować online?

W trakcie pandemii ogromną popularność zdobyła branża e-commerce. Polacy coraz częściej decydują się na zakupy online. Wiele firm ze względu na pandemię przenosiło swoje usługi do Internetu, stawiając na współpracę z firmami kurierskimi. Jak pokazują wyniki badania PwC „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu internetowego”, prawie 85% respondentów nawet po zakończeniu pandemii nie chce zmniejszyć częstotliwości realizowania zakupów przez Internet.

ZOBACZ TAKŻE: Ranking mebli według wyszukiwarki Google

Ponad 74% badanych podkreśliło, że po zakończeniu pandemii utrzyma je na podobnym poziomie, a 10% z nich zamierza zwiększać częstotliwość zakupów online. Ponad 80% Polaków twierdzi, że wyda tyle samo lub więcej na zakupy przez Internet w 2021 roku w porównaniu do 2020 roku. Co ważne, ponad 23% z nich zamierza nieznacznie podnieść wydatki online, a 20% planuje je zwiększyć o ponad 1/5 w porównaniu do poprzedniego roku.