Edukacja

Deweloperzy zwiększyli liczbę promocji na Black Week

Deweloperzy kuszą promocjami z okazji Black Week.

Deweloperzy zwiększyli liczbę promocji na Black Week

Jak skłonić do zakupu mieszkania niezdecydowanych? Deweloperzy wykorzystują marketingowo Black Week, by przekonać do kupna własnego M. To dla nich ważne, bo na rynku nieruchomości trwa zastój, a w dodatku zbliża się koniec roku.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Na Black Week 2024 deweloperzy przygotowali rabaty sięgające 110 tys. zł. Oferują obsługę najmu za 1 zł, harmonogramy płatności 10/90, a także darmowe garaże, komórki lub wyjazdy do ciepłych krajów. Promocji jest o połowę więcej niż rok temu.

Black Friday może się kojarzyć z zakupami spontanicznymi, jednak zjawisko sezonowych obniżek funkcjonuje także na rynku nieruchomości.

Pozwala przyciągnąć uwagę tych, którzy planują zakup nowego mieszkania, ale z różnych powodów wstrzymują się z decyzją. Jedni czekają na obniżki cen, inni na korzystniejsze warunki kredytowe. Są też tacy, którzy mają problem z wyborem konkretnego mieszkania. Promocja może być czynnikiem, który przeważy szalę – wyjaśnia Marek Wielgo, ekspert portalu RynekPierwotny.pl. Sprawdzamy, jak sprawy wyglądają w praktyce.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Black Week nową strategią, którą stosują deweloperzy

Zastój na rynku nieruchomości, w związku z przedłużającym się oczekiwaniem na decyzje w sprawie kredytu 0%, zmobilizował deweloperów do działania. Portal RynekPierwotny.pl doliczył się łącznie 396 ofert promocyjnych w całej Polsce wobec ogółem 1,5 tys. inwestycji mieszkaniowych.

W Warszawie firmy deweloperskie ogłaszają sprzedaż mieszkań w 223 inwestycjach, a tylko w 38 oferują promocje. Jednak we Wrocławiu w 123 inwestycjach są 43 oferty promocyjne, w Krakowie odpowiednio 129 i 31, w Łodzi 109 i 37, w Poznaniu 88 i 51, a w Gdańsku 103 i 56 – wylicza Marek Wielgo.

Różnego typu akcji, jak dni otwarte, oferty last minute, promocje czy przeceny z okazji Black Week jest o 50% więcej niż w ub.r. Wprawdzie w samym listopadzie 2024 r. ruszyło ich tylko 66 (wobec 115 w 2023 r.), wiele z nich rozpoczęło się jednak już w październiku. W 2024 r. różnego typu promocje objęły 311 inwestycji, w analogicznym okresie roku poprzedniego było ich łącznie 204.

Promocje deweloperskie trwają już od jakiegoś czasu, a Black Friday jest tylko jedną z okazji do ich zakomunikowania – potwierdza ekspert portalu RynekPierwotny.pl. – Przynosi to pożądany przez deweloperów skutek, bo w październiku zawarli oni więcej umów z klientami niż miesiąc wcześniej – podkreśla analityk.

Darmowy garaż czy egzotyczne wakacje?

Inwestorów, którzy kupują mieszkania, aby w nich zamieszkać, deweloperzy kuszą na różne sposoby. Do zakupu nieruchomości dorzucają egzotyczne wycieczki, vouchery na zakup sprzętu RTV i AGD czy też porady architekta wnętrz. Gdy w grę wchodzą duże metraże (a więc i odpowiednio duże kwoty), dokładają gratis miejsce garażowe albo komórkę lokatorską. Wstrzymujących się z zakupem ze względu na wysokie oprocentowanie kredytów hipotecznych, może przekonać harmonogram płatności: 10/90, 20/80 lub 30/70.

Klient kredytowy w ten sposób oszczędza na odsetkach, natomiast gotówkowy aż do chwili odbioru mieszkania będzie obracać kapitałem albo zyska czas, by dozbierać wymaganą sumę – objaśnia Marek Wielgo. – Znaczenie ma także aspekt psychologiczny. Możliwość wpłaty 90% ceny mieszkania przy odbiorze kluczy zapewnia kupującemu poczucie bezpieczeństwa – dodaje ekspert.

Oczywiście największe znaczenie mają obniżki cen. W Krakowie deklarowane rabaty sięgnęły 110 tys. zł, w Warszawie i Wrocławiu 80 tys. zł Jeden z deweloperów budujących mieszkania w Gdańsku nęci upustem w wysokości 62 tys. zł, który obejmuje gotowe mieszkania trzy- i czteropokojowe w ramach „Super Oferty na Black Weeks”. Firma z Poznania przygotowała rabat 50 tys. zł. Niektórzy deweloperzy obniżają cenę metra, co pozwala swobodnie wybierać spośród lokali większych i mniejszych. Na ogół jednak promocje obejmują lokale gotowe oraz te o trudnym układzie czy mniej atrakcyjnie zlokalizowane.

Promocje dla inwestujących w mieszkania

Co ciekawe, pod szyldem Black Week 2024 znalazły się oferty adresowane także do osób szukających nieruchomości pod wynajem.

Jeden z deweloperów zaproponował inwestorom, którzy kupią od niego mieszkania w Warszawie, Krakowie lub Wrocławiu, „obsługę najmu za 1 zł przez pierwsze sześć miesięcy”. Chodzi o wsparcie w zarządzaniu mieszkaniem, w tym znajdowanie najemców, świadczone przez wyspecjalizowaną firmę. Po pół roku taka usługa ma kosztować 10% miesięcznego czynszu. Dodatkowo najemcy otrzymują aplikację umożliwiającą dokonywanie płatności i zgłaszanie ewentualnych usterek – opisuje Marek Wielgo.

A skoro o inwestycjach mowa, zarówno nabywcom biznesowym, jak i prywatnym ekspert portalu RynekPierwotny.pl daje dwie praktyczne rady.

Aby skorzystać z wybranej promocji, na ogół wystarczy zawrzeć umowę rezerwacyjną. Opłata nie może przekroczyć 1% ceny mieszkania. Jeśli klient nie dostanie kredytu, otrzyma te pieniądze z powrotem – mówi Marek Wielgo. Po czym dodaje: – A przede wszystkim można i trzeba negocjować cenę mieszkania, zresztą nie tylko w Black Friday.

Źródło: RynekPierwotny.pl.