Design

Co będzie modne we wnętrzach w 2023 roku?

Trendy na 2023 rok według Ambiente.

Co będzie modne we wnętrzach w 2023 roku?

Temat zrównoważonego rozwoju jest już wszechobecny i według Zukunftsinstitut coraz bardziej pożądany przez konsumentów, stając się decydującym kryterium zakupu. W tak niespokojnych czasach trendy na 2023 rok okazują się szczególnie przełomowe.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Targi Ambiente we Frankfurcie, skupiając się na głównym temacie, jakim jest zrównoważony rozwój, odzwierciedlały coraz większą fuzję stylów życia. Wreszcie można było ponownie odkrywać świat produktów wszystkimi zmysłami, inspirować się innowacjami i poznawać trendy na 2023 rok. Przez pięć dni w pełni zarezerwowane hale wystawowe tętniły życiem, a Frankfurt, bardziej niż kiedykolwiek, stał się domem dla sektora dóbr konsumpcyjnych.

Przyszłość pracy i zrównoważony rozwój

Bogaty program towarzyszący, który zgromadził wielu znanych na całym świecie mówców i projektantów, takich jak Karim Rashid, Ross Lovegrove, oraz Olivier Lapidus, ale także obiecujące młode talenty, został uznany za cenne źródło inspiracji. Poprzez specjalne prezentacje, wykłady, warsztaty lub wycieczki z przewodnikiem stymulowano wymianę zdań na najważniejsze tematy, takie jak:

  • zrównoważony rozwój,
  • praca,
  • design,
  • styl życia,
  • przyszłość handlu detalicznego,
  • cyfrowa ekspansja handlu.

ZOBACZ TAKŻE: Kolor roku 2023 wybrany

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Szczególną atrakcją był obszar Future of Work w nowej sekcji Ambiente Working, w którym zaprezentowano indywidualne rozwiązania dla nowoczesnych środowisk pracy. Powstanie większej liczby przestrzeni coworkingowych, jako nowej formy organizacji biura, wychodzi naprzeciw pilnej potrzebie elastyczności i mobilności. Kupujący znaleźli w tym zakresie różnorodne oferty i impulsy.

Temat zrównoważonego rozwoju był wszechobecny na wszystkich trzech wydarzeniach: Ambiente, Christmasworld i Creativeworld. Według Zukunftsinstitut jest on coraz bardziej pożądany przez konsumentów i staje się decydującym kryterium zakupu.

Ponad 70% ludzi na świecie nadal woli robić zakupy w sklepach. Chcą to jednak robić bardziej lokalnie, w sposób bardziej zrównoważony i bardziej zespołowo. Każdy kryzys generuje odporność, odwagę i kreatywność, a zmiany tworzą nowe możliwości i potencjał dla detalistów. Tutaj ważne jest wczesne wyznaczenie kursu i konsekwencja w przyglądaniu się potrzebom konsumentów – sugerowała Theresa Schleicher, futurolog i ekspert ds. handlu detalicznego z Zukunftsinstitut.

Trzy trendy we wnętrzach według Ambiente

Jak społeczeństwo, design, sztuka, architektura i kultura odpowiadają na obecne wyzwania? Jak to się przejawia w projektowaniu środowisk życia i pracy? Na potrzeby targów we Frankfurcie biuro trendów bora.herke.palmisano wyodrębniło Ambiente Trends 23+.

Trendy na 2023 rok – Nieznane piękno – dziwne i łaskawe

W pierwszym z trzech trendów Ambiente 23+ decydującą rolę odgrywa tęsknota za nowymi, zaskakującymi doświadczeniami. Ta tendencja łączy w sobie niekonwencjonalny wdzięk i nowe, niesamowite kreacje. To, co nieoczekiwane, wkracza tutaj do znanej przestrzeni mieszkaniowej. Paleta kolorów zawiera intensywne, ekstrawaganckie barwy na przemian z delikatnymi niuansami. Dominują wielobarwne i mieniące się odcienie, jak również opalizujące efekty tęczy lub tzw. wet look. Jeśli chodzi o materiały, szczególny nacisk położony został na abstrakcyjne, obce kształty i niekonwencjonalne powierzchnie. Nie bez znaczenia jest też połączenie między światem analogowym i cyfrowym, realnym i wirtualnym.

Ambiente Trends 23+ unknow beauty.
Ambiente Trends 23+ unknow beauty

Trendy na 2023 rok – Uspokajająca natura – ostrożna i przyjemna

Nowa witalność spotyka się tu z przyrodą. Drugi trend, zaprezentowany podczas Ambiente 2023, skupia się na uspokajającej mocy natury. Organiczne kształty, łagodne kolory i ostrożne obchodzenie się z zasobami są tu tak samo ważne jak relacje między człowiekiem a naturą. W chłodniejszej orientacji pojawiają się odcienie ze świata roślin, podczas gdy w neutralnej gamie widoczne są odcienie kamieni i metali. Natura była, jest i będzie obecna w świecie trendów, również w biurze. Środowisko pracy zamierza w dalszym ciągu korzystać z tego klarownego, spokojnego języka projektowania, jaki oferuje świat natury.

Ambiente Trends 23+ calming nature.
Ambiente Trends 23+ calming nature

Trendy na 2023 rok – Trwałe pomysły – pasja i sugestywność

Trzeci trend kondensuje idee wybitnych ikon designu, poszukując rozwiązań na tu i teraz. Projektanci przywołują klasyczne, ikoniczne wzory. Rezultaty są nowoczesne, graficzne, z mocnymi kolorami i konkretnymi kształtami. W centrum uwagi znajduje się chęć reinterpretacji znanych koncepcji w celu zaspokojenia nowych potrzeb. Tam, gdzie nasze środowisko życia coraz częściej staje się również środowiskiem pracy, pojawiają się modułowe, uniwersalne rozwiązania. Paleta kolorów stanowi podstawę dla mocnych projektów: dominuje kolor benzyny i niebieskie motywy, podczas gdy tęsknotę za ciepłem wyrażają intensywne pomarańczowo-czerwone barwy, z odcieniami fioletu i żółci. Trend pozwala stosować różne materiały: miękkie lub solidne, naturalne lub z recyklingu. Z kolei materiały takie, jak kamień czy marmur, podkreślają trwałość, podobnie jak modułowe i uniwersalne przedmioty.

Ambiente Trends 23+ lasting ideas.
Ambiente Trends 23+ lasting ideas

TEKST: Anna Szypulska