Branża

„Interzum” – cyfrowo i globalnie

Matthias Pollmann, Vice President Trade Fair Management Koelnmesse

„Interzum” – cyfrowo i globalnie

Zanim „Interzum” podjęło decyzję o cyfrowej formule, targi znalazły się w pierwszej dziesiątce najbardziej oczekiwanych wydarzeń 2021 roku w rankingu organizowanym przez polski portal branżowy biznes.meble.pl. Branża meblarska nie wyobraża sobie funkcjonowania bez „Interzum”. W jaki sposób targi zbudowały tak silną pozycję w skali globalnej?
 
Z ponad 1.800 wystawcami z 60 krajów i ponad 70.000 odwiedzających, „Interzum” jest wiodącą na świecie platformą dla przemysłu meblarskiego i wyposażenia wnętrz. Dlatego, moim zdaniem, słusznie uważa się je za wiodące targi branżowe. Obejmuje szeroko i dogłębnie tematykę materiałów i komponentów do produkcji mebli i projektowania wnętrz, maszyn, materiałów i komponentów do produkcji mebli tapicerowanych i materacy, materiałów obiciowych, innowacyjnych materiałów i technologii oświetlenia jak żadne inne targi. na świecie. Międzynarodowi wystawcy pokazują tutaj trendy i wizje wzornictwa. To sprawia, że „Interzum” jest źródłem inspiracji dla twórców produktów, projektantów i architektów. Dzięki światowym premierom produktów, „Interzum” inspiruje, tym samym potwierdzając swoją reputację targów innowacji. Właśnie z tych powodów jest to również wiarygodny adres do inspirującej wymiany i nowych możliwości biznesowych w tych trudnych czasach.
 
Tegoroczny „Interzum” będzie inne niż edycja, którą pamiętamy 2 lata temu. Dlaczego w ścisłej współpracy z branżą zdecydowaliście się na organizację imprezy wyłącznie hybrydowej?
 
Nasi wystawcy potrzebowali teraz bezpieczeństwa planowania. W związku z ciągłym dynamicznym rozwojem pandemii zdecydowaliśmy, w ścisłej konsultacji z branżą, o utrzymaniu „Interzum” wyłącznie w formie cyfrowej. Celowo zaprojektowaliśmy targi tak, aby w każdej chwili móc przejść z hybrydy na wersję cyfrową. Dzięki naszemu rozwiązaniu cyfrowemu interzum @home, oferujemy dostawcom z branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz bardzo atrakcyjną platformę do prezentowania swoich innowacji na cyfrowej scenie światowej.
 
 
 
 
Jakie będą wyznaczniki sukcesu „Interzum 2021”?
 
„Interzum 2021” odbędzie się, czyli jest to decydująca wiadomość! Funkcjonując wyłącznie w wersji cyfrowej interzum @home, pozwoli naszym odwiedzającym doświadczyć targów w zupełnie nowy sposób, oferując jednocześnie wiele korzyści, do których są przyzwyczajeni: wymiana i nawiązywanie kontaktów z ekspertami branżowymi, konkretne kontakty biznesowe, różnorodne inspiracje przyszłych twórców branży i wyznaczających trendy. A wszystko to dokładnie w momencie, gdy producenci potrzebują impulsów na nowy sezon projektowy. Nawet, jeśli czysto cyfrowe ogniskowanie może początkowo wydawać się niezwykłe. Ale w rezultacie doświadczamy tego, czego zawsze mogliśmy oczekiwać od „Interzum”: targów z ręką na pulsie, oferujących kreatywne rozwiązania aktualnych wyzwań. A jaka byłaby alternatywa w czasach zdominowanych przez koronawirus? Zdecydowaliśmy się skorzystać z najlepszej opcji wymiany, która w dzisiejszych czasach pozwala iść branży do przodu.
 
Jakie możliwości oferuje platforma interzum @ home dla wystawców i zwiedzających?
 
Nasza platforma daje wystawcom, na przykład, szeroką gamę opcji prezentacji cyfrowych, aby osiągnąć doskonałą świadomość marki i produktu dzięki dostosowanemu do potrzeb generowaniu leadów i intensywnej sieci. Aby przybliżyć funkcjonalności do szerokiej bazy, obecnie przedstawiamy je w pierwszej kolejności potencjalnym wystawcom podczas wielu demonstracyjnych webinariów na żywo. Równolegle, na naszej stronie głównej, znajdują się krótkie samouczki wideo, które wyjaśniają funkcję platformy. Na przykład Interzum Trend Stage prezentuje wyselekcjonowany program wydarzeń. Możesz już teraz dowiedzieć się o ekscytujących tematach poruszanych z najwyższej klasy prelegentami.
 
 
 
 
Jak „Interzum” dostosuje się do nowej rzeczywistości w zakresie komunikacji? Czym są Product Stage, Round Table i Virtual Caffe?
 
Dzięki licznym funkcjom, interzum @home oferuje całą gamę możliwości biznesowych. Są dwa główne cele, które zrealizuje uczestnictwo jako wystawca w interzum @home 2021: treść, przez którą rozumie się nowości produktowe, wiedzę, spostrzeżenia i trendy, a także networking. Na przykład będzie wiele możliwości prezentacji produktów i trendów, a także rozwiązań w zakresie transferu wiedzy. Do tego celu służy między innymi cyfrowy salon wystawców, Product Stages (wirtualne sceny prezentacji dla wystawców), sceny własne interzum oraz Round Tables. Jednocześnie platforma została zaprojektowana tak, aby była wyjątkowo łatwa i intuicyjna w obsłudze. Niezależnie od wcześniejszych cyfrowych doświadczeń użytkownika, strona startowa, tzw. lobby, prowadzi do wszystkich obszarów. Odwiedzający otrzymują aktualne informacje i mogą zapoznać się z osobistą komunikacją i programem. W ten sposób interzum @home zapewnia każdemu użytkownikowi prawdziwe doświadczenie targowe.
 
Czy można już poznać funkcjonalność platformy?
 
Tak, na naszej stronie internetowej znajduje się wiele samouczków wideo, które wyjaśniają funkcje platformy. Platforma zostanie uruchomiona dla zwiedzających na kilka dni przed targami, aby zwiedzający mogli również zapoznać się z platformą, nawiązać wstępne kontakty, umówić się na spotkanie, a być może nawet wpaść do jednego lub dwóch wystawców.
 
Jak duże jest zainteresowanie udziałem? Czy wiadomo już, ilu wystawców weźmie udział w targach?
 
Wciąż jesteśmy w trakcie sprzedaży, która potrwa do początku kwietnia. Udało nam się już jednak przekonać takie firmy jak Hettich, Häfele, Blum, Vauth-Sagel, Grass, Kesseböhmer, Schüco Alu Competence, Titus, Samet, Sugatsune, Elektra, Schattdecor, Impress, Saviola, Sonae Arauco, Continental, Leggett & Platt, Fecken-Kirfel, Albrecht Bäumer, Vita Group i Boyteks do koncepcji interzum @home.
 
Jakie są korzyści z udziału w targach online jako wystawca?
 
Interzum @home to cyfrowa „najnowocześniejsza” platforma biznesowa, która oferuje wystawcom międzynarodowy zasięg, zwłaszcza w pokonywaniu odległości, w połączeniu z udanym cyfrowym doświadczeniem na targach i indywidualnie dostosowaną do ich potrzeb. Niezależnie od tego, czy chodzi o targi, czy w codziennej pracy, sukces firm opiera się na trzech fundamentalnych elementach: inspiracji, wymianie i biznesie. Tam, gdzie obecnie brakuje tych aspektów, interzum @home otwiera nowe możliwości dla firm. Kompleksowe funkcje ułatwiają dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, poznawanie trendów i prezentacji na żądanie oraz nawiązywanie lub utrzymywanie cennych kontaktów – całkowicie niezależnie od tego, gdzie się znajdujesz.
 
Co będziemy mogli zobaczyć i poznać jako goście?
 
Interzum @home otwiera przed odwiedzającymi niewyobrażalne możliwości! Ponieważ teraz, gdy wszyscy przyzwyczailiśmy się już do niepowodzeń targów i imprez, „Interzum” ponownie umożliwia wymianę światową w zaskakująco inteligentny sposób. Oferta cyfrowa nie zastępuje zwykłej obecności, ale oferuje zupełnie nowe perspektywy. Wymieniasz się pomysłami z ekspertami? Może nie z bliska, ale wymiana jest bardziej ukierunkowana, bezpośrednia i globalna niż kiedykolwiek wcześniej. Zainicjować umowy biznesowe? Może nie na stoisku, ale z większą liczbą opcji w krótszym czasie. Zainspiruj się trendami? Może nie wszystkimi zmysłami, ale zrelaksowany i we właściwym czasie!
 
W jaki sposób tegoroczne „Interzum” zintensyfikuje kontakty międzynarodowe?
 
Celem naszej platformy cyfrowej jest maksymalizacja naszego ogólnego zasięgu. Rozwijanie nowych kontaktów międzynarodowych jest równie ważne, jak utrzymywanie kontaktów z dotychczasowymi klientami – zwłaszcza w obecnej dobie dystansu społecznego. Tak więc interzum @home żyje bardzo z sieci i dla sieci. Na przykład nasza platforma biznesowa oferuje wystawcom i odwiedzającym możliwość znalezienia odpowiedniej osoby do ich osobistych interesów spośród wszystkich uczestników. Korzystając z graficznego wykresu odkrywania, odpowiednie kontakty i firmy można znaleźć w bardzo łatwy, lekki i interaktywny sposób – za pośrednictwem sieci, kontaktów osobistych lub poprzez dopasowanie ich do ich określonych zainteresowań.
 
Co z kongresami i konferencjami, które zwykle towarzyszyły targom? Czy będą odbywać się i w jakiej formie? Spodziewaliśmy się silnej promocji start-upów. Czy wydarzenia te będą miały miejsce?
 
Jak wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni z klasycznego „Interzum”, w tym roku targom online towarzyszyć będzie również najwyższej klasy program wspierający. Oprócz czterech atrakcyjnych Trend Stages,  konferencji materials.cologne, platformy wystawców Product Stage będą też regularnie przyznawane nagrody Interzum Awards. Oczywiście, nadal zapraszamy wszystkie start-upy do uczestnictwa w interzum @home. Platforma cyfrowa w szczególności daje tym młodym firmom możliwość bycia postrzeganymi na równi z uznanymi światowymi graczami, a tym samym maksymalnego zwrócenia uwagi na siebie i swoje produkty.
 
W jakim kierunku będą się rozwijać produkty i technologie dla przemysłu meblarskiego?
 
Określenie trendu „homing”, które pojawiło się na początku XXI wieku, osiąga nowy poziom dzięki koronawirusowi. Homing 2.0 wyznacza nowe parametry na tle pandemii. Projektanci, zespoły projektowe i producenci mebli stoją przed wyzwaniem, aby opracować rozwiązania dla nowych parametrów i zaoferować je na rynku międzynarodowym. Dla branży meblarskiej jest to niewątpliwie rynek rozwijający się. W tym kontekście mogę również polecić briefing trendów IMM Cologne, w którym przedstawiliśmy sześć najważniejszych domowych trendów na rok 2021. Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć na stronie IMM Cologne. Następnie, w maju przedstawimy pasujące i wymagane technologie w interzum @home.
 
Czy będzie można wirtualnie zwiedzać zaplanowane wystawy? Jedna z wystaw miała być poświęcona przedefiniowaniu stylu życia. Czy można dziś powiedzieć o tym coś więcej?
 
Jako platforma biznesowa i sieciowa, interzum @home skupi się również na bieżących globalnych osiągnięciach i omówi modele rozwiązań. Taki dyskurs z udziałem różnych dyscyplin i uczestników rynku może być naprawdę owocny tylko na targach, nawet tych cyfrowych. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na tematy materialności, cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju, a także podejścia do rozwiązań w obszarze postępującej urbanizacji. W tym miejscu warto wspomnieć o słowach kluczowych, takich jak Shared Spaces lub Mobile Offices/Mobile Working. interzum @home to platforma do obserwowania aktualnych trendów i definiowania fundamentalnych zmian strukturalnych w przemyśle i społeczeństwie. Przede wszystkim jednak służy jako miejsce do generowania biznesu na jutro i rozwijania go na pojutrze, zgodnie z naczelną zasadą „Wspólne tworzenie przestrzeni życiowej jutra”.
 
Na ile można wykorzystać tegoroczne doświadczenia w 2023 roku? Czy jest prawdopodobne, że spotkamy się tam nie tylko wirtualnie?
 
Istoty ludzkie są istotami społecznymi, a bezpośrednie negocjacje, dotykowe doświadczenie produktu i komunikacja niewerbalna pozostają decydujące, nawet w kontaktach biznesowych. Dotyczy to nie tylko „Interzum”. Dlatego platforma cyfrowa nie może zastąpić udanego modelu targowego, ale zdecydowanie może go w znaczący i pożyteczny sposób rozszerzyć, nawet po kryzysie spowodowanym pandemią. Moim zdaniem, imprezy hybrydowe są zatem koncepcjami targów przyszłości, ponieważ na imprezach hybrydowych to, co dzieje się w miejscu targów, jest transmitowane online, odpowiednio transmitowane na całym świecie i wzbogacane o dodatkowe oferty cyfrowe i dłuższą dostępność w sieci. W tym kontekście, komponenty cyfrowe są logicznym uzupełnieniem fizycznej prezentacji w halach. W ten sposób nasze targi docierają do milionów odbiorców na całym świecie, poza protagonistami na miejscu. Z grubsza mówiąc: wiedza i treści w sieci, doświadczenie i kontakty towarzyskie na stronie, zawsze z płynnymi zmianami. Elementem łączącym jest sieć, która jest możliwa zarówno w trybie online, jak i offline i pozostanie ważna. Wymaga to jednak chęci ze strony wszystkich do ponownego przemyślenia targów. Żadne dwa wydarzenia nie będą takie same. Szyjemy na wymiar produkty analogowo-cyfrowe. Im lepiej pasują, tym większy sukces targów dla wszystkich zaangażowanych.
 
Jakie są plany na ZOW 2022? Czy wiadomo, w jakiej formule odbędą się targi? W jakim stopniu chcą Państwo skorzystać z doświadczenia „Interzum”?
 
ZOW odbywa się w sercu niemieckiego przemysłu meblarskiego we wschodniej Westfalii i ma bardziej regionalny-europejski charakter, jeśli chodzi o odwiedzających. Pod względem częstotliwości nie jest również porównywalny z „Interzum” w Kolonii, a pandemia miała tutaj znacznie mniejszy wpływ. Z dzisiejszej perspektywy mocno planujemy edycję 2022, można włączyć nowe, cyfrowe formaty „Interzum”, a także wypróbowane i przetestowane zarządzanie higieną
 
Dziękuję za rozmowę. 
 
 
Wywiad został opublikowany w kwietniowym wydaniu  miesięcznika „BIZNES.meble.pl”!
 
ROZMAWIAŁA: Diana Nachiło
 
 
Chcesz otrzymywać każde wydanie? KUP PRENUMERATĘ
 
Rozmawiała: Diana Nachiło
Chcesz otrzymywać każde wydanie? KUP PRENUMERATĘ