Branża

Inteligentna produkcja mebli tapicerowanych

741406604

Inteligentna produkcja mebli tapicerowanych

Lectra angażuje się w tworzenie technologii klasy premium i wspiera transformację cyfrową firm działających w sektorze meblarskim. Pod merytoryczną opieką firmy, 17 marca odbyła się dyskusja „Cyfrowy świat. Inteligentna produkcja mebli tapicerowanych”, którą warto obejrzeć na firmowej stronie internetowej, w zakładce eventy.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Do wysokiego poziomu merytorycznego dyskusji przyczyniło się znakomite grono rozmówców. W spotkaniu wzięli udział: Alexander Oswald, kierownik ds. gospodarczych i handlu zagranicznego ze Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego VDM, Tomasz Wiktorski, analityk i ekspert rynku meblarskiego z B+R Studio, Tomasz Oleszak, manager ds. produkcji w firmie Fritz Hansen, Arkadiusz Adamczyk, dyrektor Instytutu Przemysłu Skórzanego – Sieć Badawcza Łukasiewicz i Thomas Astner, dyrektor sprzedaży firmy Lectra, odpowiedzialny za sprzedaż do branży meblarskiej w regionie Europy Północnej i Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie.

Producentów mebli tapicerowanych: prezesów, dyrektorów zakładów, dyrektorów i kierowników ds. produkcji, IT, R&D, optymalizacji procesów, projektowania i prototypowania, ciągłego doskonalenia, do obejrzenia spotkania, które obyło się na  platformie GoToWebinar, zachęciła również jego aktualna tematyka. Główną osią było znaczenie cyfryzacji w kształtowaniu aktualnych trendów i sytuacji rynkowej. Goście odpowiedzieli na pytania, jak radzą sobie polskie i zagraniczne firmy meblarskie, jakie są trendy w popycie, podaży, w łańcuchu produkcyjnym, przepływie informacji i jak pandemia może wpłynąć na przyszłość produkcji mebli. W rozmowie poprowadzonej przez Dianę Nachiło z BIZNES.meble.pl. pojawiły się pytania o wpływ lockdownu na kondycję niemieckiej branży meblarskiej i zachowania konsumenckie. Uczestnicy dyskusji skomentowali również dynamikę produkcji sprzedanej polskich mebli, obserwowany od kilku lat spadek produkcji mebli tapicerowanych oraz problemy z dostępnością i cenami surowców. Poruszone zostały także tematy zapotrzebowania przemysłu na skóry, prognozy dotyczące inwestycji i sprzedaży internetowej. Spotkanie stało się okazją do poszukania sposobów na usprawnienie produkcji i wskazówek, jak można wykorzystać obecną sytuację na korzyść firmy.

Przedstawiono również ideę dwóch kolejnych wydarzeń organizowanych przez Lectra. Już w najbliższym czasie odbędzie się wirtualne spotkanie poświęcone produkcji mebli na zamówienie wraz transmisją na żywo z firmowego Centrum Zaawansowanych Technologii we Francji. Na koniec czerwca zaplanowano drugie wirtualne spotkanie, również z transmisją online z Francji, którego tematem głównym będzie rozkrój skóry i optymalizacja produkcji mebli skórzanych. Jest ono bezpłatne dla profesjonalistów.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre