Firmy na targach

Przyszłość jest piękna

Interprint - wystawa w Design Post, Interzum 2023 - miesięcznik i portal informacyjny branży meblarskiej biznes.meble.pl

Przyszłość jest piękna

Niezależnie od tego, który scenariusz przyszłości wybierzemy, będzie ona czasem pięknych doświadczeń. Gwarantują to produkty Interprint, Toppan i ich partnerów, zaprezentowane w Design Post w Kolonii.

Do stworzenia własnego scenariusza przyszłości potrzebna jest intuicja i otwarty umysł, ale też sprawdzeni partnerzy biznesowi, którzy pomogą przełożyć wizję na konkretne rozwiązania. W zmieniającej się rzeczywistości, stałe są kompetencje i otwartość na współpracę ze strony Interprint i Toppan. Głównym hasłem ich majowej prezentacji w Design Post była teraźniejszość i przyszłość: &CO.

Interprint - wystawa w Design Post, Interzum 2023 - miesięcznik i portal informacyjny branży meblarskiej biznes.meble.pl
Fot. Jan Kaiser, jankaiser.eu

Projekty jutra

Jednym z najciekawszych doświadczeń w przestrzeni Design Post była twórcza zabawa w laboratorium GEMINI. Wielokrotnie można było zobaczyć odwiedzających doświadczających wrażeń jak z filmu science-fiction z cyfrowo sterowanymi prototypami metamateriałów 3D i 4D. Jak bardzo te technologie wpłyną na projektowanie wnętrz, można dziś tylko zgadywać. Z całą pewnością, tekstury powierzchni i multimodalne materiały zaprzeczały zwykłemu sposobowi postrzegania i doświadczania.

Interprint - wystawa w Design Post, Interzum 2023 - miesięcznik i portal informacyjny branży meblarskiej biznes.meble.pl
Fot. Jan Kaiser, jankaiser.eu

Do odkrywania przyszłości prowadzi pytanie: dokąd zmierza projektowanie wnętrz? Biorąc pod uwagę szybką ewolucję mieszkań, biur, sklepów można być przekonanym, że meble i powierzchnie wymagają wspólnego przedefiniowania. &CO uwalnia branżę wnętrzarską od klasycznych schematów myślenia. Uważam, że to ekscytujące, w jaki sposób staramy się dostosowywać i ponownie analizować nasze wartości jako społeczeństwo. Wszystko jest w ruchu. Dążenie do lepszej jakości życia, ochrona społeczności i pragnienie wolności wydają się być dziś ważniejsze niż drogi samochód. Jako Interprint chcemy oferować naszym klientom wartość dodaną wynikającą z interakcji różnych czynników. Holistyczne podejście jest dla nas kluczowe. Co jest naprawdę potrzebne i pożądane? Chcemy zrozumieć zmiany, zidentyfikować trendy, określać style – powiedział Steffen Fillibeck, dyrektor marketingu Interprint.

Żywe innowacje

Kiedy kreatywność i technologia występują ramię w ramię, dzieją się wspaniałe rzeczy. Interprint wyraźnie udowodnił to w Design Post dzięki ścisłej, a w niektórych obszarach wizjonerskiej współpracy z firmą Toppan. A także dzięki projektom, przy których Interprint połączył siły z innymi ekspertami zewnętrznymi. We współpracy z firmą MEISTERWERKE, Interprint zaprezentował innowacyjny panel akustyczny, a także najdłuższą na świecie deskę podłogową, która powstała dzięki cyfrowemu drukowi dekoracyjnemu.

Uwagę zwiedzających przykuły także produkty Laboratorium Badań i Projektowania BY THE END OF MAY. Portugalczycy otrzymali ekscytujące zadanie w ramach projektu badawczego firmy Interprint: w jaki sposób można stworzyć nowe obiekty designerskie z włókien skrawków papieru? W efekcie, na wystawie znalazł się design równoważony i zorientowany na przyszłość, który udowodnił, że z makulatury można zrobić o wiele więcej niż w przypadku zwykłego i mniej wydajnego recyklingu.

Interprint - wystawa w Design Post, Interzum 2023 - miesięcznik i portal informacyjny branży meblarskiej biznes.meble.pl
Fot. Jan Kaiser, jankaiser.eu

W tym roku Design Post dosłownie tętnił innowacjami. Targom tradycyjnie towarzyszyła prezentacja nowych wzorów: od drewna przez struktury tekstylne i dekory kamienne, po jednolite kolory. Najpopularniejsze wciąż były motywy nawiązujące do dębowego drewna. Interprint, chcąc pokazać możliwości nowoczesnego druku cyfrowego, zaaranżował podłogę sypialni dekorem Raya Oak. Także wzory inspirowane kasztanem czy wiązem cieszyły się zainteresowaniem. Nieoczekiwanymi faworytami gości poza strukturami dębu, okazały się dekor Levo imitujący drewno bukowe oraz cedr Mayru. Również dekory czerpiące z naturalnego piękna kamieni, takie jak Stan i Calia, wywarły wrażenie na zwiedzających. Interprint pokazał też nowe podejście do druku cyfrowego, skupiając się na redukcji odpadów. Producent zoptymalizował technologię druku w innowacyjny sposób, dzięki czemu powierzchnie można teraz wykorzystać do maksimum.

Interprint - wystawa w Design Post, Interzum 2023 - miesięcznik i portal informacyjny branży meblarskiej biznes.meble.pl
Fot. Interprint

Dzięki projektowi Second Harvest, firmy Tensei (Felix Schöller), Interprint udowodnili, że zrównoważone papiery bazowe mogą być produkowane nawet z pozostałości po zbiorach roślin. Ten nadmiarowy materiał był do tej pory w większości spalany w sposób szkodliwy dla klimatu. Odwiedzający mogli również podziwiać technologie, takie jak supermatowe, odporne na zarysowania powierzchnie zapobiegające odciskom palców, które są produkowane we współpracy z firmą Hans Schmid z Gronau. Innymi atrakcjami były perłowe papiery dekoracyjne do druku cyfrowego oraz nowe termoplastyczne folie MODUS FILM.

Interprint - wystawa w Design Post, Interzum 2023 - miesięcznik i portal informacyjny branży meblarskiej biznes.meble.pl
Fot. Interprint

www.interprint.com/pl

ZOBACZ TAKŻE: Projekt: dobrostan. Dekory Interprint w duchu slow