Branża

Czym będą meble przyszłości?

Joanna Mazurek, Associate, Design Direction w MIXD.

Czym będą meble przyszłości?

Joanna Mazurek, Associate, Design Direction w MIXD, o tym, czym będą meble przyszłości i jakie propozycje ma branża meblarska.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Czym będą meble przyszłości? Dynamicznie rozwijająca się branża meblarska nie daje jedynej odpowiedzi na to pytanie. Natomiast od kilku lat obserwujemy dwie główne tendencje, które wskazują potencjalne kierunki rozwoju branży.

Przede wszystkim, zmienia się świadomość konsumentów ze względu na światowy kryzys klimatyczny. Coraz częściej zwracamy uwagę na pochodzenie i proces wytworzenia danego mebla. Korzystamy z drugiego obiegu i chętniej niż kiedyś wybieramy lokalne firmy z transparentnie opisanym procesem tworzenia elementów wyposażenia wnętrz. Recykling również ma ogromną wartość – stąd coraz większa popularność mebli z surowców wtórnych.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że meble bardziej zrównoważone to również takie, które nie stawiają tyle na dekoracje, co na funkcjonalność. To meble, które dzięki formie czy szlachetniejszym wykończeniom będą nam towarzyszyć przez lata. Bardzo często, szczególnie w przypadku młodych projektantów, obserwujemy kolejne wersje mebli multifunkcjonalnych. Świetnie sprawdzają się one w małych przestrzeniach i mogą być naszymi towarzyszami przez długi czas.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

ZOBACZ TAKŻE: Dom przyszłości: powrót do zmysłów

Drugim kierunkiem, które cechuje meble przyszłości jest modułowość i możliwość łatwej adaptacji pod potrzeby klienta. Meble modułowe cieszą się od lat wielką popularnością, a teraz coraz częściej możemy dodatkowo zmieniać ich kolor, fakturę czy detale. Ten trend łączy nam się bezpośrednio z kwestią bardziej zrównoważonego meblarstwa – konsumenci mogą „skroić” wyposażenie wnętrza bardziej pod siebie, bardziej świadomie. Dodatkową cechą przemawiającą na plus takich działań jest to, że w ten sposób również i klienci mogą wczuć się w rolę projektantów i znaleźć ujście dla swojej kreatywności.

Więcej w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 10/2022