Czy leci z nami pilot? Komfort w klasie biznes
24 grudnia, 2024 2024-12-24 1:25Czy leci z nami pilot? Komfort w klasie biznes
Od pierwszych udanych lotów, których dokonali bracia Orville i Wilbur Wright, minęło ponad 120 lat. Dzisiaj od podniebnych podróży oczekujemy bezpieczeństwa i komfortu. Wszystko zaczyna się na lotnisku, ale przyjemność przebywania w przestworzach też ma znaczenie.
Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły, że rozbudowują salonik biznesowy Polonez, mieszczący się w strefie Schengen na lotnisku Chopina w Warszawie. Prace remontowe związane z renowacją i rozbudową rozpoczęły się w lipcu. Oficjalne otwarcie planowane jest w grudniu 2024 r. Salonik biznesowy Polonez zostanie m.in. powiększony o 150 m2. Zyska także dodatkowe miejsca siedzące, podnosząc poziom komfortu pasażerów.
Salonik biznesowy Polonez w nowej odsłonie
W odnowionej wersji saloniku biznesowego Polonez, goście otrzymają przede wszystkim więcej przestrzeni i miejsca do relaksu przed podróżą. Wnętrza będą wpisywać się w identyfikację marki LOT, akcentując polską gościnność. Jest to kolejna inwestycja narodowego przewoźnika, po ogłoszonych w ubiegłym roku budowie saloniku biznesowego na lotnisku O’Hare w Chicago oraz modernizacji kabin samolotów typu Boeing 787 Dreamliner, która ma na celu podniesienie standardu i komfortu usług świadczonych pasażerom.
Już za kilka miesięcy salonik biznesowy Polonez powiększy swoją przestrzeń o dodatkowe 153 m2, zajmując tym samym łącznie ponad 860 m2. Dzięki nowej powierzchni zwiększy się także liczba miejsc siedzących. W rozbudowanej części pasażerowie będą mieć widok na tętniący życiem terminal, znajdujący się na poziomie poniżej. Ponadto, w ramach renowacji salonik zyska nowoczesny design, który połączy elegancję z funkcjonalnością. Przestrzeń została zaprojektowana z myślą o wygodzie i komforcie gości. Oferuje owoczesne meble, w tym wygodne fotele i kanapy. Dzięki nim pasażerowie będą mogli w pełni zrelaksować się przed podróżą.
Nowy standard komfortu
Remont będzie realizowany etapami. Pozwoli to na utrzymanie dostępu do wybranej części konsumpcyjnej. Business Lounge Polonez będzie otwarty niezmiennie 7 dni w tygodniu w godzinach 5:00 – 23:00. Oficjalne otwarcie po renowacji odbędzie się w grudniu tego roku.
Nieustannie dążymy, aby doświadczenia pasażerów PLL LOT na każdym etapie podróży były wyjątkowe, dlatego cieszymy się, że możemy ogłosić przebudowę naszego LOT Business Lounge Polonez. Z badań satysfakcji wiemy, że pasażerowie bardzo dobrze oceniają salonik, szczególnie ceniąc naszą ofertę gastronomiczną. Zdajemy sobie jednak sprawę, że w tzw. falach wylotowych salonik jest odwiedzany przez wielu podróżnych – mówi Izabela Leszczyńska, dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience PLL LOT.
Wierzę, że zmiany zapewnią jeszcze większy komfort, a także możliwość swobodnej pracy i odpoczynku. LOT Business Lounge Polonez to największy salonik na lotnisku Chopina będącym hubem LOT-u. Pragniemy, aby wszyscy nasi klienci doświadczali słynnej lotowskiej gościnności właśnie tutaj, jeszcze przed wejściem na pokład. Nie możemy się doczekać, aby zaprosić ich do zupełnie odmienionego wnętrza – mówi Izabela Leszczyńska.
Zmiany na lotnisku w Pyrzowicach
Już od kilku lat nowoczesną architekturą i zastosowanymi rozwiązaniami budowlanymi imponuje Terminal B Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice. W centrum uwagi znajdują się zjawiskowe fasady aluminiowo-szklane, które nadały budynkowi nowoczesny charakter i zapewniły wysokie standardy funkcjonalności. Z perspektywy czasu, o samej inwestycji i zastosowanych rozwiązaniach opowiada ekspert ds. inwestycji, realizujący część modernizacji lotniska.
Przebudowa i rozbudowa Terminala B była jednym z kluczowych elementów modernizacji lotniska. Zastosowanie fasad słupowo-ryglowych marki Wiśniowski było odpowiedzią na ambitne wymagania architektoniczne i inżynieryjne.
To nie tylko kwestia estetyki, choć oczywiście przeszklone elewacje przyciągają uwagę. Fasady Wiśniowski to przede wszystkim nowoczesna technologia, która łączy design z funkcjonalnością, oferując doskonałe właściwości termoizolacyjne i akustyczne, a jednocześnie gwarantując bezpieczeństwo pasażerów – komentuje Czesław Matląg ekspert firmy Wiśniowski, dyrektor sprzedaży i obsługi inwestycji.
Ponad 260 lotnisk na świecie z meblami marki Kusch+Co
Nowy Styl, lider kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych i miejsc użyteczności publicznej, jest również właścicielem Kusch+Co. Ławki lotniskowe, siedziska i meble wypoczynkowe tej marki znajdują się na ponad 260 lotniskach na całym świecie. Międzynarodowe porty lotnicze są dowodem kluczowych kompetencji Kusch+Co w zakresie wyposażenia tego typu obiektów.
W USA Kusch+Co wyposażył aż 27 lotnisk, a w Europie pasażerowie mogą korzystać z produktów tej marki na ponad 100 lotniskach, w tym we wrocławskim Porcie Lotniczym im. Mikołaja Kopernika w Polsce. Kompleksowe portfolio produktów Kusch+Co dla sektora transportowego spełnia wymagania ogromnych międzynarodowych portów lotniczych. Działają one 24 godziny na dobę, m.in. jako centra przesiadkowe oraz znacznie mniejszych, zorientowanych na jakość lotnisk, a także terminali rejsowych, dworców autobusowych i kolejowych.
Meble Kusch+Co do terminali pasażerskich zostały stworzone nie tylko po to, by zapewnić maksymalną liczbę wygodnych miejsc siedzących – ale także by dać przestrzeń do relaksu w przerwie od innych aktywności, ułatwić spotkania oraz umożliwić pracę w skupieniu, z możliwością ładowania urządzeń mobilnych – wymienia Dominik Jamroga, Executive Business Development Manager w Kusch+Co.
Oprócz oferowania ekskluzywnych produktów, Kusch+Co może pochwalić się doświadczeniem i know-how w zakresie świadczenia specjalistycznych usług planowania i zarządzania projektami. Eksperci marki chętnie pomagają także architektom oraz wykonawcom projektów.
TEKST: Anna Szypulska
Artykuł ukazał się w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 11/2024.