Branża

Czy leci z nami pilot? Komfort w klasie biznes

Linie lotnicze Emirates, obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 r., wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Fotele i kolorystyka w kabinie klasy biznes zostały ulepszone, aby nawiązywać do jasnych i przestronnych elementów designu kultowego samolotu Emirates A380. W kabinie jest 38 miejsc w układzie 1–2–1, każde o szerokości 20,7 cala. Fotele można rozłożyć do pozycji płaskiego łóżka o długości maksymalnej 78,6 cala. W kabinie są cztery rzędy siedzeń, co zapewnia każdemu pasażerowi bezpośredni dostęp do przejścia. Przy każdym miejscu znajdują się osobisty minibar, stolik do jedzenia lub pracy, liczne gniazdka do ładowania urządzeń oraz prywatny ekran HD o przekątnej 23 cali, zapewniający dostęp do systemu rozrywki pokładowej ice. Źródło: Linie lotnicze Emirates.

Czy leci z nami pilot? Komfort w klasie biznes

Od pierwszych udanych lotów, których dokonali bracia Orville i Wilbur Wright, minęło ponad 120 lat. Dzisiaj od podniebnych podróży oczekujemy bezpieczeństwa i komfortu. Wszystko zaczyna się na lotnisku, ale przyjemność przebywania w przestworzach też ma znaczenie.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły, że rozbudowują salonik biznesowy Polonez, mieszczący się w strefie Schengen na lotnisku Chopina w Warszawie. Prace remontowe związane z renowacją i rozbudową rozpoczęły się w lipcu. Oficjalne otwarcie planowane jest w grudniu 2024 r. Salonik biznesowy Polonez zostanie m.in. powiększony o 150 m2. Zyska także dodatkowe miejsca siedzące, podnosząc poziom komfortu pasażerów.

Salonik biznesowy Polonez w nowej odsłonie

W odnowionej wersji saloniku biznesowego Polonez, goście otrzymają przede wszystkim więcej przestrzeni i miejsca do relaksu przed podróżą. Wnętrza będą wpisywać się w identyfikację marki LOT, akcentując polską gościnność. Jest to kolejna inwestycja narodowego przewoźnika, po ogłoszonych w ubiegłym roku budowie saloniku biznesowego na lotnisku O’Hare w Chicago oraz modernizacji kabin samolotów typu Boeing 787 Dreamliner, która ma na celu podniesienie standardu i komfortu usług świadczonych pasażerom.

Design nowych wnętrz saloniku został dopasowany do nowej identyfikacji marki, zapewniając gościom jeszcze więcej komfortu w oczekiwaniu na lot na lotnisku Chopina w Warszawie. Źródło: PLL LOT.
Design nowych wnętrz saloniku został dopasowany do nowej identyfikacji marki, zapewniając gościom jeszcze więcej komfortu w oczekiwaniu na lot na lotnisku Chopina w Warszawie. Źródło: PLL LOT.

Już za kilka miesięcy salonik biznesowy Polonez powiększy swoją przestrzeń o dodatkowe 153 m2, zajmując tym samym łącznie ponad 860 m2. Dzięki nowej powierzchni zwiększy się także liczba miejsc siedzących. W rozbudowanej części pasażerowie będą mieć widok na tętniący życiem terminal, znajdujący się na poziomie poniżej. Ponadto, w ramach renowacji salonik zyska nowoczesny design, który połączy elegancję z funkcjonalnością. Przestrzeń została zaprojektowana z myślą o wygodzie i komforcie gości. Oferuje owoczesne meble, w tym wygodne fotele i kanapy. Dzięki nim pasażerowie będą mogli w pełni zrelaksować się przed podróżą.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Nowy standard komfortu

Remont będzie realizowany etapami. Pozwoli to na utrzymanie dostępu do wybranej części konsumpcyjnej. Business Lounge Polonez będzie otwarty niezmiennie 7 dni w tygodniu w godzinach 5:00 – 23:00. Oficjalne otwarcie po renowacji odbędzie się w grudniu tego roku.

Nieustannie dążymy, aby doświadczenia pasażerów PLL LOT na każdym etapie podróży były wyjątkowe, dlatego cieszymy się, że możemy ogłosić przebudowę naszego LOT Business Lounge Polonez. Z badań satysfakcji wiemy, że pasażerowie bardzo dobrze oceniają salonik, szczególnie ceniąc naszą ofertę gastronomiczną. Zdajemy sobie jednak sprawę, że w tzw. falach wylotowych salonik jest odwiedzany przez wielu podróżnych – mówi Izabela Leszczyńska, dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience PLL LOT.

Strefa Elite w saloniku PLL LOT Polonez. Źródło: PLL LOT.
Strefa Elite w saloniku PLL LOT Polonez. Źródło: PLL LOT.

Wierzę, że zmiany zapewnią jeszcze większy komfort, a także możliwość swobodnej pracy i odpoczynku. LOT Business Lounge Polonez to największy salonik na lotnisku Chopina będącym hubem LOT-u. Pragniemy, aby wszyscy nasi klienci doświadczali słynnej lotowskiej gościnności właśnie tutaj, jeszcze przed wejściem na pokład. Nie możemy się doczekać, aby zaprosić ich do zupełnie odmienionego wnętrza – mówi Izabela Leszczyńska.

Zmiany na lotnisku w Pyrzowicach

Już od kilku lat nowoczesną architekturą i zastosowanymi rozwiązaniami budowlanymi imponuje Terminal B Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice. W centrum uwagi znajdują się zjawiskowe fasady aluminiowo-szklane, które nadały budynkowi nowoczesny charakter i zapewniły wysokie standardy funkcjonalności. Z perspektywy czasu, o samej inwestycji i zastosowanych rozwiązaniach opowiada ekspert ds. inwestycji, realizujący część modernizacji lotniska.

Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach. Źródło: Wiśniowski.
Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach. Źródło: Wiśniowski.

Przebudowa i rozbudowa Terminala B była jednym z kluczowych elementów modernizacji lotniska. Zastosowanie fasad słupowo-ryglowych marki Wiśniowski było odpowiedzią na ambitne wymagania architektoniczne i inżynieryjne.

To nie tylko kwestia estetyki, choć oczywiście przeszklone elewacje przyciągają uwagę. Fasady Wiśniowski to przede wszystkim nowoczesna technologia, która łączy design z funkcjonalnością, oferując doskonałe właściwości termoizolacyjne i akustyczne, a jednocześnie gwarantując bezpieczeństwo pasażerów – komentuje Czesław Matląg ekspert firmy Wiśniowski, dyrektor sprzedaży i obsługi inwestycji.

W kabinie są cztery rzędy siedzeń, co zapewnia każdemu pasażerowi bezpośredni dostęp do przejścia. Przy każdym miejscu znajdują się osobisty minibar, stolik do jedzenia lub pracy, liczne gniazdka do ładowania urządzeń oraz prywatny ekran HD o przekątnej 23 cali, zapewniający dostęp do systemu rozrywki pokładowej ice. Źródło: Linie lotnicze Emirates.
W kabinie są cztery rzędy siedzeń, co zapewnia każdemu pasażerowi bezpośredni dostęp do przejścia. Przy każdym miejscu znajdują się osobisty minibar, stolik do jedzenia lub pracy, liczne gniazdka do ładowania urządzeń oraz prywatny ekran HD o przekątnej 23 cali, zapewniający dostęp do systemu rozrywki pokładowej ice. Źródło: Linie lotnicze Emirates.

Ponad 260 lotnisk na świecie z meblami marki Kusch+Co

Nowy Styl, lider kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych i miejsc użyteczności publicznej, jest również właścicielem Kusch+Co. Ławki lotniskowe, siedziska i meble wypoczynkowe tej marki znajdują się na ponad 260 lotniskach na całym świecie. Międzynarodowe porty lotnicze są dowodem kluczowych kompetencji Kusch+Co w zakresie wyposażenia tego typu obiektów.

Fotel Bound, który Karim Rashid zaprojektował dla należącego do Grupy Nowy Styl brandu Kusch+Co. Źródło: Nowy Styl.
Fotel Bound, który Karim Rashid zaprojektował dla należącego do Grupy Nowy Styl brandu Kusch+Co. Źródło: Nowy Styl.

W USA Kusch+Co wyposażył aż 27 lotnisk, a w Europie pasażerowie mogą korzystać z produktów tej marki na ponad 100 lotniskach, w tym we wrocławskim Porcie Lotniczym im. Mikołaja Kopernika w Polsce. Kompleksowe portfolio produktów Kusch+Co dla sektora transportowego spełnia wymagania ogromnych międzynarodowych portów lotniczych. Działają one 24 godziny na dobę, m.in. jako centra przesiadkowe oraz znacznie mniejszych, zorientowanych na jakość lotnisk, a także terminali rejsowych, dworców autobusowych i kolejowych.

Meble Kusch+Co do terminali pasażerskich zostały stworzone nie tylko po to, by zapewnić maksymalną liczbę wygodnych miejsc siedzących – ale także by dać przestrzeń do relaksu w przerwie od innych aktywności, ułatwić spotkania oraz umożliwić pracę w skupieniu, z możliwością ładowania urządzeń mobilnych – wymienia Dominik Jamroga, Executive Business Development Manager w Kusch+Co.

Ławka lotniskowa V-Travel Soft Bench, zaprojektowana przez Justusa Kolberga, dla brandu Kusch+Co, należącego do Grupy Nowy Styl. Źródło: Nowy Styl.
Ławka lotniskowa V-Travel Soft Bench, zaprojektowana przez Justusa Kolberga, dla brandu Kusch+Co, należącego do Grupy Nowy Styl. Źródło: Nowy Styl.

Oprócz oferowania ekskluzywnych produktów, Kusch+Co może pochwalić się doświadczeniem i know-how w zakresie świadczenia specjalistycznych usług planowania i zarządzania projektami. Eksperci marki chętnie pomagają także architektom oraz wykonawcom projektów.

TEKST: Anna Szypulska

Artykuł ukazał się w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 11/2024.