Rankingi

Salony Agata na czele rankingu firm meblarskich na Facebooku

Salony Agata na czele rankingu firm meblarskich na Facebooku.

Salony Agata na czele rankingu firm meblarskich na Facebooku

Analitycy IBIMS przyjrzeli się facebookowym profilom producentów mebli i sklepów meblowych. Badany okres obejmuje lipiec, a liderem rankingu zostały Salony Agata. Jakie firmy zajęły kolejne miejsca?

Reklama
visby.pl banner z promocją na łóżko

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych zbadał popularność producentów mebli i salonów meblowych na Facebooku w lipcu 2022 r. W rankingu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm. Salony Agata i Black Red White utrzymały się na podium. Na trzecie miejsce wskoczył natomiast profil AMT Meble, zaś Meble Ares wypadły z czołowej trójki. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili?

Salony Agata z awansem na pierwsze miejsce

W lipcu na 1. miejscu rankingu producentów mebli oraz sklepów meblowych na Facebooku uplasowały się Salony Agata. Z wynikiem 16 tys. interakcji firma ta zdeklasowała swoich konkurentów, pozostawiając ich daleko w tyle. Profil ten, względem minionego miesiąca, wspiął się na sam szczyt zestawienia z miejsca 2. Kolejnym najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu był fanpage Black Red White, który odnotował sumę interakcji na poziomie 7,1 tys. Porównując czerwcowy ranking, ta firma wskoczyła z miejsca 3. na 2., poprawiając swój wynik o ponad 3 tys. interakcji. Awans z miejsca 6. na pozycję nr 3 zaliczył w bieżącym miesiącu profil AMT Meble, osiągając wynik 6,4 tys. interakcji. Z podium pożegnał się za to fanpage Mebli Ares – zaliczył duży spadek z miejsca 1. na miejsce 11.

W minionym miesiącu dużo lepiej poradził sobie profil marki IKEA, który z lokaty 12., którą zajmował w czerwcu, awansował na miejsce 4. Dużo gorzej wypadły fanpage marek Meblobranie.pl (spadek z miejsca 4. na 13.) czy Meble VOX (spadek o 2 oczka), zaś Meble Bogart i KLER całkiem opuściły zestawienie.

Największą aktywność własną ponownie miał profil marki Meble Stylowe Gutowo Małe. W ciągu miesiąca na stronie opublikowano aż 104 posty. Pod tym względem dobrze wypadły również Salony Agata, Wnętrza VOX i Meble Ares – każdy opublikował na swoim profilu po 22 posty. Największą liczbę polubień miały Salony Agata (13 tys.), najwięcej komentarzy zebrał ten sam profil (1,3 tys.), a największą liczbą udostępnień mogły pochwalić się AMT Meble (4 tys.).

Producenci mebli i ich najpopularniejsze posty

W badanym okresie największą interaktywność generował post na profilu Salony Agata, który zebrał w sumie 2,7 tys. interakcji ze strony użytkowników. Publikacja ta miała najwięcej polubień (1,9 tys.) i najwięcej komentarzy (480). Wpis był reklamą oferty promocyjnej sklepu. Na miejscu 2. uplasował się post tej samej firmy, który zebrał 2,5 tys. interakcji. Przedstawiał on, podobnie jak w przypadku publikacji z miejsca 1., ofertę promocyjną. Miejsce 3. w zestawieniu należało do firmy AMT Meble. Wpis miał 1,1 tys. wszystkich interakcji i prezentował ofertę dotyczącą zestawu narożnik + fotel.

W zestawieniu najpopularniejszych wpisów producentów mebli największa liczba postów przypadła w udziale Salonom Agata – 6 z 13 wpisów. Były to przede wszystkim treści promujące ofertę sklepu.

Podsumowując, pozycją lidera w rankingu najbardziej interaktywnych profili producentów mebli i sklepów meblowych na Facebooku w lipcu mogły poszczycić się Salony Agata. Po raz kolejny w pierwszej trójce znalazł się również Black Red White. Jak można zaobserwować, komunikacja marketingowa tych firm jest prowadzona w sposób przemyślany i stabilny, co owocuje dobrymi rezultatami. Dobre wyniki osiągnęła też marka AMT Meble. Warto zauważyć, że w lipcu Meble Ares, czyli lider czerwcowego zestawienia, drastycznie obniżył swoje wyniki (z 16 tys. na 2 tys. interakcji) i zaliczył spadek aż na miejsce 11.

Źródło: Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych