Rankingi

Salony Agata na czele rankingu firm meblarskich na Facebooku

Salony Agata

Salony Agata na czele rankingu firm meblarskich na Facebooku

Analitycy IBIMS przyjrzeli się facebookowym profilom producentów mebli i sklepów meblowych. Badany okres obejmuje lipiec, a liderem rankingu została Agata. Jakie firmy zajęły kolejne miejsca?

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych zbadał popularność producentów mebli i salonów meblowych na Facebooku w lipcu 2022 r. W rankingu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm.

Salony Agata i Black Red White utrzymały się na podium. Na trzecie miejsce wskoczył natomiast profil AMT Meble, zaś Meble Ares wypadły z czołowej trójki. Jak sytuacja wyglądała w przypadku pozostałych profili?

Ranking producentów mebli na Facebooku

W lipcu na 1. miejscu rankingu producentów mebli oraz sklepów meblowych na Facebooku uplasowały się Salony Agata. Z wynikiem 16 tys. interakcji firma ta zdeklasowała swoich konkurentów, pozostawiając ich daleko w tyle. Profil ten, względem minionego miesiąca, wspiął się na sam szczyt zestawienia z miejsca 2. Kolejnym najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu był fanpage Black Red White, który odnotował sumę interakcji na poziomie 7,1 tys. Porównując czerwcowy ranking, ta firma wskoczyła z miejsca 3. na 2., poprawiając swój wynik o ponad 3 tys. interakcji. Awans z miejsca 6. na pozycję nr 3 zaliczył w bieżącym miesiącu profil AMT Meble, osiągając wynik 6,4 tys. interakcji. Z podium pożegnał się za to fanpage Mebli Ares – zaliczył duży spadek z miejsca 1. na miejsce 11.

W minionym miesiącu dużo lepiej poradził sobie profil marki IKEA, który z lokaty 12., którą zajmował w czerwcu, awansował na miejsce 4. Dużo gorzej wypadły fanpage marek Meblobranie.pl (spadek z miejsca 4. na 13.) czy Meble VOX (spadek o 2 oczka), zaś Meble Bogart i KLER całkiem opuściły zestawienie.

Największą aktywność własną ponownie miał profil marki Meble Stylowe Gutowo Małe. W ciągu miesiąca na stronie opublikowano aż 104 posty. Pod tym względem dobrze wypadły również Salony Agata, Wnętrza VOX i Meble Ares – każdy opublikował na swoim profilu po 22 posty. Największą liczbę polubień miały Salony Agata (13 tys.), najwięcej komentarzy zebrał ten sam profil (1,3 tys.), a największą liczbą udostępnień mogły pochwalić się AMT Meble (4 tys.).

Producenci mebli i ich najpopularniejsze posty

W badanym okresie największą interaktywność generował post na profilu Salony Agata, który zebrał w sumie 2,7 tys. interakcji ze strony użytkowników. Publikacja ta miała najwięcej polubień (1,9 tys.) i najwięcej komentarzy (480). Wpis był reklamą oferty promocyjnej sklepu. Na miejscu 2. uplasował się post tej samej firmy, który zebrał 2,5 tys. interakcji. Przedstawiał on, podobnie jak w przypadku publikacji z miejsca 1., ofertę promocyjną. Miejsce 3. w zestawieniu należało do firmy AMT Meble. Wpis miał 1,1 tys. wszystkich interakcji i prezentował ofertę dotyczącą zestawu narożnik + fotel.

W zestawieniu najpopularniejszych wpisów producentów mebli największa liczba postów przypadła w udziale Salonom Agata – 6 z 13 wpisów. Były to przede wszystkim treści promujące ofertę sklepu.

Podsumowując, pozycją lidera w rankingu najbardziej interaktywnych profili producentów mebli i sklepów meblowych na Facebooku w lipcu mogły poszczycić się Salony Agata. Po raz kolejny w pierwszej trójce znalazł się również Black Red White. Jak można zaobserwować, komunikacja marketingowa tych firm jest prowadzona w sposób przemyślany i stabilny, co owocuje dobrymi rezultatami. Dobre wyniki osiągnęła też marka AMT Meble. Warto zauważyć, że w lipcu Meble Ares, czyli lider czerwcowego zestawienia, drastycznie obniżył swoje wyniki (z 16 tys. na 2 tys. interakcji) i zaliczył spadek aż na miejsce 11.

Źródło: Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych