Mistrzowie harmonii. Bang & Olufsen rozstrzygnął konkurs
31 marca, 2025 2025-03-31 14:55Mistrzowie harmonii. Bang & Olufsen rozstrzygnął konkurs

Mistrzowie harmonii. Bang & Olufsen rozstrzygnął konkurs
Firma Bang & Olufsen z dumą prezentuje wyniki pierwszej edycji ogólnopolskiego konkursu „Dźwięk w architekturze. Architektura w dźwięku”. Zwycięskie prace jury wyłoniło spośród kilkuset nadesłanych zgłoszeń.
Konkurs „Dźwięk w architekturze. Architektura w dźwięku” marka kierowała do architektów, projektantów wnętrz, studentów i pasjonatów designu. Uczestnicy mieli za zadanie stworzyć koncepcję nowoczesnego salonu, w którym produkty Bang & Olufsen będą integralną częścią aranżacji. W zaprezentowanych wizjach aranżacji salonu propozycje marki nie są jedynie eleganckimi dodatkami, a stanowią integralną część wysmakowanej przestrzeni. Jedną z nagród w konkursie jest głośnik Bang & Olufsen.
Celem było odkrywanie nowych sposobów łączenia dźwięku z architekturą, tworząc wnętrza oferujące zarówno estetyczne, jak i akustyczne doznania. Zgłoszone projekty, spełniające wymagania regulaminu, oceniło jury w składzie: Tiina Karjalainen-Kierysch – Head of Design w Bang & Olufsen (przewodnicząca jury), Katarzyna Będzińska – influencerka, twórczyni profilu Minimaliving, Marcin Szczelina – krytyk architektury, redaktor magazynu Archisnob oraz Adam Pulwicki – architekt, członek SAW.
Konkurs dostarczył nam wielu emocji! Zgłoszone projekty prezentowały bardzo wysoki poziom i przyznanie punktów tak różnorodnym i dopracowanym wnętrzom wymagało od jury sporego wysiłku – skomentowała proces wyboru prac Tiina Karjalainen Kierysch, Head of Design w Bang & Olufsen.
Kultowy głośnik Bang & Olufsen nagrodą główną
Nagrodę główną za pracę zatytułowaną Cliff House zdobyła Joanna Dolot z pracowni Miso Miso Studio. Zwyciężyło minimalistyczne wnętrze, w którym dominują naturalne surowce i barwy ziemi. Jury doceniło koncepcję nie tylko za wskazane w projekcie elementy. Zwróciło również uwagę na świetne dostosowanie wnętrza do potrzeb użytkowników produktów marki. Ponadto doceniło kreatywne rozwiązania, które budują atmosferę spokoju i harmonii, oddając tożsamość Bang & Olufsen.
Koncepcja Joanny Dolot to koncepcja wnętrza spokojnego i stonowanego, ale zarazem spektakularnego. Przyciąga uwagę przemyślanym i spójnym myśleniem o przestrzeni, zestawieniem materiałów oraz świadomym rozplanowaniem. Główną rolę grają tu efektownie wyeksponowane produkty Bang & Olufsen, dopełnia je natura i fenomenalny widok za oknem. Wnętrze ma swoją harmonię, spokój i zapewnia możliwość delektowania się czasem wypełnionym dźwiękiem i obrazem. Ponadczasowe wzornictwo Bang & Olufsen idealnie wpisuje się w tą przestrzeń. Pędzący i przebodźcowany świat potrzebuje takich wnętrz – podkreślił Adam Pulwicki, założyciel pracowni PULVA.
Nagroda główna to kultowy głośnik Bang & Olufsen Beosound A9, ekskluzywna podróż do siedziby marki w Struer (Dania), profesjonalna sesja zdjęciowa projektu oraz promocja w mediach ogólnopolskich.
Różne filozofie estetyczne i wabi-sabi
Pierwsze wyróżnienie trafiło do Agnieszki Słopeckiej z pracowni RAW Design za pracę Przytulny minimalizm. Autorka łączy niej różne filozofie estetyczne, opisując je jako czerpiące z japońskiego wabi-sabi oraz ponadczasowego, klasycznego stylu. Jak sama wspomina, dzięki temu tworzy ciepłą i harmonijną atmosferę, która koi zmysły i sprzyja odpoczynkowi. Te cechy projektu nie umknęły członkom jury. Jednak przede wszystkim zwrócili oni uwagę na spójność wnętrza z wizerunkiem marki Bang & Olufsen oraz umiejętne wykorzystanie produktów w aranżacji mniejszej metrażowo przestrzeni.
Wyróżniona propozycja charakteryzuje się nie tylko dbałością o detale, ale również przemyślanym połączeniem technologii Bang & Olufsen z wysoką estetyką przestrzeni. To dowód na to, że nawet w niewielkim wnętrzu można stworzyć warunki sprzyjające wyjątkowym doznaniom estetycznym i dźwiękowym – zaznaczyła Katarzyna Będzińska, członkini jury i jedna z czołowych polskich influencerek wnętrzarskich.
W ramach nagrody laureatka konkursu otrzyma głośnik Bang & Olufsen Beosound 2, wyjazd do siedziby marki oraz promocję projektu w mediach.
Wyróżnienie za odwagę i świadome podejście do projektowania
Drugim wyróżnieniem jury konkursu nagrodziło Piotra Łucyana z pracowni Art’Up Interiors za pracę Red Velvet. W projekcie wnętrza zauważyć można gipsową sztukaterię, nawiązującą do klimatu Paryża, dębową podłogę ułożoną w klasyczny wzór jodełki francuskiej i dodatkowo ozdobioną bordiurą, odbijającą sztukateryjny wzór na suficie. Nie zabrakło również ikon współczesnego designu w postaci mebli, oświetlenia, jak również produktów marki Bang & Olufsen. A to wszystko w towarzystwie intensywnego bordo, koloru który pojawił się zarówno na ścianach, jak i na pozostałych elementach aranżacji. Jury doceniło koncepcję przede wszystkim za ekstrawagancję, śmiałość i konsekwencję w tworzeniu przestrzeni, która „podobnie jak produkty marki Bang & Olufsen, nie jest przeznaczona dla każdego”.
Odwaga i świadome podejście do projektowania to cechy, które wyróżniają ten projekt. Podobnie jak produkty Bang & Olufsen, propozycja Piotra Łucyana zachwyca swoją niepowtarzalnością i determinacją w kreowaniu przestrzeni – zauważa Marcin Szczelina, członek jury, krytyk sztuki i redaktor naczelny magazynu Architecture Snob.
Drugie wyróżnienie wiąże się z nagrodą w postaci designerskiego soundbaru Bang & Olufsen Beosound Stage. Organizator przewidział także wyjazd do siedziby marki w Danii oraz medialną prezentacją projektu.