Rankingi

JYSK poprawia wynik finansowy konkurując cenami

Rami Jensen, prezes i dyrektor generalny JYSK.

JYSK poprawia wynik finansowy konkurując cenami

W roku finansowym 2023/24 obroty JYSK wzrosły o 7,6%, sięgając 41,4 mld DKK (5,6 mld euro) w roku finansowym 2023/24. W tym samym czasie liczba nowych klientów wzrosła do 11,9 miliona.

Sieć nie przestraszyła się utrzymującej się niepewności i niepokoju na rynku. Pomimo wielu wyzwań w roku finansowym 2023/24, JYSK zainwestował w obniżenie i tak już konkurencyjnych cen. Obniżki objęły ponad połowę najpopularniejszych produktów. JYSK dodał także jeszcze więcej pozycji z asortymentu do grupy: Zawsze niska cena. Powyższe działania spowodowały wzrost liczby sprzedanych jednostek o 11%, a to przełożyło się na wynik finansowy, który uzyskał JYSK.

Sieć ustanowiła także nowy rekord liczby klientów. W ponad 3400 sklepach JYSK w 48 krajach zakupy zrobiło 11,9 mln nowych klientów więcej w porównaniu z rokiem poprzednim.

Chciałbym podziękować naszym pracownikom za ich ciężką pracę i zaangażowanie, a przede wszystkim za ich świetne nastawienie wobec klienta. Rok finansowy rozpoczął się trudnym okresem z niską sprzedażą, ale dzięki skupieniu się na konkurencyjnych cenach i jakości produktów udało nam się ustanowić kolejny rekord obrotów JYSK. Znacznie zwiększyliśmy również liczbę klientów w naszych sklepach we wszystkich krajach i online, jednocześnie nadal zdobywając udziały w rynku – mówi Rami Jensen, prezes i dyrektor generalny JYSK.

Nowy kraj, kolejne sklepy JYSK i koncept 3.0

W minionym roku finansowym (2023-24) JYSK kontynuował swoją ekspansję. Sieć ogłosiła plany otwarcia swoich pierwszych sklepów w Maroku wiosną 2025 roku. JYSK otworzył także 137 nowych sklepów, a ponadto zainwestował w 489 działań sklepowych. Obejmowały one relokacje i powiększenie istniejących sklepów oraz aktualizacje najnowszej koncepcji sklepu do konceptu 3.0.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Ponadto JYSK w Niemczech, na swoim największym rynku, podwoił liczbę nowych klientów i odnotował wzrost obrotów. Udało się to osiągnąć pomimo zamknięcia 21 sklepów w ramach finalizacji projektu One JYSK, który łączy JYSK Nordic i Dänisches Bettenlager w jeden JYSK. Zamknięte sklepy były zbyt małe do przebudowy w ramach konceptu 3.0, albo w pobliżu znajdował się sklep w formacie 3.0.

Często to mówimy i nadal jest to prawdą: ekspansja jest integralną częścią naszego DNA, mimo że zamknęliśmy wiele sklepów w ramach finalizacji projektu One JYSK. Chcemy mieć pewność, że nadal będziemy rentowni, rozwijając się zarówno poza Europą, jak i w krajach, w których jesteśmy w Europie obecni, aby osiągnąć nasz główny cel posiadania 5000 sklepów z doskonałą skandynawską ofertą. Jestem bardzo zadowolony, że ogólna liczba sklepów JYSK i klientów nadal rośnie każdego roku
 – podkreśla Rami Jensen.

Lepszy wynik finansowy JYSK dzięki inwestycjom

Wchodząc naprzeciw rosnącej liczbie klientów i sklepów, JYSK inwestuje w dwa nowe, najnowocześniejsze centra dystrybucji. Budowa pierwszego z nich w Lelystad w Holandii rozpoczęła się latem. Będzie certyfikowana zgodnie z międzynarodowym standardem zrównoważonego rozwoju LEED. Centrum zajmuje powierzchnię 147 tys. m2 i ma dwie hale wysokiego składowania z miejscem na 166 tys. palet. Centrum mieści się w Lelystad, aby skrócić odległość dojazdu do sklepów w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii i Irlandii.

ZOBACZ TAKŻE: TIME uznał JYSK za jedną z najlepszych firm na świecie

Drugie nowoczesne centrum dystrybucji zostanie zbudowane w Almenara w południowej Hiszpanii i zastąpi obecne w pobliżu Walencji. Nowe centrum dystrybucji będzie bardzo podobne do tego w Holandii i będzie obsługiwać ponad 150 sklepów w Hiszpanii, Portugalii oraz w Maroku.

Dzięki dwóm nowym centrom dystrybucji będziemy mogli jeszcze bardziej wzmocnić naszą globalną strukturę logistyczną, dzięki czemu będziemy mogli nadal oferować świetne oferty naszej rosnącej liczbie klientów, także w przypadku ekspansji na kolejne kraje – zapowiada Rami Jensen.

Sieć JYSK opublikuje sprawozdanie roczne we czwartek 28 listopada 2024 r. Obejmie ono rozwój zysków za rok finansowy 2023/24.