Branża

Targi meblowe były, są i będą istotne

Agnieszka Chmielewska, specjalista ds. komunikacji marketingowej w firmie Complet Chmielewscy.

Targi meblowe były, są i będą istotne

O roli, jaką pełnią targi meblowe i wyposażenia wnętrz, a także atutach udziału w nich mówi Agnieszka Chmielewska, specjalista ds. komunikacji marketingowej w firmie Complet Chmielewscy.

Targi meblowe i wyposażenia wnętrz były, są i z pewnością nadal będą istotnym narzędziem marketingowym. To miejsce pozyskiwania nowych kontaktów i nawiązywania współpracy z potencjalnymi klientami. Dla firm stawiających na budowanie swojej rozpoznawalności, obecność na targach jest przede wszystkim działaniem podtrzymującym zainteresowanie marką. Tym niemniej dostępność wielu innych nowoczesnych narzędzi, przede wszystkim z obszaru e-marketingu stanowi znaczącą konkurencję dla imprez wystawienniczych.

Jednym z powodów są z pewnością wysokie nakłady finansowe związane z logistyką targową. Natomiast drugim jest ograniczony czas ekspozycji oferty.

Targi meblowe – relacje, trendy i porównanie oferty

Niewątpliwym atutem uczestnictwa w targach jest jednak możliwość osobistego nawiązania relacji, poznania trendów, a także skonfrontowania swojej oferty z konkurencją. Warto jednak zastanowić się nad rynkami docelowymi oraz wybrać takie imprezy targowe, których profil jest zgodny z naszą strategią marketingową.

Można byłoby w tym miejscu zadać pytanie, czy aktualne kierunki wsparcia polskiej branży meblarskiej, czyli USA oraz Indie, to najbardziej oczekiwane rynki eksportowe dla polskich producentów mebli? Mam sporo wątpliwości.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Ograniczenie wsparcia rządowego wyłącznie do dwóch tak odległych destynacji eksportowych powoduje, że realnie zostały ograniczone możliwości promocji polskiego eksportu na bardziej dostępnych rynkach w Europie, czy na Bliskim Wschodzie. Warto przypomnieć, że kierunki te do niedawna były wspierane przez polskie instytucje oferujące granty europejskie i cieszyły się one sporym zainteresowaniem producentów mebli.

ZOBACZ TAKŻE: Jaka przyszłość czeka targi branżowe?

Tak czy owak, decyzja co do udziału w jakichkolwiek targach winna być poprzedzona dogłębną analizą rynku. Warto wcześniej odrobić zadanie domowe pod względem właściwego przygotowania się do targów przed i po, aby efekt był zgodny z pokładanymi oczekiwaniami, a także poniesionymi nakładami finansowymi.

Opinia ukazała się we wrześniowym wydaniu miesięcznika BIZNES.meble.pl, nr 9/2024.