Produkty

Prawie jak u krawca

Meble wypoczynkowe „Massimo” (prod. Gala Collezione) to system modułowy, w ramach którego klient może skonfigurować sofę lub narożnik zgodnie ze swoimi potrzebami i stylem życia.

Prawie jak u krawca

Producenci i sprzedawcy przyznają, że – jeśli chodzi o meble wypoczynkowe – klienci cenią sobie różne możliwości ich personalizowania.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Coraz częściej konsumenci mogą wybierać nie tylko rodzaj i kolor materiału obiciowego, ale także różne funkcje, typ boków, nóżek itp. W niektórych przypadkach mogą też modyfikować meble wypoczynkowe – według własnych potrzeb i upodobań. Wtedy w grę wchodzą wymiary mebla i stopień komfortu.

W naszej firmie z założenia mamy indywidualne podejście do każdego klienta, zaczynając od tego, że na każdego maila, który automatycznie przychodzi ze sklepu odpowiadamy osobiście, informując, jaki będzie termin przygotowania produktu, jakie są plusy i minusy wybranej tkaniny itp. – podkreśla Agnieszka Kwiecińska z firmy Miuki.

W zasadzie każdy puf szyjemy na zamówienie. Klienci są niezwykle zadowoleni z możliwości personalizowania naszych produktów i chętnie z nich korzystają. W dobie zautomatyzowanej, internetowej obsługi klienta staramy się być wyspą, na której można porozmawiać o swoich indywidualnych potrzebach, rozwiać wątpliwości i zamówić produkt dopasowany do własnych oczekiwań – dodaje.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Klienci bardzo chętnie korzystają z możliwości personalizacji mebli wypoczynkowych – przyznaje Ewelina Alama, sales manager w firmie Custom Form. W naszym przypadku obejmują one m.in. wybór tkaniny, koloru tapicerki (wykonujemy również meble z tkanin powierzonych), rodzaju i koloru podstawy mebla, rodzaju pianki i funkcji spania. Klient ma również możliwość modyfikacji rozmiarów oferowanych modułów i komponowania ich ze sobą w dowolny sposób. Wszystkie te aspekty wpływają na zainteresowanie klientów.

Meble wypoczynkowe na miarę klienta

Jeśli mebel jest za długi, za szeroki czy za wysoki, z zachowaniem proporcji jesteśmy w stanie zmienić każdy wymiar – zapewniają Ewa Majewska i Katarzyna Fajt, reprezentujące markę WM Wygodne Mieszkanie. Każdy z naszych produktów można modyfikować, dobierając materiały wykończeniowe i kolorystykę wedle własnych upodobań. Na realizację tak spersonalizowanych zamówień wystarczą cztery do pięciu tygodni.

Zdaniem Roberta Tomczyka z firmy Vinotti personalizacja mebli wypoczynkowych jest obecnie bardzo powszechna. Praktycznie w 90% klienci korzystają z tych możliwości – ocenia. My oferujemy klientom m.in. trzy stopnie komfortu siedzenia, rozbudowę co 20 cm funkcji spania w różnych wersjach wielkościowych, możliwość wyboru materaca do funkcji spania, różne rodzaje tkanin, kontrastowe nici, barki, nóżki metalowe i drewniane. Przygotowujemy też wizualizacje 3D, pokazujące jak mebel się zmienia na każdym etapie personalizowania danego modelu.

„Vallentuna” z oferty IKEA to funkcjonalne meble wypoczynkowe składające się z elementów o tym samym wyglądzie.
„Vallentuna” z oferty IKEA to funkcjonalne meble wypoczynkowe składające się z elementów o tym samym wyglądzie. Dzięki temu można dowolnie zestawiać moduły do siedzenia, spania czy przechowywania. Komfort spania zapewniają sprężyny kieszeniowe i mata na materac. Moduł do siedzenia jest dodatkowo wyposażony w miejsce do przechowywania.
„Bellagio” marki Vinotti to modułowe meble wypoczynkowe z możliwością wielu opcji rozbudowy, m.in. o funkcję spania, relaksu czy pojemnika na pościel.
„Bellagio” marki Vinotti to modułowe meble wypoczynkowe z możliwością wielu opcji rozbudowy. Klienci mają do wyboru wiele tkanin i typów nóżek. Mebel wyposażony jest w regulowane zagłówki.

Także klienci IKEA chętnie korzystają z możliwości personalizacji mebli. Ważne jest to, by taką ofertę przedstawić w przystępny i łatwy sposób – zauważa Katarzyna Jaros-Puzio, dekorator wnętrz i projektant IKEA. Dużym ułatwieniem w podjęciu decyzji jest oparcie się na przykładach i dostępnych wizualizacjach. Dzięki nim klientowi łatwiej wyobrazić sobie dany produkt w swoim domu i jego zastosowanie.

Meble wypoczynkowe a personalizacja

„Taki sam, tylko trochę inny” – w taki lapidarny sposób klienci najczęściej określają swoje gusta i potrzeby przy meblowaniu mieszkania – mówi Anna Mliczek, kierownik działu handlowego w firmie Libro. Z jednej strony szukamy tego, co jest aktualnie modne, co widzimy w katalogach, sklepach i na portalach wnętrzarskich. Z drugiej chcemy, żeby nasz zakup był oryginalny, dopasowany na miarę do naszego mieszkania, reszty wnętrza i oczywiście do nas samych.

Widoczny na zdjęciu układ to jeden z wariantów ustawienia elementów kolekcji „Custom by Vox” marki Meble Vox.
Widoczny na zdjęciu układ to jeden z wariantów ustawienia elementów kolekcji „Custom by Vox” marki Meble Vox. W skład programu wchodzą: wypoczynek z dwiema szufladami, poduszki siedziskowe i oparciowe (dostępne w czterech kolorach) oraz stolik. Wyselekcjonowane kolory poduszek pozwalają na ich dowolne miksowanie i tworzenie niebanalnych siedzisk. W wypoczynku znajdują się dwie szuflady: szeroka i wąska. Każda z nich ma dwa kolory frontów – wystarczy obrócić szufladę, aby zmienić kolor na przodzie mebla.
Fotel „Ushak” (prod. Swarzędz Home) to prawdziwy swarzędzki klasyk i przykład najlepszego polskiego rzemiosła.
Fotel „Ushak” (prod. Swarzędz Home) to prawdziwy swarzędzki klasyk i przykład najlepszego polskiego rzemiosła. Jest wygodny, ponadczasowy i uniwersalny – odnajdzie się zarówno w salonie, gabinecie, sypialni, bibliotece, jak i w reprezentacyjnym holu. Drewniane elementy mogą być naturalne lub wybarwione na ciemniejszy kolor. Można wybrać też wersję lakierowaną na biało. „Ushak” oferowany jest jako fotel (można go uzupełnić podnóżkiem) oraz 2 i 3-osobowa sofa. Rodzinę dopełnia stolik kawowy.

Jej zdaniem meble tapicerowane dają dość duże możliwości personalizacji produktu. Oczywiście największe znaczenie ma tu dostępna gama tkanin. Libro ma w ofercie prawie 300 różnych tkanin, więc możliwości są ogromne. Jeśli dodamy do tego ilość kombinacji przy wyborze tkanin na poduszki, boczki czy wstawki, możliwość wyboru koloru przeszyć i wybarwienia wykończeń to właściwie na tysiąc sprzedanych sztuk każda może być inna – podkreśla.

Jakie opcje dodatkowe?

Funkcje dodatkowe budzą oczywiście zainteresowanie, ale wpływają w istotny sposób na cenę końcową mebla. Z naszych obserwacji wynika, że mają one większe znaczenie przy zakupie mebli z wyższej półki. W ofercie podstawowej, gdzie docelowy odbiorca jest jednak ograniczony ceną, wybór dodatkowych opcji ma niewielkie znaczenie – uważa.

Kolekcja „Henry” marki Etap Sofa powstała z myślą o osobach poszukujących mebli o nietuzinkowym wzornictwie.
Kolekcja „Henry” marki Etap Sofa powstała z myślą o osobach poszukujących mebli o nietuzinkowym wzornictwie. Jej design nawiązuje do modnego stylu retro, a wysokie, drewniane nogi i pikowania dodają meblom charakteru. Kolekcja dostępna jest w bogatym wachlarzu tkanin.
Kolekcja „Liberty” marki Bydgoskie Meble to współczesny, spokojny design, nawiązujący do zawsze modnej klasyki.
Kolekcja „Liberty” marki Bydgoskie Meble to współczesny, spokojny design, nawiązujący do zawsze modnej klasyki. Zaprojektowano ją z myślą o zapewnieniu użytkownikom maksymalnego komfortu. Dlatego zastosowano tu m.in. łóżko z materacem, które może służyć jako spanie codzienne. Wybrane bryły wyposażono dodatkowo w funkcję relaks oraz opcję maty grzewczej. Kolekcja jest dostępna w skórze i tkaninie. Możliwa jest opcja zastosowania kontrastowych przeszyć w pokrowcach skórzanych.

Właściciel marki Livingroom od początku mocno rozwijał możliwości dopasowania poszczególnych programów do oczekiwań klientów. Obecnie większość mebli tej marki można kształtować według własnych potrzeb. Każdą z brył można spersonalizować w zakresie materiału obiciowego, wypełnienia siedzisk, wysokości i głębokości siedziska, rodzaju podłokietników, zagłówków i stopek.

Przykładem personalizacji sof oferowanych przez markę New Elegance są modułowe meble wypoczynkowe „Monte Carlo”.
Przykładem personalizacji sof oferowanych przez markę New Elegance są modułowe meble wypoczynkowe „Monte Carlo”. Z 25 dostępnych elementów klient może skonfigurować indywidualny zestaw do swojego wnętrza. Dodatkowo, może go wyposażyć w funkcję spania, wybrać różne szerokości boków (w tym z możliwością regulacji podłokietników) oraz przekładane zagłówki. Wszystkie meble New Elegance można zamówić w każdej dostępnej na rynku tkaninie czy skórze.
Meble wypoczynkowe „By-Tom” (dystr. Custom Form) jest owocem zamiłowania do wzornictwa i mocnych, wyraźnych kształtów.
Meble wypoczynkowe „By-Tom” (dystr. Custom Form) jest owocem zamiłowania do wzornictwa i mocnych, wyraźnych kształtów. „By-Tom” to nie tylko komfort odpoczynku, ale i uniwersalność stylu. Ten stylizowany mebel sprawdzi się zarówno w pokoju dziennym, jak i w przestrzeni biurowej czy hotelowym holu. W skład kolekcji wchodzą: sofy 2- i 3-osobowe, narożnik, fotel, szezlong i puf. Każdy z modułów klient może ze sobą zestawiać i tworzyć większe lub mniejsze kompozycje wypoczynkowe.

Obecnie znaczenie słowa „wypoczynkowy” w odniesieniu do mebla tapicerowanego ewoluowało w stronę personalizacji i zaspokajania często bardzo odmiennych oczekiwań – mówi Jakub Stachewicz, specjalista ds. sprzedaży na rynku krajowym w firmie DFM, do której należy marka Livingroom. Obserwując strukturę zamówień klientowskich można zauważyć, że nie istnieje coś takiego jak „wersja standardowa”.

Model „Play” firmy Libro to 19 różnych wzorów i nieskończona ilość kombinacji. „Play” to mebel, który pozwoli wyrazić siebie.
Model „Play” firmy Libro to 19 różnych wzorów i nieskończona ilość kombinacji. „Play” to mebel, który pozwoli wyrazić siebie.
Nowy model „Paul” marki Livingroom charakteryzuje się szerokimi możliwościami adaptacji do potrzeb klienta. Może on wybrać m.in. kształt podłokietnika, a także rodzaj i wysokość stopek.
Nowy model „Paul” marki Livingroom charakteryzuje się szerokimi możliwościami adaptacji do potrzeb klienta. Może on wybrać m.in. kształt podłokietnika, a także rodzaj i wysokość stopek. Kolejnym elementem jest możliwość dostosowania głębokości siedziska do własnych potrzeb. Klient ma też do wyboru dwa wypełnienia siedziska, kilka wariantów poduszek oparciowych oraz szeroką paletę tkanin i skór. W kolekcji dostępne są fotele, sofy i gotowe zestawy narożne, ale można też skomponować własny układ z dostępnych brył.

Z doświadczenia Julitty Maciejewskiej-Walczak, prezes firmy Swarzędz Home, wynika, że klienci coraz większą uwagę zwracają na możliwość personalizacji i dopasowania mebli do własnych potrzeb. Wybierając mebel wysokiej jakości oczekują, że będą mogli wpłynąć na jego wygląd i funkcje, że nie będzie on wyglądał jak dziesiątki innych i że idealnie wpisze się we wnętrze ich domu, hotelu czy biura. Dla nas jako producenta tego rodzaju mebli jest to więc pewnego rodzaju standard działania – podkreśla.

Sofa „Fresh” to jeden z bestsellerów firmy Seneko.
Sofa „Fresh” to jeden z bestsellerów firmy Seneko. Na zdjęciach przedstawiona jest w aranżacji prywatnych klientów. Po jednej stronie sofy guziki są takie same jak materiał na materacu. Natomiast po drugiej zastosowano „rozsypankę” guzików pastelowych (każdy skośny rząd jest w innym kolorze). Idealnie współgra to z całościową aranżacją pokoju.
„Up-Lift” (prod. Prostoria, dystr. Le Pukka Concept Store) to innowacyjna, nowoczesna sofa z funkcją spania.
„Up-Lift” (prod. Prostoria, dystr. Le Pukka Concept Store) to innowacyjna, nowoczesna sofa z funkcją spania. Jej kształt pozwala na szybką transformację w pełnowymiarowe łóżko – szybkim ruchem z oparcia stworzymy miejsce do spania. W kolekcji dostępny jest również fotel. Meble „Up-Lift” oferowane są w różnych wariantach kolorystycznych.

Oczywiście możliwość personalizacji produktu jest bardzo istotnym elementem przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Problemem jednak, zarówno dla producenta, jak i dla konsumenta, jest określenie jak szeroki zakres zmian w meblu można wprowadzić i jak dużo to będzie kosztowało – konkluduje Anna Mliczek.

TEKST: Anna Żamojda

Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 12/2016