Mebel IDealny
25 lutego, 2018 2024-01-15 14:37Mebel IDealny
Meble – dowodem tożsamości, to nie pomysł futurologów. Sofa tak samo może świadczyć o ID osoby, jak jej paszport biometryczny. Może też być elementem wnętrza, w którym użytkownik czuje się przytulnie, bezpiecznie i komfortowo w stopniu maksymalnym.
Jedną z nowości tegorocznych targów IMM w Kolonii były propozycje 3s design. To rodzinna, dość młoda firma. Powstała, kiedy do warsztatu metalurgicznego z 25-letnim stażem dołączyli młodzi, wykształceni architekci. Firma specjalizuje się w projektowaniu rozwiązań architektonicznych, designie produktowym, rozwoju produktu i produkcji.
Dobrym zapleczem do powstawania kreatywnych i funkcjonalnych rozwiązań jest doświadczenie rzemieślnicze, pomysłowość i zrozumienie architektury. Słoweńskie 3s design w Kolonii poszukiwało niemieckich partnerów, zwłaszcza przedsiębiorstwa specjalizujące się w sprzedaży mebli, podmioty współpracujące ze stacjonarnymi i internetowymi salonami meblowymi. Deklarowało też otwartość na każdego typu partnerstwo biznesowe.
Swoją ofertę firma opisała jako świeżą, funkcjonalną i innowacyjną. Każdy element mebla stanowić ma rozwiązania jakiegoś problemu. W domyśle, problemu użytkownika. Inspiracje 3s design pochodzą z projektowania wnętrz, ale też są bardzo spójne z „real-life needs”, czyli realnymi, życiowymi potrzebami klienta. Zaspokajanie ich, możliwość personalizacji mebli, wydaje się kluczem sukcesu, tak osiąganego na rynku słoweńskim, jak też potencjalnego – na rynkach eksportowych.
Personalize
Personalizuj – zachęcają twórcy strony z notesami, kalendarzami i planerami kultowej marki papierniczej Moleskine. Za pomocą narzędzi oferowanych przez firmowy sklep internetowy możemy wybrać okładkę kalendarza w naszym ulubionym kolorze. Wyjątkowy projekt może też powstać dzięki narzędziom wyboru materiałów, kolorów i innowacji również kultowej marki Nike. Sygnowane nią produkty spersonalizowane noszą nazwę NikeiD.
Użytkownicy sportowych butów mogą się zaś cieszyć wybranym przez siebie kolorem czy specjalistyczną, firmową tkaniną. Możliwe, że już w tym roku miłośnicy Internetu będą mogli skorzystać z owoców współpracy marki Google i szwedzkiego potentata odzieżowego H&M. Mają być nim w pełni spersonalizowane sukienki, których projekty będą powstawały za pomocą aplikacji „Coded Couture”.
Jak informuje „Forbes”, jej zadaniem ma być śledzenie poczynań użytkowniczki: gromadzenie danych o miejscach, w których przebywa, aktywności fizycznej jaką podejmuje, pogodzie jaka jej towarzyszy. Na tej podstawie ustalane będą preferencje. Ma to pozwolić dobrać odpowiedni krój sukienki, jej grubość czy materiał, z jakiego jest wykonana.
Jak zaprojektować otoczenie?
Najbliższe otoczenie można zaprojektować, jak dobrze dopasowaną, przyjemną w dotyku i ładną sukienkę, o czym można się przekonać przyglądając się aktualnej ofercie mebli, a także materiałów i mechanizmów do ich produkcji.
Inspiracją do stworzenia tablicy „Smart” marki Vox były personalizowane drzwi „Smart”, które dzięki praktycznym dodatkom mogą zmieniać swój wygląd i funkcje. W jakim celu powstała tablica? Niezależnie od tego, jakim metrażem dysponujemy, problem z organizacją przestrzeni i przechowywaniem pojawia się zawsze i wszędzie. A rzeczy, które chcemy mieć pod ręką, dziwnym trafem gubią się najczęściej.
Miękko i wygodnie
Klucze, telefon, okulary, notes, kalendarz i – przede wszystkim – wiadomości pozostawione dla innych domowników. Odpowiedzią na te problemy jest sprytnie i mądrze zaprojektowana tablica „Smart” od marki Vox. Z jej pomocą można cieszyć się perfekcyjnie zorganizowaną przestrzenią, w której wszystko ma swoje miejsce. Tablica to sprytny, wygodny i atrakcyjne wizualnie sposób na przechowywanie podręcznych rzeczy.
Akcesoria, które ją uzupełniają, są takie same jak przy drzwiach „Smart”. Wśród nich znajdują się pojemniki (małe i duże), organizery i paski filcowe, kalendarz z metalową płytą na magnesy, lustro, wieszaki, reling z haczykami, plan lekcji, a nawet tarcza do lotek. Tablica znajdzie więc zastosowanie nad biurkiem w gabinecie, w pokoju dziecięcym, w korytarzu czy przy drzwiach wyjściowych.
Może wypełnić niezagospodarowane dotąd przestrzenie na ścianach i drzwiach oraz stać się miejscem nie tylko na przechowywanie przedmiotów, ale też na zapisywanie ważnych informacji, planów i wiadomości. Tablica „Smart” daje wolność wyboru. Można ją zamontować w pionie lub w poziomie i uzupełnić o wybrane akcesoria – dopasowane do potrzeb użytkownika, jego preferencji i pomieszczenia.
Jak dobrać tkaninę na meble?
Kiedy już dokładnie zaplanujemy, jak urządzić wymarzony salon, przechodzimy do wyboru idealnego mebla wypoczynkowego – w tkaninie lub skórze dopasowanej do naszych potrzeb. Jak zaznaczają przedstawiciele marki Wajnert, powinniśmy zadbać o to, by wybrana przez nas tkanina podkreślała zarówno zalety samego mebla, jak i wkomponowała się w wystrój całego pomieszczenia. Ułatwieniem jest duży wybór tkanin na rynku.
W katalogach marki Wajnert znajdziemy kilkadziesiąt wzorów, faktur i kolorów tkanin. Jedną z proponowanych przez firmę tkanin, która zasługuje na wyjątkową uwagę, jest „Mela” – materiał typu welur. Tkanina ta jest miękka i gładka, dzięki czemu idealnie sprawdzi się we wnętrzu w stylu klasycznym i glamour. Posiada krótkie włosie i jest przyjemna w dotyku, doskonale układa się na meblach.
Co to jest efekt cieniowania?
Parametry techniczne „Meli” gwarantują jej wysokie walory użytkowe – jest odporna na ścieranie – bez problemu będzie służyć przez lata. Ciekawą cechą charakterystyczną tej tkaniny jest efekt cieniowania, który niewątpliwie uwydatnia jej piękno. Cieniowanie to złudzenie optyczne sprawiające, że meble w zależności od ustawienia i światła będą zmieniały swój odcień, dzięki temu na pewno nam się nie znudzą.
Tkanina „Mela” idealnie sprawdzi się na naszych mebli wypoczynkowych. Materiał ten doda meblom jeszcze większej przytulności a domownikom komfortu użytkowania. W końcu jakże przyjemnie jest zatopić się w wygodnym fotelu czy kanapie, która w dotyku przypomina nam „pluszowego misia”? – przypominają eksperci z firmy Wajnert.
TEKST: Diana Nachiło
Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 2/2018