Newsroom

Zbliża się Tydzień Lasów FSC 2024

Tydzień Lasów FSC 2024.

Zbliża się Tydzień Lasów FSC 2024

Co roku w ostatnim tygodniu września odbywa się Tydzień Lasów FSC (wcześniej znany jako Piątek FSC). To czas, w którym na całym świecie prowadzone są akcje komunikacyjne, które mają na celu budowanie świadomości społecznej o tym, jak ważne jest odpowiedzialne zarządzanie lasami.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznastwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Tydzień Lasów to coroczna, globalna kampania realizowana przez FSC, organizację wyznaczającą standardy dla odpowiedzialnej gospodarki leśnej. W tym roku akcja odbędzie się w dniach 21-27 września 2024 r.

Celem kampanii jest zwiększanie świadomości na temat odpowiedzialnego zarządzania lasami. FSC chce podkreślić wpływ tych akcji na przeciwdziałanie zmianie klimatu i spadek bioróżnorodności.

3 aspekty, na które stawia Tydzień Lasów FSC

Tegoroczna edycja koncentruje się na podkreślaniu małych działań, które podejmowane wspólnie mogą prowadzić do dużych zmian. W tym roku FSC skupi się na trzech kluczowych aspektach:

  1. magazynowaniu przez drzewa dwutlenku węgla,
  2. utrzymaniu bioróżnorodności jako fundamentu rozwoju życia i gospodarki na świecie,
  3. a także podkreślaniu znaczenia lasów jako źródła utrzymania dla lokalnych społeczności i ludności rdzennej.

Zdrowe ekosystemy leśne to wymierne korzyści dla ludzi i planety, dlatego tak ważna jest odpowiedzialna gospodarka tych obszarów. Potwierdzeniem dobrych praktyk leśnych jest certyfikacja FSC. Poświadcza ona, że dany las jest zarządzany bez szkody dla środowiska i osób z nim związanych – społeczności lokalnych i pracowników leśnych.

Do akcji zapraszane są podmioty posiadające certyfikat lub licencję promocyjną FSC. Zaangażować mogą się zarówno małe firmy rodzinne, jak i duże organizacje reprezentujące różnorodne branże. Wśród uczestników mogą znaleźć się przedsiębiorstwa związane z pozyskiwaniem i przetwarzaniem drewna, takie jak tartaki, firmy meblarskie oraz producenci papieru i opakowań. Jednak inicjatywa przyciąga także wydawnictwa, sieci handlowe, markety budowlane czy producentów zabawek.

Uczestnicy mogą liczyć na szeroki wachlarz materiałów. Mogą je wykorzystać w przestrzeni wirtualnej (na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, w stopce mailowej). Dostępne będą również materiały do druku oraz do użytku podczas spotkań wewnętrznych, takie jak prezentacje i quizy.

Odpowiedzialna gospodarka leśna

Lasy odgrywają kluczową rolę w przeciwdziałaniu zmianie klimatu i podtrzymaniu bioróżnorodności. Wiele produktów i przedmiotów codziennego użytku jest wytwarzanych z surowców pochodzących z lasów. FSC promuje zrównoważoną gospodarkę leśną, aby chronić lasy, jednocześnie pozwalając ludziom korzystać z ich dobrodziejstw. Organizacja tworzy ramy dla najbardziej wymagającego i wiarygodnego systemu certyfikacji lasów na świecie. System ten cieszy się zaufaniem organizacji pozarządowych, firm i konsumentów, pomagając chronić lasy dla wszystkich, na zawsze.

Jak można podjąć działania?

Jak pokazać zaangażowanie swojej organizacji w odpowiedzialną gospodarkę leśną podczas Tygodnia Lasów FSC?

  • Promuj swój asortyment z etykietą FSC i swoje zaangażowanie w zrównoważoną gospodarkę leśną.
  • Organizuj kampanie i wydarzenia wewnętrzne oraz zewnętrzne.
  • Wykorzystaj swoje kanały komunikacji, takie jak media społecznościowe, newsletter, strona internetowa, aby zwrócić uwagę na swoje zaangażowanie w ochronę lasów.
  • W swojej komunikacji zajmij się problemami lasów i ich pozytywną rolą w przeciwdziałaniu zmianie klimatu.

ZOBACZ TAKŻE: Przygotuj się do EUDR w 6 krokach

Na czym opiera się zasięg Tygodnia Lasów FSC?

Oto kilka powodów, dla których warto przemyśleć zaangażowanie w tę inicjatywę. Tydzień Lasów FSC 2024 ma szerokie pole oddziaływania:

  • Służy podnoszeniu świadomości o tym, jak ogromny wpływ na każdego z nas ma odpowiedzialne gospodarowanie lasami, a także jak wybieranie produktów z certyfikatem FSC może pomóc w ich ochronie;
  • Pomaga budować markę pracodawcy jako organizacji dbającej o zrównoważony rozwój. Każda organizacja ma realny wpływ na budowanie zrównoważonej gospodarki leśnej na świecie i na to, aby przyszłe pokolenia mogły cieszyć się lasami;
  • Pozwala poszerzyć świadomość podejmowanych działań wśród pracowników;
  • Jest okazją do stworzenia razem z FSC ciekawego materiału promocyjnego, który trafi na strony i portale społecznościowe zarówno Państwa jak i nasze.

Źródło: FSC Polska.