Newsroom

Zbliża się Tydzień Lasów FSC 2024

Tydzień Lasów FSC 2024.

Zbliża się Tydzień Lasów FSC 2024

Co roku w ostatnim tygodniu września odbywa się Tydzień Lasów FSC (wcześniej znany jako Piątek FSC). To czas, w którym na całym świecie prowadzone są akcje komunikacyjne, które mają na celu budowanie świadomości społecznej o tym, jak ważne jest odpowiedzialne zarządzanie lasami.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Tydzień Lasów to coroczna, globalna kampania realizowana przez FSC, organizację wyznaczającą standardy dla odpowiedzialnej gospodarki leśnej. W tym roku akcja odbędzie się w dniach 21-27 września 2024 r.

Celem kampanii jest zwiększanie świadomości na temat odpowiedzialnego zarządzania lasami. FSC chce podkreślić wpływ tych akcji na przeciwdziałanie zmianie klimatu i spadek bioróżnorodności.

3 aspekty, na które stawia Tydzień Lasów FSC

Tegoroczna edycja koncentruje się na podkreślaniu małych działań, które podejmowane wspólnie mogą prowadzić do dużych zmian. W tym roku FSC skupi się na trzech kluczowych aspektach:

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

  1. magazynowaniu przez drzewa dwutlenku węgla,
  2. utrzymaniu bioróżnorodności jako fundamentu rozwoju życia i gospodarki na świecie,
  3. a także podkreślaniu znaczenia lasów jako źródła utrzymania dla lokalnych społeczności i ludności rdzennej.

Zdrowe ekosystemy leśne to wymierne korzyści dla ludzi i planety, dlatego tak ważna jest odpowiedzialna gospodarka tych obszarów. Potwierdzeniem dobrych praktyk leśnych jest certyfikacja FSC. Poświadcza ona, że dany las jest zarządzany bez szkody dla środowiska i osób z nim związanych – społeczności lokalnych i pracowników leśnych.

Do akcji zapraszane są podmioty posiadające certyfikat lub licencję promocyjną FSC. Zaangażować mogą się zarówno małe firmy rodzinne, jak i duże organizacje reprezentujące różnorodne branże. Wśród uczestników mogą znaleźć się przedsiębiorstwa związane z pozyskiwaniem i przetwarzaniem drewna, takie jak tartaki, firmy meblarskie oraz producenci papieru i opakowań. Jednak inicjatywa przyciąga także wydawnictwa, sieci handlowe, markety budowlane czy producentów zabawek.

Uczestnicy mogą liczyć na szeroki wachlarz materiałów. Mogą je wykorzystać w przestrzeni wirtualnej (na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, w stopce mailowej). Dostępne będą również materiały do druku oraz do użytku podczas spotkań wewnętrznych, takie jak prezentacje i quizy.

Odpowiedzialna gospodarka leśna

Lasy odgrywają kluczową rolę w przeciwdziałaniu zmianie klimatu i podtrzymaniu bioróżnorodności. Wiele produktów i przedmiotów codziennego użytku jest wytwarzanych z surowców pochodzących z lasów. FSC promuje zrównoważoną gospodarkę leśną, aby chronić lasy, jednocześnie pozwalając ludziom korzystać z ich dobrodziejstw. Organizacja tworzy ramy dla najbardziej wymagającego i wiarygodnego systemu certyfikacji lasów na świecie. System ten cieszy się zaufaniem organizacji pozarządowych, firm i konsumentów, pomagając chronić lasy dla wszystkich, na zawsze.

Jak można podjąć działania?

Jak pokazać zaangażowanie swojej organizacji w odpowiedzialną gospodarkę leśną podczas Tygodnia Lasów FSC?

  • Promuj swój asortyment z etykietą FSC i swoje zaangażowanie w zrównoważoną gospodarkę leśną.
  • Organizuj kampanie i wydarzenia wewnętrzne oraz zewnętrzne.
  • Wykorzystaj swoje kanały komunikacji, takie jak media społecznościowe, newsletter, strona internetowa, aby zwrócić uwagę na swoje zaangażowanie w ochronę lasów.
  • W swojej komunikacji zajmij się problemami lasów i ich pozytywną rolą w przeciwdziałaniu zmianie klimatu.

ZOBACZ TAKŻE: Przygotuj się do EUDR w 6 krokach

Na czym opiera się zasięg Tygodnia Lasów FSC?

Oto kilka powodów, dla których warto przemyśleć zaangażowanie w tę inicjatywę. Tydzień Lasów FSC 2024 ma szerokie pole oddziaływania:

  • Służy podnoszeniu świadomości o tym, jak ogromny wpływ na każdego z nas ma odpowiedzialne gospodarowanie lasami, a także jak wybieranie produktów z certyfikatem FSC może pomóc w ich ochronie;
  • Pomaga budować markę pracodawcy jako organizacji dbającej o zrównoważony rozwój. Każda organizacja ma realny wpływ na budowanie zrównoważonej gospodarki leśnej na świecie i na to, aby przyszłe pokolenia mogły cieszyć się lasami;
  • Pozwala poszerzyć świadomość podejmowanych działań wśród pracowników;
  • Jest okazją do stworzenia razem z FSC ciekawego materiału promocyjnego, który trafi na strony i portale społecznościowe zarówno Państwa jak i nasze.

Źródło: FSC Polska.