Zbliża się Tydzień Lasów FSC 2024
19 sierpnia, 2024 2024-08-19 12:58Zbliża się Tydzień Lasów FSC 2024
Co roku w ostatnim tygodniu września odbywa się Tydzień Lasów FSC (wcześniej znany jako Piątek FSC). To czas, w którym na całym świecie prowadzone są akcje komunikacyjne, które mają na celu budowanie świadomości społecznej o tym, jak ważne jest odpowiedzialne zarządzanie lasami.
Tydzień Lasów to coroczna, globalna kampania realizowana przez FSC, organizację wyznaczającą standardy dla odpowiedzialnej gospodarki leśnej. W tym roku akcja odbędzie się w dniach 21-27 września 2024 r.
Celem kampanii jest zwiększanie świadomości na temat odpowiedzialnego zarządzania lasami. FSC chce podkreślić wpływ tych akcji na przeciwdziałanie zmianie klimatu i spadek bioróżnorodności.
3 aspekty, na które stawia Tydzień Lasów FSC
Tegoroczna edycja koncentruje się na podkreślaniu małych działań, które podejmowane wspólnie mogą prowadzić do dużych zmian. W tym roku FSC skupi się na trzech kluczowych aspektach:
- magazynowaniu przez drzewa dwutlenku węgla,
- utrzymaniu bioróżnorodności jako fundamentu rozwoju życia i gospodarki na świecie,
- a także podkreślaniu znaczenia lasów jako źródła utrzymania dla lokalnych społeczności i ludności rdzennej.
Zdrowe ekosystemy leśne to wymierne korzyści dla ludzi i planety, dlatego tak ważna jest odpowiedzialna gospodarka tych obszarów. Potwierdzeniem dobrych praktyk leśnych jest certyfikacja FSC. Poświadcza ona, że dany las jest zarządzany bez szkody dla środowiska i osób z nim związanych – społeczności lokalnych i pracowników leśnych.
Do akcji zapraszane są podmioty posiadające certyfikat lub licencję promocyjną FSC. Zaangażować mogą się zarówno małe firmy rodzinne, jak i duże organizacje reprezentujące różnorodne branże. Wśród uczestników mogą znaleźć się przedsiębiorstwa związane z pozyskiwaniem i przetwarzaniem drewna, takie jak tartaki, firmy meblarskie oraz producenci papieru i opakowań. Jednak inicjatywa przyciąga także wydawnictwa, sieci handlowe, markety budowlane czy producentów zabawek.
Uczestnicy mogą liczyć na szeroki wachlarz materiałów. Mogą je wykorzystać w przestrzeni wirtualnej (na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, w stopce mailowej). Dostępne będą również materiały do druku oraz do użytku podczas spotkań wewnętrznych, takie jak prezentacje i quizy.
Odpowiedzialna gospodarka leśna
Lasy odgrywają kluczową rolę w przeciwdziałaniu zmianie klimatu i podtrzymaniu bioróżnorodności. Wiele produktów i przedmiotów codziennego użytku jest wytwarzanych z surowców pochodzących z lasów. FSC promuje zrównoważoną gospodarkę leśną, aby chronić lasy, jednocześnie pozwalając ludziom korzystać z ich dobrodziejstw. Organizacja tworzy ramy dla najbardziej wymagającego i wiarygodnego systemu certyfikacji lasów na świecie. System ten cieszy się zaufaniem organizacji pozarządowych, firm i konsumentów, pomagając chronić lasy dla wszystkich, na zawsze.
Jak można podjąć działania?
Jak pokazać zaangażowanie swojej organizacji w odpowiedzialną gospodarkę leśną podczas Tygodnia Lasów FSC?
- Promuj swój asortyment z etykietą FSC i swoje zaangażowanie w zrównoważoną gospodarkę leśną.
- Organizuj kampanie i wydarzenia wewnętrzne oraz zewnętrzne.
- Wykorzystaj swoje kanały komunikacji, takie jak media społecznościowe, newsletter, strona internetowa, aby zwrócić uwagę na swoje zaangażowanie w ochronę lasów.
- W swojej komunikacji zajmij się problemami lasów i ich pozytywną rolą w przeciwdziałaniu zmianie klimatu.
ZOBACZ TAKŻE: Przygotuj się do EUDR w 6 krokach
Na czym opiera się zasięg Tygodnia Lasów FSC?
Oto kilka powodów, dla których warto przemyśleć zaangażowanie w tę inicjatywę. Tydzień Lasów FSC 2024 ma szerokie pole oddziaływania:
- Służy podnoszeniu świadomości o tym, jak ogromny wpływ na każdego z nas ma odpowiedzialne gospodarowanie lasami, a także jak wybieranie produktów z certyfikatem FSC może pomóc w ich ochronie;
- Pomaga budować markę pracodawcy jako organizacji dbającej o zrównoważony rozwój. Każda organizacja ma realny wpływ na budowanie zrównoważonej gospodarki leśnej na świecie i na to, aby przyszłe pokolenia mogły cieszyć się lasami;
- Pozwala poszerzyć świadomość podejmowanych działań wśród pracowników;
- Jest okazją do stworzenia razem z FSC ciekawego materiału promocyjnego, który trafi na strony i portale społecznościowe zarówno Państwa jak i nasze.
Źródło: FSC Polska.