Strategiczne partnerstwo EGGER i Panel Plus
9 stycznia, 2024 2024-01-09 10:39Strategiczne partnerstwo EGGER i Panel Plus
Grupa EGGER robi ważny krok i wzmacnia swoją pozycję na rozwijającym się rynku azjatyckim. Producent kupił mniejszościowe udziały w firmie Panel Plus.
Zrównoważony rozwój międzynarodowy to istotna część programu strategicznego Grupy EGGER. Oprócz produkcji i dystrybucji produktów w Europie i Ameryce, gdzie firmę rodzinną reprezentują 22 zakłady produkcyjne, coraz ważniejszą rolę odgrywa rynek azjatycki. Mając na celu dalsze wzmacnianie własnej pozycji rynkowej w Azji, Grupa EGGER nabyła 25,1% udziałów w tajlandzkiej firmie Panel Plus produkującej materiały drewnopochodne. Umowę zakupu firmy podpisały 30 listopada 2023 r. Natomiast zamknięcie transakcji nastąpiło 3 stycznia 2024 r. Strony uzgodniły, że nie ujawnią ceny zakupu ani dalszych szczegółów transakcji.
Jako znaczący rynek wzrostu, Azja odgrywa ważną rolę w naszych strategicznych rozważaniach. Od pewnego czasu rozważamy rozszerzenie tam naszej obecności. W firmie Panel Plus znaleźliśmy idealnego partnera w tym zakresie. Panel Plus posiada najnowocześniejsze zakłady produkcyjne i portfolio produktów, które jest idealnie dostosowane do wymagań regionalnych. Jesteśmy przekonani, że w znacznym stopniu skorzystamy z ich lokalnej wiedzy i będziemy w stanie wspólnie wykorzystać dalsze możliwości rozwoju. Cieszymy się z tego strategicznego partnerstwa – mówi Thomas Leissing, dyrektor finansowy Grupy EGGER i przewodniczący Zarządu Grupy, wyjaśniając tło decyzji inwestycyjnej.
Czym się zajmuje Panel Plus?
Firma Panel Plus powstała w 1990 roku. Obecnie produkuje szeroką gamę materiałów drewnopochodnych, takich jak płyty wiórowe i płyty MDF, zarówno laminowane, jak i nielaminowane. Główny zakład produkcyjny ma swoją siedzibę w Hat Yai w południowo-tajskiej prowincji Songkhla. Znajduje się tam linia do produkcji surowych płyt wiórowych, dwie linie do produkcji płyt MDF, a także własne jednostki do impregnacji i dziesięć linii do laminowania. Duża część wymaganej energii pochodzi z własnych elektrowni na biomasę.
Firma ma dodatkowe możliwości modernizacji w zakładzie produkcyjnym w Samut Sakorn w Tajlandii. Dwa kolejne zakłady modernizacyjne w Malezji i Wietnamie są obecnie w budowie. Oba zostaną uruchomione w 2024 roku. W sumie około 800 pracowników Panel Plus produkuje łącznie 800 tys. m3 materiałów drewnopochodnych rocznie. Panel Plus jest spółką zależną Mitr Phol Group. To prywatna grupa firm, których główne obszary działalności obejmują przede wszystkim energię odnawialną, produkcję cukru i materiałów drewnopochodnych.
Od samego początku Panel Plus był zaangażowany w innowacyjne produkty i świadomość ekologiczną. Zawsze skupialiśmy się na tworzeniu wartości dodanej, koncepcji zero odpadów i zrównoważonym rozwoju. Cieszymy się, że możemy ogłosić nasze strategiczne partnerstwo z firmą EGGER, jednym z największych na świecie producentów materiałów drewnopochodnych. Współpraca ta zapewni nam szeroki zakres zasobów i możliwości z najnowocześniejszą technologią, którą możemy wykorzystać, aby lepiej służyć naszym klientom. Łącząc głęboką wiedzę branżową i doświadczenie EGGER z naszymi lokalnymi innowacyjnymi rozwiązaniami, jesteśmy przekonani, że to nowe przedsięwzięcie będzie korzystne dla naszych klientów, ponieważ będziemy wzajemnie wykorzystywać swoje mocne strony, dążąc do doskonałości w naszym dążeniu – mówi Amporn Kanjanakumnerd, dyrektor generalny Panel Plus.
Możliwości dalszego rozwoju w Azji
Tajlandia, Malezja i Wietnam to główne rynki zbytu Panel Plus. Kluczowymi grupami docelowymi są przede wszystkim lokalny przemysł meblarski i dystrybutorzy. Rosnący popyt rynkowy, najnowocześniejsza technologia produkcji i możliwości Panel Plus, w połączeniu z wkładem EGGER w rozszerzenie portfolio produktów, będą stanowiły podstawę wspólnego tworzenia wartości.
ZOBACZ TAKŻE: EGGER ze stabilną pozycją po pierwszej połowie roku
Grupa EGGER ma ugruntowaną pozycję w Azji z własnymi biurami sprzedaży w Szanghaju, Tokio i Ho Chi Minh. Udziały w firmie z Tajlandii dają producentowi możliwość poszerzenia własnego dostępu do rynku. Ponadto umożliwiają dotarcie do dodatkowych grup docelowych klientów oraz dalsze zwiększanie dostępności i usług dla nich.