Newsroom

Rośnie sprzedaż mebli, spada sprzedaż online

W maju br. sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) spadła o 7,7% w porównaniu z analogicznym miesiącem ub.r., ale była o 14,9% wyższa od sprzedaży w kwietniu br.

Rośnie sprzedaż mebli, spada sprzedaż online

Majowe dane dotyczące sprzedaży detalicznej są lepsze od prognoz ekonomistów. Odnotowano wzrosty w kategorii „meble, RTV i AGD” i spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Według danych przedstawionych przez Główny Urząd Statystyczny, sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) w maju br. zmniejszyła się o 7,7% w porównaniu z analogicznym miesiącem ub.r. Jednocześnie wobec poziomu z kwietnia br. była o 14,9%wyższa. Wyniki te okazały się znacznie lepsze niż oczekiwania rynku. W okresie styczeń-maj spadek sprzedaży wyniósł 6,2% w ujęciu rocznym.

Niższy poziom sprzedaży odnotowano w większości przedsiębiorstw. Wśród ważniejszych kategorii największy spadek odnotowano m.in. w „pojazdach samochodowych, motocyklach, częściach” – aż o 34%. Przedstawicieli branży meblarskiej z pewnością zainteresuje znaczny wzrost sprzedaży, który nastąpił w przedsiębiorstwach handlujących meblami, sprzętem RTV i AGD – o 14,4%.

Powrót klientów do sklepów stacjonarnych przełożył się na sprzedaż internetową, która w ostatnich miesiącach bardzo dynamicznie rosła. Jednak w maju ten trend uległ odwróceniu. Wartość sprzedaży detalicznej przez Internet była o 12,7% niższa niż w kwietniu, a jej udział w łącznej sprzedaży przedsiębiorstw (w cenach bieżących) spadł do 9,1% z 11,9 %w kwietniu. Jeden z największych spadków udziału e-sprzedaży w obrotach przedsiębiorstw zanotowały firmy zajmujące się handlem meblami, sprzętem RTV i AGD (z 28,6% w kwietniu do 15,6% w maju).