Newsroom

Polskie meble podbijają USA

polskie meble podbijaja USA

Polskie meble podbijają USA

Potencjał amerykańskiego rynku jest coraz wyraźniej zauważany przez eksporterów, co przekłada się na rekordowy eksport polskich mebli do USA.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Na rosnącą popularność tego kierunku eksportowego zwraca uwagę B+R Studio, które od kilku lat jest zaangażowane w promowanie ogromnego i niezwykle chłonnego rynku USA jako kierunku zbytu polskich mebli. Eksperci podkreślają, że potencjał tego rynku jest także coraz częściej zauważany przez polskich eksporterów. Amerykańscy importerzy i dystrybutorzy ostatnio chętniej spoglądają w kierunku Europy w poszukiwaniu nowych dostawców i coraz częściej wybierają polskie meble. To wszystko ma oczywiście swoje odzwierciedlenie w liczbach, więc warto prześledzić, jak zmieniał się eksport mebli do USA w ujęciu wartościowym na przestrzeni kilku ostatnich lat.

Według danych Eurostat wartość eksportu polskich mebli do USA w latach 2018-2020 wyniosła odpowiednio 385, 367 i 345 mln euro. Można zatem zauważyć panującą w tamtym czasie tendencję spadkową. Sytuacja ta wyraźnie zmieniła się w 2021 roku, kiedy wartość eksportu wyniosła 432 mln, co przełożyło na aż 25% wzrost w stosunku do 2020 roku – czytamy w analizie przygotowanej przez B+R Studio.

Według analityków jeszcze bardziej interesujące są najnowsze dane Eurostat dotyczące 2022 roku: Tylko w okresie styczeń-sierpień eksport mebli do USA wyniósł aż 384 mln euro, czyli niemal tyle samo co w całym 2018 roku.

Ze wstępnych prognoz B+R Studio, sporządzonych na potrzeby dostępnego już raportu „Prognoza eksportu mebli 2023”, wynika, że rok 2022 pod względem wartości eksportu do USA zamknie się wynikiem wykraczającym znacznie ponad 500 mln euro, co umocni ten kraj na pierwszej pozycji największych odbiorców polskich mebli spoza Europy i na szóstej pozycji importerów mebli z Polski.

Podsumowując, w ciągu ostatnich dwóch lat eksport do Stanów Zjednoczonych nabrał bardzo dużego rozpędu. Rosnące wzajemne zainteresowanie polskich producentów i amerykańskich dystrybutorów mebli jest faktem za którym stoją nie tylko słowa, ale również duże liczby i wszystko wskazuje na to, że będą one jeszcze większe w przyszłości – puentują eksperci z B+R Studio.