Newsroom

Niemieckie targi po lockdownie

Wystawa „Materials Culture” - „Orgatec 2018”.

Niemieckie targi po lockdownie

Niemcy są gotowi na organizację targów w reżimie sanitarnym. Pierwsze, po dłuższej przerwie, targi dla branży meblarskiej to M.O.W. we wrześniu i „Orgatec” w październiku.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Niemiecki rynek jest dla polskiej branży meblarskiej kluczowy. To tam trafia co trzeci mebel wyprodukowany w Polsce. Wszystko wskazuje na to, że okazja do wizyty będzie już niebawem – zaplanowane na 20-24 września targi M.O.W. w Bad Salzuflen, odbędą się w terminie.

Kolejne, odbywające się w cyklu dwuletnim targi „Orgatec”, będą miały miejsce w Kolonii w dniach 27-31 października. Jak informuje Anna Grenke, dyrektor Przedstawicielstwa Targów Koelnmesse w Polsce, dla targów w Kolonii rok 2019 przeszedł do historii jako rok rekordowy. Poziom obrotów po raz pierwszy przekroczył 400 mln euro i był trzecim z kolei pozytywnym rokiem wzrostu.

Rozwinęliśmy nasz program inwestycyjny Koelnmesse 3.0 z położeniem kamienia węgielnego pod nową halę 1plus. Również obroty poza Kolonią sektora naszych targów satelitarnych na świecie zwiększyły się, podobnie jak nasze cyfrowe serwisy oraz usprawnione systemy pracy, które zostały rozbudowane i wzmocnione. Tym samym zbudowane zostały filary naszej strategii rozwoju. To spowodowało – i jest pozytywną stroną – że z silnej pozycji zostaliśmy skonfrontowani z kryzysem spowodowanym pandemią koronawirusa – mówi Anna Grenke.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Targi „IMM cologne” oraz „Living Kitchen” są platformami biznesowymi, niezbędnymi aby wprowadzić gospodarkę ponownie na drogę trwałego i stabilnego rozwoju. Dlatego też odbędą się w Kolonii planowo w dniach 18-24 stycznia 2021 r. To jest nasz ważny cel, dla realizacji którego pracujemy nad koncepcją wdrożenia działań chroniących wszystkich uczestników tych imprez targowych. Bezpieczeństwo naszych wystawców, odwiedzających oraz naszych pracowników ma dla nas najwyższy priorytet. Obecnie pracujemy nad szeregiem przedsięwzięć, obejmujących zasady zachowania odpowiedniej higieny, odstępu oraz komunikacji między uczestnikami jak również opracowujemy przepisy konsekwentne regulujące procesy przemieszczania się przy wejściach na targi, do hal oraz na stoiskach. Stawiamy na profesjonalne zachowanie się wystawców i odwiedzających, zapewnimy pełną rejestrację uczestników wykorzystując elastyczność oraz wielkość naszych terenów targowych jak również techniczne możliwości naszych cyfrowych systemów naprowadzania – wyjaśnia Anna Grenke.

Targi stwarzają przestrzeń do spotkań, których wirtualnie nie da się odtworzyć. Z drugiej strony wprowadzaliśmy od lat systemy cyfrowe, które umożliwiają już obecnie przeżycie wirtualnych targów i odpowiednich serwisów cyfrowych. Między innymi stworzyliśmy dzięki platformie ambista sieć biznesową międzynarodowej branży meblowej i wyposażenia wnętrz dla producentów, handlowców, dostawców oraz architektów wnętrz. Naszym celem jest dalsze otwarcie się i poszerzenie naszych targów o wersje cyfrowe. Daliśmy już przykład takich działań i to się zaczyna sprawdzać. Targi w przyszłości z pewnością zaczną nabierać coraz większych cech digitalizacji. Jednak nie dokona się całkowite przejście z naszymi imprezami targowymi w świat cyfrowy, bowiem nadal mamy poczucie bycia organizatorem realnych targów. Ponadto w obecnie panującej sytuacji na świecie stwarzając międzynarodowe przestrzenie, targi będą jeszcze ważniejsze niż dotychczas i odegrają decydującą rolę przy reaktywacji powiązań gospodarczych oraz starcie w nowe biznesy przyszłości – dodaje.

Messe Frankfurt, począwszy od marca br., było zmuszone przełożyć bądź odwołać wiele imprez targowych, zarówno tych organizowanych we Frankfurcie, jak również tych, które są organizowane pod brandami największych targów frankfurckich w innych krajach. Jeżeli chodzi o nowy sezon targowy we Frankfurcie, to wszyscy mają nadzieję na jego ponowne otwarcie od stycznia 2021. 

rwają dyskusje z landem Hesja, jak ma wyglądać organizacja wielkich imprez targowych, takich jak „Heimtextil” czy „Ambiente” z kilkoma tysiącami wystawców i liczbą odwiedzających dochodzącą do 130 tys. z zachowaniem środków bezpieczeństwa i wzmożonej higieny – informuje Dorota Idzikowska, przedstawicielka Messe Frankfurt w Polsce. – Na szczęście, zanim doszło do pandemii COVID-19, Messe Frankfurt stworzyło nową platformę B2B dla wystawców. Nextrade zaczął już funkcjonować w 2019 r. Jest to prosty w obsłudze, ogólnoświatowy sklep internetowy do zamawiania produktów oferowanych przez wystawców Messe Frankfurt, którzy w 2020 r. mogą bezpłatnie korzystać z tej nowej formy promocji i sprzedaży ich produktów. Ta innowacyjna wśród klientów targowych platforma sprzedaży, umożliwi rozszerzenie kontaktów biznesowych nie tylko w trakcie targów, ale przez cały rok.