Newsroom

IKEA wprowadza na rynek asystenta AI

IKEA AI Assistant w sklepie OpenAI GPT.

IKEA wprowadza na rynek asystenta AI

Póki co koncern testuje nowe rozwiązanie w Stanach Zjednoczonych, ale są plany, by IKEA AI Assistant pojawił się też na innych rynkach.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Po wejściu do sklepu OpenAI GPT wyświetla nam się komunikat powitalny od Asystenta IKEA AI.

Bez wysiłku odkrywaj ponad 10 000 produktów, szukaj inspiracji skandynawskim designem, sprawdzaj dostępność w czasie rzeczywistym i nie tylko, a wszystko to w jednym, przyjaznym dla użytkownika doświadczeniu wyłącznie dla konsumentów z USA – to pełna treść powitania, którą widzi na swoim ekranie użytkownik.

Póki co IKEA odkrywa Amerykę, jednak już teraz zakłada ekspansję na inne rynki.

Asystent oparty na sztucznej inteligencji w sklepie OpenAI GPT

IKEA Retail (Ingka Group), jako światowej sławy lider rozwiązań wyposażenia domu, uruchomiła nowego asystenta IKEA AI. Czym jest to narzędzie? Służy do projektowania domu , inspiracji i zakupów. Jest oparte na sztucznej inteligencji i dostępne wyłącznie w sklepie OpenAI GPT.

Posunięcie koncernu stanowi znaczący krok w kierunku demokratyzacji usług planowania. Tym samym IKEA oferuje narzędzie, które wyświetla użytkownikom spersonalizowane sugestie dotyczące mebli i wystroju w oparciu o takie czynniki, jak:

  • wymiary pomieszczenia,
  • osobisty styl,
  • preferencje dotyczące zrównoważonego rozwoju,
  • budżet,
  • wymagania funkcjonalne.

IKEA AI Assistant i nowe doświadczenie zakupowe

IKEA AI Assistant to pierwsze w swoim rodzaju interaktywne doświadczenie w sklepie GPT. Dzięki Asystentowi użytkownicy mogą:

  • Skorzystać z GPT, aby wyrazić swoje specyficzne potrzeby w zakresie projektu domu i otrzymać spersonalizowane rekomendacje. Na przykład: Pokaż mi przytulny układ salonu w małym mieszkaniu z wykorzystaniem materiałów zrównoważonych.
  • Przeglądać obszerny katalog IKEA zawierający tysiące produktów, od minimalistycznych projektów po kolekcje artystyczne i sprawdzać ich dostępność w różnych lokalizacjach.
  • Czerpać inspiracje z pomysłów projektowych i prawdziwych historii transformacji domu w globalnej społeczności IKEA, a także wskazówek od ekspertów w dziedzinie wyposażenia wnętrz.

Jak wyjaśnia Francesco Marzoni, dyrektor ds. danych i analiz (CDAO):

Przyjmujemy pragmatyczne podejście skoncentrowane na wykonaniu, ucząc się poprzez działanie i wykorzystując nasze wcześniejsze wysiłki na rzecz ram odpowiedzialnej sztucznej inteligencji. Aktywowaliśmy szeroki ekosystem partnerów, aby ożywić kilka eksperymentów, abyśmy mogli wziąć udział w ewolucji sztucznej inteligencji podczas kształtowania strategii naszej firmy.

IKEA AI Assistant jest obecnie dostępny dla użytkowników GPT Plus tylko na rynku amerykańskim. IKEA chce przenieść swoje inspiracje i rekomendacje dotyczące skandynawskiego wzornictwa na jeszcze większą liczbę rynków, na których ChatGPT jest dostępny w ciągu roku.

Parag Parekh, Global Chief Digital Officer (CDO) w IKEA Retail (Ingka Group) dodaje:

Nowy IKEA AI Assistant w sklepach GPT to ciągła inicjatywa i kontynuacja podróży, która ma wzbogacić doświadczenie sprzedaży detalicznej i odkryć dodatkowe możliwości interakcji z naszymi klientami i współpracownikami, ponieważ pomagają nam one udoskonalać się i dalej rozwijać.

ZOBACZ TAKŻE: IKEA zainwestuje pół miliarda w obniżki cen

Zaangażowanie IKEA w odpowiedzialną sztuczną inteligencję

Podejście Grupy Ingka do odpowiedzialnej sztucznej inteligencji koncentruje się na wprowadzaniu innowacji. Są one zakorzenione w uczciwości, empatii i silnym poczuciu odpowiedzialności, ucieleśniając podejście skoncentrowane na człowieku. Co więcej, Ingka Group zainicjowała w całej firmie program edukacyjny dotyczący sztucznej inteligencji, którego celem jest przeszkolenie ponad 3 tys. pracowników w 2024 r. Wysiłki te nie tylko wzmacniają pozycję wewnętrznych zespołów, ale także stanowią wezwanie do działania dla innych, aby przyłączyli się do tego ruchu. Grupa Ingka postrzega przyszłość sztucznej inteligencji jako szansę na bardziej etyczne i inkluzywne wykorzystanie technologii, z korzyścią dla szerszej społeczności.