Newsroom

Domotex 2021 w cyfrowej odsłonie

Domotex 2020. Fot. Deutsche Messe.

Domotex 2021 w cyfrowej odsłonie

Deutche Messe uznało, że aktualna sytuacja na świecie, związana z rozwojem infekcji w następstwie pandemii koronawirusa wywołującego COVID-19, uniemożliwia zaplanowanie i zorganizowanie w Hanowerze wiodących targów dywanów i wykładzin podłogowych. Zdecydowano, że wydarzenie odbędzie się w formacie cyfrowym.

W komunikacie wydanym w pierwszych dniach stycznia, organizatorzy poinformowali, że po ponownym wzroście liczby nowych infekcji związanych z koronawirusem w skali globalnej, ​​Domotex 2021 nie może odbyć się zgodnie z planem jako wydarzenie hybrydowe, mimo początkowewgo przesunięcia ze stycznia na maj. Obecnie planowane jest uruchomienie alternatywnej, cyfrowej platformy biznesowej w postaci Domotex Digital Day – 20 maja 2021 r. Centralnym elementem tej platformy jest cyfrowa konferencja, która będzie poruszać aktualne i przyszłe tematy istotne z punktu widzenia międzynarodowej branży podłogowej.

Targi takie jak Domotex, które wyróżnia międzynarodowy charakter, po obu stronach, zarówno wśród wystawców, jak i zwiedzających, potrzebują długiego okresu planowania. Po niedawnym wzroście liczby przypadków koronawirusa na świecie, którym towarzyszą blokady, obostrzenia dotyczące podróży na całym świecie, ograniczenia i wymogi kwarantanny, musieliśmy podjąć tę trudną decyzję. Niestety po raz pierwszy w 32-letniej historii targów Domotex, w 2021 roku nie będziemy mogli zorganizować targów w fizycznej postaci na naszych terenach wystawowych w Hanowerze. Hybrydowy Domotex przestał być realny w obecnej sytuacji, ponieważ wymagałby określonej liczby fizycznych wystawców i odwiedzających na miejscu, podróżujących ze wszystkich części świata. Dlatego zdecydowaliśmy się zorganizować Domotex jako wydarzenie czysto cyfrowe, aby od teraz zapewnić naszym klientom niezbędne bezpieczeństwo planowania – mówi dr Andreas Gruchow, członek zarządu Deutsche Messe, komentując ostateczną decyzję organizatorów.

Sonia Wedell-Castellano dodaje: Domotex rozwija się dzięki doświadczeniom na żywo. Pokazane produkty muszą być doświadczane na miejscu przez ich wygląd i dotyk. Dopóki globalna pandemia trzyma nas w mocnym uścisku i nie można zagwarantować wystarczającej liczby szczepień na całym świecie, nie możemy bezpiecznie planować fizycznych wydarzeń.(…) Nasi klienci pilnie poszukują formatów, które pozwolą im skontaktować się z klientami, poszerzyć istniejącą sieć i uzyskać dostęp do nowych kontaktów w celu zaprezentowania swoich produktów i innowacji pomimo ograniczeń. Naszą odpowiedzią na te potrzeby jest Domotex Digital Day. Format konferencji, na której 20 maja 2021 r. będziemy poruszać aktualne tematy z czołowymi przedstawicielami branży, dla jej uczestników stanie się interaktywną platformą biznesową. W ramach konferencji wystawcy będą mogli zaprezentować swoje produkty i innowacje.

Pandemia koronawirusa wywołującego COVID-19 zmusza organizatorów targów do ponownego przeanalizowania sytuacji. Liczne targi odbywają się obecnie w trybie cyfrowym w odpowiedzi na potrzeby i chęci uczestników rynku odnośnie uzupełniania ofert cyfrowych. Wraz z nowym formatem, jakim jest Domotex Digial Day, Deutsche Messe uznaje znaczenie szybko rozwijających się kanałów online w branży podłóg. W wydarzeniu cyfrowym szczególny nacisk będzie położony na aspekty digitalizacji.