Newsroom

Dlaczego IKEA chce przestać wydawać katalog?

665720687

Dlaczego IKEA chce przestać wydawać katalog?

Katalog IKEA odchodzi do historii. Globalny franczyzodawca IKEA, Inter IKEA Systems, podjął decyzję o zakończeniu trwającej blisko 70 lat przygody z drukowanym katalogiem i rozpoczęciu nowego rozdziału.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Biuro prasowe IKEA w Niemczech przypomniało, że w ciągu ostatnich 70 lat katalog IKEA stał się prawdziwym klasykiem i ważnym czynnikiem sukcesu firmy. Jednak od tego czasu IKEA stała się bardziej cyfrowa i znalazła nowe sposoby docierania do ludzi, a to oznacza koniec katalogu IKEA.

W komunikacie zwrócono uwagę na to, że zachowania klientów i korzystanie z mediów uległy zmianie, a katalog IKEA jest używany coraz rzadziej. Z tego powodu koncern stawia na wzmocnienie kanałów cyfrowych i nowe sposoby komunikacji z klientami.

Katalog IKEA kojarzy się z niezliczonymi wspaniałymi wspomnieniami i emocjami zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników. Od 70 lat jest jednym z naszych najbardziej znanych i najpopularniejszych produktów i inspiruje miliardy ludzi na całym świecie. Decyzja o zamknięciu rozdziału „Katalog IKEA” jest konsekwencją zmienionej konsumpcji mediów i zachowań konsumentów. W przyszłości będziemy docierać do wielu ludzi na nowe sposoby, wchodzić z nimi w interakcję i inspirować ich naszymi rozwiązaniami w zakresie wyposażenia – mówi Konrad Grüss, dyrektor zarządzający Inter IKEA Systems.

W ostatnich latach IKEA testowała nowe formaty i kanały dystrybucji zawartości katalogu IKEA. Informacje zwrotne od klientów i rynków detalicznych IKEA pokazały, że ludzie coraz częściej planują realizację swoich życzeń i potrzeb w zakresie wyposażenia z domu przy użyciu istniejących, ale także nowych narzędzi. Gdy nadejdzie czas pożegnania z drukowanym katalogiem, IKEA nie tylko zamknie ważny rozdział, ale będzie też intensywnie zaangażowana w dalszy rozwój przyszłej komunikacji z klientami.

Nie zaczynamy od zera. Ponieważ sposób, w jaki zwracamy się do naszych klientów i wchodzimy z nimi w interakcje, zmienił się już pod wieloma względami i będziemy nadal szukać nowych sposobów jak najlepszego rozpowszechniania naszej wiedzy, produktów i rozwiązań w zakresie projektowania wnętrz IKEA. Chcemy zainspirować wiele osób nowymi możliwościami, kanałami i formatami – mówi Konrad Grüss.

Decyzja o zaprzestaniu wydawania katalogu IKEA została podjęta w trakcie obecnej transformacji, dzięki której IKEA powinna stać się bardziej cyfrowa i bardziej dostępna. W ub.r. sprzedaż internetowa IKEA wzrosła na całym świecie o 45%, a witryna IKEA.com odnotowała ponad cztery miliardy odwiedzających. Jednocześnie IKEA rozszerzyła obszar usług cyfrowych i opracowała nowe aplikacje, aby zaoferować klientom jeszcze lepsze wrażenia z korzystania z IKEA – kiedykolwiek i gdziekolwiek chcą.

IKEA chciałaby docenić i uczcić wspaniałą historię katalogu. Dlatego jesienią 2021 r. koncern wyda książkę z bogatą wiedzą i inspiracjami na temat projektowania wnętrz, będącą hołdem dla katalogu.

Katalog IKEA – fakty:

  • 1951 r.: Ingvar Kamprad osobiście przygotował pierwszy katalog IKEA. W południowej Szwecji wydrukowano i rozprowadzono 285 tys. egzemplarzy po 68 stron każda w języku szwedzkim.
  • 1998 r.: Pierwszy katalog IKEA stał się dostępny w Internecie – wydanie specjalne tylko dla wyposażenia sklepów i biur. Pierwotnym celem było udostępnienie w tym roku całego katalogu online, ale ten start musiał zostać przesunięty z powodu złożoności systemów informatycznych.
  • 2000 r.: Jednoczesne rozpoczęcie druku i cyfrowej edycji katalogu IKEA.
  • 2001 r.: IKEA rozpoczyna sprzedaż internetową w Szwecji i Danii.
  • 2016 r.: W roku o największym nakładzie sprzedano 200 milionów egzemplarzy katalogu w 69 różnych wersjach i 32 językach w ponad 50 krajach.