Newsroom

COVID-19 a rynek nieruchomości

Wpływ COVID-19 na uczestników rynku nieruchomości postanowiła zbadać firma Walter Herz.

COVID-19 a rynek nieruchomości

Funkcjonowanie w obecnych realiach stanowi wyzwanie dla wielu firm w Polsce. Jaki wpływ ma epidemia na najemców, a jaki na wynajmujących? Jak organizowana jest praca i jakie są rynkowe prognozy?

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Wpływ COVID-19 na uczestników rynku nieruchomości postanowiła zbadać firma Walter Herz. W podsumowaniu wyników trzech ankiet, które przeprowadzono wśród przedstawicieli przedsiębiorstw, nieruchomości oraz podczas webinarium, skupiono się na największych trudnościach, jakie pojawiły się przed respondentami.

Jak wynika z raportu firmy Walter Herz, obecna sytuacja w kraju negatywnie odbija się na funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Dwoma z najczęściej występujących problemów, jakie wskazują ankietowane przedsiębiorstwa, jest konieczność zmiany organizacji pracy biura oraz pracowników, wskazuje na nie odpowiednio 81% i 41% ankietowanych. Wydłużenie czasu działań i procesów jest problematyczne dla 48% ankietowanych. Kolejnymi przeciwnościami są utrudnienie realizacji spotkań oraz bieżącej działalności firmy. Zaledwie 2% ankietowanych stwierdziło, że obecna sytuacja nie stworzyła nowych trudności w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa – czytamy w podsumowaniu badań.

Z analizy wynika, że ankietowane przedsiębiorstwa zastosowały środki prewencyjne mające minimalizować zagrożenie COVID-19 oraz zapewnić firmom ciągłość działania. Najczęściej stosowane środki zapobiegawcze to wprowadzenie home office i pracy zdalnej (93%) czy wzmocniona dbałość o dezynfekcje powierzchni (89%). Mniej popularne są szkolenia dla pracowników, stosuje je jedynie 27% ankietowanych firm.

Okazuje się, że aż 90% wśród 73 respondentów, uczestników webinarium, zadeklarowało, że ich firma dopuszczała pracę zdalną przed pojawieniem się COVID-19. Natomiast 74% ankietowanych odpowiedziało, że ich firma korzysta z kanału wideo do komunikacji z klientami.

Prognozy na najbliższy czas są negatywne. Zdecydowana większość ankietowanych spodziewa się spadku ilości zapytań o dostępne powierzchnie oraz ilości rozpoczętych procesów (odpowiednio 79% i 68% ankietowanych). W obu tych kategoriach wzrost przewiduje zaledwie 13% ankietowanych – wynika z badań firmy Walter Herz.