Newsroom

Branża dom i ogród stawia na rozwój e-commerce

Pierwsza edycja Home & Garden Congress zgromadziła branżę dom i ogród.

Branża dom i ogród stawia na rozwój e-commerce

13 marca 2024 w hotelu Sound Garden w Warszawie przedstawiciele firm z branży dom i ogród oraz dostawcy nowoczesnych narzędzi i usług z zakresu e-commerce spotkali się na 1. Home & Garden Congress. Wydarzenie poświęcone było sprzedaży internetowej w sektorze wyposażenia wnętrz, artykułów gospodarstwa domowego oraz ogrodniczych. Wzięło w nim udział ponad 120 osób.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Home & Garden Congress to impreza konferencyjno-wystawiennicza dedykowana e-commerce dla przedsiębiorstw z branży dom i ogród. Pomysłodawcą i twórcą wydarzenia jest firma Promedia Jerzy Osika, od wielu lat znana z organizacji szeregu eventów poświęconych sprzedaży internetowej. Tegoroczna i zarazem pierwsza edycja Home & Garden Congress spotkała się z ogromnym zainteresowaniem sektora dom i ogród. Wśród reprezentantów branży nie zabrakło przedstawicieli rozpoznawalnych marek, takich jak np. Whirlpool, Kler, a ponadto Szynaka Meble czy Eurofirany.

Jaki był program kongresu?

Kongres pełen był inspirujących wykładów, które pokazywały, jak osiągnąć sukces w e-sprzedaży w branży Home & Garden. Agnieszka Lipka i Gabriela Gil z AtomStore podzieliły się wiedzą o najlepszych narzędziach, technologiach i strategiach crossborder. Kamil Niedziewicz z Ergonode i Katarzyna Sokół ze Strix przybliżyli uczestnikom znaczenie PIM jako fundamentu sprawnego zarządzania informacją o produkcie i optymalizacji sprzedaży wielokanałowej. Natomiast Maja Kubiak z TrustMate odkryła tajniki wykorzystania opinii konsumentów w e-sklepach dla wzrostu sprzedaży.

Podczas wykładu Andrzeja Rudko z firmy Packeta Poland słuchacze mieli okazje poznać strategie zwinnego testowania nowych rynków Europy Środkowo-Wschodniej. Z kolei z prelekcji Sławomira Spyry z Merce dowiedzieli się, jak skutecznie wykorzystać aplikację mobilną w skalowaniu biznesu.

Wojciech Szymański z Ideo Force podzielił się 11 praktycznymi wskazówkami jak poruszać się po meandrach marketingu w e-commerce. Tematowi komunikacji z klientami poświęcił swój wykład również Dawid Fucia z Edrone. Skoncentrował się on przede wszystkim na strategii e-mail marketingowej, ilustrując ją praktycznymi przykładami z branży Dom i Ogród. Kluczowym elementem marketingu jest także prezentacja produktu. Jak optymalizować zdjęcia i treści produktowe, aby zwiększyć widoczność i sprzedaż oraz uniknąć typowych błędów opowiadał Kamil Kawecki z AMZTeam.pro.

Branża dom i ogród vs. wyzwania e-commerce

Na Home & Garden Congress nie zabrakło aktualnego tematu, jakim jest uruchomienie przez Black Red White platformy sprzedażowej typu marketplace. O kulisach jej wdrożenia opowiadali Marcin Lipiec z Ideo oraz Łukasz Wójcik z Black Red White, zdradzając słuchaczom strategie, wyzwania i sukcesy związane z tym projektem.

E-commerce nie może funkcjonować bez sprawnego systemu dostaw. O tym, jak właściwie zaprojektowane i zastosowane innowacje logistyczne mogą zwiększyć przychody firm, a także istotnie poprawić doświadczenie klienta, opowiedziała Natalia Trzewik z Alsendo.

Podczas Home & Garden Congress zorganizowano również panel ekspercki pt. „Skuteczny e-commerce w branży dom i ogród. Nowe wyzwania. Nowe rozwiązania”. W dyskusji wzięli udział:

  • Krystian Dobrzycki z 9Design, A
  • nna Wojno z NaturalCrop Poland,
  • Jerzy Orłowski z MIM Solutions,
  • Jerzy Osika z Promedia – moderator debaty.

Eksperci podkreślili, że kluczowymi wyzwaniami, z którymi będą musiały zmierzyć się e-sklepy z branży Dom i Ogród, jest coraz większa konkurencja na rynku e-commerce oraz zmiany w zachowaniach i oczekiwaniach klientów. Zgodzili się, że kluczową rolę odgrywać będzie innowacyjność i elastyczność biznesu. Zalecali firmom z branży dom i ogród ciągłe monitorowanie rynku, dostosowywanie oferty do zmieniających się potrzeb klientów oraz inwestowanie w technologie, które pozwolą wyprzedzić konkurencję i utrzymać się na rynku. Pojawił się też temat sztucznej inteligencji.

Ważnym tematem pojawiającym się w czasie całej konferencji był cross border e-commerce, czyli sprzedaż internetowa na rynkach zagranicznych. To obecnie najszybciej rozwijający się segment handlu zagranicznego na świecie. Cieszy fakt, że polskie firmy, w tym z tak proeksportowych branż, jak dom i ogród, odnoszą coraz większe sukcesy w tej dziedzinie – zauważył Jerzy Osika, organizator Home & Garden Congress i prowadzący całe wydarzenie.

Wiedza i networking

Kongres był także doskonałą okazją do networkingu oraz bezpośrednich konsultacji na stoiskach Partnerów kongresu, takich jak AtomStore, Ergonode, TrustMate, Merce.com, Edrone, Packeta Poland, AMZTeam.pro, Ideo Force, Alsendo, Avocado Soft i Segmentify.

Jak podkreślali uczestnicy, Home & Garden Congress był dla nich nie tylko źródłem wiedzy i nowych pomysłów, ale także okazją do nawiązania cennych biznesowych relacji.

ZOBACZ TAKŻE: Home & Garden Congress: jak zwiększyć sprzedaż mebli?

Organizator kongresu, firma Promedia Jerzy Osika, zaprosił uczestników na kolejne wydarzenie, konferencję „Cross Border E-commerce”, która odbędzie się 16 maja 2024, również w hotelu Sound Garden w Warszawie (rejestracja jest dostępna na stronie Cross-Border E-commerce).