Newsroom

10 lat miesięcznika „BIZNES.meble.pl”

782882281

10 lat miesięcznika „BIZNES.meble.pl”

 
Świętować przyszło nam w niezwyczajnych czasach, jednak z odwagą patrzymy w przyszłość i nie możemy się doczekać kolejnych dekad. Na to, co minęło spoglądamy retrospektywnie w jubileuszowym, sierpniowym, absolutnie wyjątkowym wydaniu. Wyciągamy wnioski z przeszłości, mądrzejsi i bogatsi w doświadczenia zamykamy tę dekadę i otwieramy kolejną.
 
Jak przypomniał Marek Hryniewicki, redaktor naczelny, we wstępniaku do jubileuszowego wydania miesięcznika „BIZNES.meble.pl”: niektórzy słysząc, że założyliśmy wydawnictwo pukali się znacząco w czoło. Fakt, wprawdzie finansowy kryzys, który rozpoczął się dwa lata wcześniej był już za nami, ale ciągle jeszcze trwało lizanie ran po spustoszeniach, które spowodował i rozpoczynanie w tym czasie wydawniczego projektu obarczone było ogromnym ryzykiem. Czy mieliśmy tego świadomość? Nawet jeśli, to bardzo skutecznie ją wyparliśmy. „Ja nie mam nic, ty nie masz nic, on nie ma nic. To razem właśnie mamy tyle, w sam raz tyle, żeby założyć wielką fabrykę” – ten cytat z „Ziemi obiecanej” towarzyszył nam wtedy nader często.
 
W sierpniu 2010 r. ludzie, których połączyła pasja, jaką jest branża meblarska, postanowili wydawać miesięcznik „BIZNES.meble.pl”. Przez te 10 lat widzieliśmy wiele wzlotów i upadków, łez wzruszeń i sytuacji tak zabawnych, że nie śnili o nich najlepsi polscy kabareciarze. Nie raz wyczuwaliśmy w Waszych głosach tęsknotę, niejednokrotnie byliśmy świadkami chwil zwątpienia, patrzyliśmy na upadłości, ale też na narodziny nowych marek, targów, na to, jak się przeobrażają, na inwestycje i rozwój produktów. Nie tak dawno, bo w marcu ub.r. w gronie Przyjaciół z branży świętowaliśmy jubileusz związany z setnym wydaniem miesięcznika „BIZNES.meble.pl”. Chyba nikt z nas nie spodziewał się wtedy, jak inna będzie rzeczywistość, gdy stuknie nam 10 lat.
 
Chcemy, byście wiedzieli, że nieustannie nas inspirujecie, motywujecie do ciężkiej pracy, do uważności, do otwartości na nowe, a my z podziwem patrzymy na rosnące fabryki, na nowe pokolenia, które przejmują stery w firmach, na społecznie odpowiedzialne inicjatywy i na innowacyjne produkty, które wprowadzacie na rynek. Jesteście mistrzami Europy i wicemistrzami świata w eksporcie mebli, bo jesteście ludźmi, dla których nie ma rzeczy niemożliwych. Dowiedliście tego ostatnio stając się branżą otwartych serc, a my z dumą mogliśmy o tym informować, tak jak z dumą, wzruszeniem i uśmiechem obserwowaliśmy i kibicowaliśmy firmom z branży, które wzięły udział w akcji #GaszynChallenge. Pokazujecie nam, że nawet w tych trudnych czasach najważniejsza jest jedność, że nawet, gdy mamy mniej, to ciągle wystarczająco dużo, by się tym dzielić.
 
Ten rok jest dla nas wyjątkowy, bo od marca przejęliśmy prowadzenie portalu www.biznes.meble.pl, przez lata z powodzeniem rozwijanego przez Grupę meble.pl i jej założyciela, Jarka Czarnika, bez którego nie byłby możliwy także i sukces naszego wydawnictwa. Jesteśmy przekonani, że branża dostrzega potencjał Internetu, który oferuje możliwości współpracy i promocji, dlatego chcemy wspólnie ten kierunek eksplorować.
 
Rok 2020 to również 15. edycja konkursu „Diament Meblarstwa”. Wiemy, że aktualna sytuacja nie uśpiła kreatywności branży meblarskiej. Z ogromną ciekawością czekamy na tegoroczne zgłoszenia najbardziej innowacyjnych i funkcjonalnych mebli i elementów wyposażenia wnętrz.
 
Świętować chcemy wspólnie z Wami, naszymi Przyjaciółmi, Klientami, Partnerami, Czytelnikami i choć tym razem nie wzniesiemy z Wami toastu szampanem, to z dumą i satysfakcją wznosimy najnowszy jubileuszowy numer miesięcznika „BIZNES.meble.pl”, który od kilku dni jest dostępny na rynku. Nasza redakcja zabiera Czytelników w retrospektywną podróż po 10 ostatnich latach polskiego meblarstwa. Oprócz przypomnienia najważniejszych branżowych wydarzeń, na łamach najnowszego numeru miesięcznika znalazły się także publikacje podsumowujące kluczowe wyzwania, z którymi mierzyło się polskie meblarstwo w ostatniej dekadzie. Prezentujemy branżę w 10 odsłonach, przyglądając się: eksportowi, konsolidacji, promocji branży, inwestycjom, zatrudnieniu, konkurencyjności, kwestiom ekologii i cen, zjawisku sukcesji i rozwojowi produktu. W jubileuszowym wydaniu nie zabrakło także miejsca na tematy związane z designem. Pojawiają się w nim obszerne publikacje na tematy promocji polskiego designu, projektowania dla seniorów, a także jakże fascynującego zjawiska, charakterystycznego dla minionej dekady, jakim są reedycje klasycznych, kultowych już polskich projektów sprzed kilkudziesięciu lat.
 
Dziękujemy Wam, że jesteście. Czytajcie nas i po prostu z nami bądźcie – na dobre i na złe.