Jak zwiększyć konkurencyjność produkcji i sprzedaży mebli?
9 lutego, 2025 2025-02-12 7:34Jak zwiększyć konkurencyjność produkcji i sprzedaży mebli?

Jak zwiększyć konkurencyjność produkcji i sprzedaży mebli?
Targi MEBLE POLSKA, największe kontraktacje meblowe w Europie Środkowo-Wschodniej, które odbędą się w Poznaniu od 25 do 28 lutego 2025 r., będą okazją do zdobycia specjalistycznej wiedzy podczas licznych wykładów, prelekcji i prezentacji. Ich uczestnicy dowiedzą się między innymi, jak zwiększyć konkurencyjność produkcji i sprzedaży mebli.
Jakie tematy poruszone zostaną podczas cyklu wykładów, który Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli przygotowała wspólnie z Grupą MTP? Każdy, kto weźmie udział w tych spotkaniach pozna przede wszystkim najnowsze trendy, technologie i rozwiązania sprzedażowe. Dowie się również, jak zwiększyć konkurencyjność firmy oraz efektywność działania sklepu meblowego. Zyska także wgląd w najnowsze dane na temat sytuacji w branży meblarskiej.
Jaka jest sytuacja polskiej branży meblarskiej? Wnioski z raportu Polskie Meble
Rok 2024 był trudnym okresem dla polskiego meblarstwa. Borykało się ono z rosnącymi kosztami produkcji, spadającym popytem oraz konkurencją z zagranicy, szczególnie z Dalekiego Wschodu. Te czynniki osłabiły pozycję polskiej branży meblarskiej na rynkach międzynarodowych. Szczegółowe studium sytuacji polskiego meblarstwa opracowało B+R Studio w 15. edycji raportu Polskie Meble Outlook 2025. Raport ten zawiera analizę wyników branży w ostatnich latach, oszacowanie danych na 2024 r. oraz prognozy na rok 2025. Wyniki zostaną omówione podczas seminarium w trakcie targów MEBLE POLSKA 2025. Będzie to również okazja do wymiany wiedzy na temat kondycji polskiej branży meblarskiej oraz jej perspektyw rozwoju.
Jak zwiększyć konkurencyjność salonu meblowego?
Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli i Grupa MTP przygotowały cykl wykładów, które mają pomóc ich uczestnikom zwiększyć efektywność sklepu meblowego. Wykłady poprowadzi Jerzy Osika – ekspert ds. sprzedaży, zarządzania i rozwoju osobistego, szkoleniowiec, wykładowca i doradca. Poprzez praktyczne przykłady postara się on znaleźć odpowiedzi na najbardziej nurtujące handel pytania.
Uczestnicy wykładów dowiedzą się, jak wykorzystać w praktyce wiedzę o psychologii sprzedaży, by zyskać i utrzymać klientów. Otrzymają odpowiedź na pytanie, jak pozyskać do zespołu najlepszych sprzedawców. Poznają także tajniki najbardziej innowacyjnych sklepów na świecie (w tym laureatów konkursu Global Innovation Awards). Ponadto dowiedzą się, jak zwiększyć konkurencyjność swoich salonów meblowych. Jerzy Osika omówi również metody samomotywacji oraz skutecznej komunikacji z zespołem przekładającej się na skuteczną sprzedaż.
Strategie rozwoju na międzynarodowym rynku e-commerce
Podczas prelekcji przygotowanej przez Kaufland Global Marketplace będzie można poznać unikalne strategie i możliwości rozwoju na międzynarodowym rynku e-commerce. Uczestnicy zapoznają się z inspirującą historią sukcesu marki meblowej, rozwijającej się dzięki tej internetowej platformie sprzedażowej i dowiedzą się, jak skutecznie sprzedawać na pięciu europejskich rynkach dostępnych na marketplace Kaufland. Wspólnie przeanalizują też konkretne kroki, które pozwoliły marce na dynamiczny rozwój. Ponadto omówią wyzwania i rozwiązania, które przyczyniły się do zdobycia klientów na różnych rynkach. Otrzymają także praktyczne wskazówki, jak zoptymalizować sprzedaż i zwiększyć jej zasięg w Europie.
Jak podejść do kształcenia w bioekonomii?
Bioekonomia jest nowoczesną koncepcją zrównoważonego rozwoju gospodarczego. Jej cel to zwiększenie efektywności ekonomicznej poprzez pełniejsze wykorzystanie odnawialnych zasobów środowiska, zaspokajanie potrzeb ludności i stylu życia. Obecnie programy szkoleń z zakresu przedsiębiorczości nie odpowiadają potrzebom sektora drzewno-meblarskiego. Ponadto brakuje zharmonizowanego podejścia UE w tej kwestii. Organizowane przez OIGPM seminarium „Twórcze podejście do kształcenia w bioekonomii: innowacyjne metody nauczania przedsiębiorczości w sektorze drzewnym i produkcji meblarskiej” poświęcone będzie studium nad programami szkoleniowymi powstającymi w ramach inicjatyw EU Erasmus+, mającymi na celu pobudzenie kreatywności i poczucia przedsiębiorczości w studentach kierunków związanych z różnymi gałęziami biogospodarki, między innymi drzewnictwa czy meblarstwa, jak również wzornictwa przemysłowego.
Czy nowe technologie to szansa, czy kosztowny eksperyment?
Od prezentacji produktów w rzeczywistości rozszerzonej (AR) poprzez konfiguratory produktowe i rekomendacje projektowe oparte na sztucznej inteligencji (AI) – nowoczesne narzędzia obiecują rewolucję w projektowaniu i sprzedaży mebli. Ale czy rzeczywiście poprawiają wyniki finansowe? A może to tylko efektowne hasła, które maskują głębsze problemy, takie jak nieefektywne procesy wewnątrz organizacji, czy źle dobrane strategie rynkowe? Porównując doświadczenia z wdrożeń nowych technologii w firmach z Europy, USA i Kanady, specjaliści z AR-RANGE and DYFUZJA omówią, jak przygotować się do zmian i jak świadomie dobrać zarówno technologię, jak i jej dostawcę. Przedstawią korzyści z narzędzi takich jak konfiguratory 3D, jak i zagrożenia płynące z wdrażania technologii w niegotowych na nie organizacjach.
Jakie możliwości daje upcycling pozostałości poprodukcyjnych?
Trendy związane z ekologiczną produkcją wciąż budzą wątpliwości wielu osób i niekiedy trudno się temu dziwić. W dobie rosnącej troski o ochronę środowiska głośno mówi się o innowacyjnych kierunkach rozwoju, takich jak kaskadowe przetwarzanie materiałów czy ekoprojektowanie. Nieprzerwanie kładziemy nacisk na recykling i upcycling, a nowe regulacje Unii Europejskiej, takie jak DPP czy GPSR, jednoznacznie wskazują, że zmiany w podejściu do produkcji i przetwarzania są nieuniknione. Prelekcja „Upcycling pozostałości poprodukcyjnych w ekonomicznie uzasadnionej produkcji mebli” jest stworzona dla tych, dla których te pojęcia brzmią jak zagadka. Jego uczestnicy dowiedzą się, jakie są możliwości wprowadzenia zrównoważonego rozwoju do biznesu.
Jak można usprawnić projektowanie i produkcję mebli?
Specjaliści z firmy TMSYS przedstawią nowoczesne cyfrowe narzędzia i oprogramowanie, które wspierają projektowanie oraz produkcję mebli na różnych etapach procesu. Omówią narzędzia do kompleksowego projektowanie wnętrz i mebli, w tym precyzyjnego modelowania 3D, do renderingu, pozwalające na tworzenie fotorealistycznych wizualizacji projektów, czy też konfigurator online, który umożliwia klientom samodzielne projektowanie mebli i przestrzeni, z natychmiastowym dostępem do specyfikacji i kosztorysów. Podczas wykładu zostaną zaprezentowane przykłady praktycznego wykorzystania tych narzędzi oraz ich wpływ na poprawę efektywności, jakości i personalizacji w procesach projektowania i produkcji mebli.
ZOBACZ TAKŻE: MEBLE POLSKA 2025 w nowej odsłonie
Szczegółowy program wydarzeń można znaleźć na oficjalnej stronie targów MEBLE POLSKA.
Dla uczestników poznańskich kontraktacji udział w wykładach jest bezpłatny.
Tegoroczna ekspozycja obejmie 9 pawilonów 3, 3A, 4, 5, 5A (Salon Home Decor), 6, 7, 8 i 10. Swoją ofertę zaprezentuje w Poznaniu ponad 300 firm i marek z kilkunastu krajów.