Trendy Ambiente 25+: głębokie, prawdziwe, proste
16 listopada, 2024 2024-11-16 13:04Trendy Ambiente 25+: głębokie, prawdziwe, proste
Jak chcemy żyć i pracować w trudnych czasach? Jakie kształty, kolory i materiały będą w przyszłości definiować nowoczesne przestrzenie życiowe?
Co będzie kształtować asortyment produktów do jadalni, mieszkania, przestrzeni pracy, a także do wręczania jako prezenty? Trendy Ambiente 25+ formułują trzy zaskakujące odpowiedzi. Są nimi głębia, rzeczywistość i łatwość. To właśnie one już teraz sprawiają, że chce się ich doświadczyć na żywo, ale ożyją dopiero w dniach 7-11 lutego 2025 r. w Trend Area w foyer hali 4.1 wraz z wybranymi produktami wystawców.
Trendy w modzie, sztuce, wnętrzach i stylu życia
W pierwszej połowie lutego targi we Frankfurcie zaprezentują przede wszystkim kluczowe międzynarodowe style w sektorze dóbr konsumpcyjnych dla wszystkich poszukiwaczy trendów. Ponadto pierwszym punktem orientacyjnym i cenną pomocą w zamówieniach dla kupców handlowych z szerokiej gamy sektorów handlu detalicznego z całego świata jest przestrzeń Trend Area z Ambiente Trends 25+.
Najnowsze tendencje po raz kolejny przedstawiła znana agencja Stilbüro bora.herke.palmisano, czyli Claudia Herke, Cem Bora i Annetta Palmisano. Wskazali je spośród międzynarodowych trendów w modzie, sztuce, wnętrzach, a także stylu życia.
Do każdego trendu dopasowano również dziewięć kolorów z ośmioma mikromotywami kolorystycznymi. Tak powstaną indywidualne punkty centralne, które można zmieniać i reinterpretować w ciągu roku. Skoncentrowane historie kolorów oferują kupującym, projektantom produktów, a także menedżerom kolekcji liczne opcje projektowe do aranżacji showroomów, witryn sklepowych i prezentacji produktów w różnorodny i zaskakujący sposób.
Klucz do zmian
W swoich badaniach dla Messe Frankfurt Claudia Herke, Cem Bora i Annetta Palmisano inspirują się młodymi, obiecującymi twórcami, a także znanymi projektantami. Natomiast w obliczu wielu niepewnych zdarzeń na świecie ich prognoza dotycząca nowych sposobów życia i pracy daje powody do optymizmu.
Nowe trendy krążą wokół intensywnych projektów, radosnych pomysłów i rozwoju produktów, które kwestionują normy i pozwalają nam zobaczyć to, co znane, z nowej perspektywy. Rzemiosło, zrównoważony rozwój, gospodarka o obiegu zamkniętym i innowacyjne technologie to główne czynniki napędowe wzornictwa, które przekonają konsumentów, sprzedawców detalicznych i komercyjnych projektantów wnętrz – mówi Annetta Palmisano z biura bora.herke.palmisano.
Wszystkie trzy trendy Ambiente 25+ łączy postawa, zgodnie z którą wzornictwo i kreatywność są postrzegane jako klucz do pozytywnych zmian.
Trend I – Głębia
Zanurza się w naturze i przynosi spokój wszystkim obszarom domowego życia. To trend, który wspiera przede wszystkim ciepłe, wzniosłe środowisko życia i pokazuje zupełnie nową wrażliwość na naturę i rzemiosło. Tradycyjne rzemiosło jest reaktywowane, a elementy takie, jak woda, ogień i ziemia są inspiracją w szczególności dla kreatywnych projektów.
Materiały takie, jak drewno, ceramika, szkło i metal, a także nowe kreacje materiałowe pojawiają się w swoich autentycznych kolorach. Nocny błękit, skorupka jajka écru lub zielona herbata tworzą efekt atmosferyczny. Metaliczne niuanse, takie jak matowe srebro, ciemny brąz lub jasny złoty połysk również łapią światło.
Trend II – Rzeczywistość
Jak poznać, co jest prawdziwe? Trend ten koncentruje się przede wszystkim na zrównoważonych projektach i zachęca do pozytywnych zmian. Natomiast projekty są zrozumiałe i radykalnie proste. Funkcjonalność i kreatywność idą ręka w rękę. Tutaj drukarka 3D zapewnia idealne powierzchnie i nowe materiały dla bardziej zrównoważonej przyszłości. Ekologiczne i społeczne aspekty są włączane do procesu doboru materiałów, a koncepcja recyklingu staje się częścią produktu. Rezultatem jest niezwykła różnorodność materiałów, od przetworzonego aluminium lub drewna po szkło i ceramikę z innowacyjnymi szkliwami i materiałami kompozytowymi.
Odpady stają się cennym surowcem. Bogate i dyskretne kolory, takie jak biszkopt, głęboka butelkowa zieleń, drzewny beż, karmel, szklista mięta, pomarańczowo-czerwony, aluminiowa szarość, szafran i ciemna szarość, celowo wspierają ponadczasowy design i czysty wygląd.
W rzeczywistości design jest narzędziem dla bardziej zrównoważonego świata – inspiruje poprzez ukierunkowane pozyskiwanie materiałów, inżynierię i ponowną ocenę sprawdzonych i przetestowanych rozwiązań.
Trend III – Łatwość
Jak przenieść pracę z tkaninami i przędzą na nowy poziom, a w dodatku wprawić wszystko w ruch? Trend poświęcony łatwości tworzy to, czego każdy potrzebuje w danym czasie, czyli miejsce pełne lekkości i radości, które inspiruje do niespodzianek i jeszcze większej kreatywności. Owocowe odcienie, takie jak delikatna śliwka, jasna pomarańcza i cytryna, spotykają się z miękkimi niuansami, takimi jak błękit nieba lub denim, a także głębokimi, ciemnymi odcieniami, takimi jak mech, morska zieleń lub słodkie drewno wiśniowe.
W dodatku inspiracja tekstylna jest tutaj szczególnie silna. Są to przede wszystkim eksperymenty z haftem, unoszącymi się nićmi lub patchworkiem dają początek nowym praktykom rzemieślniczym. Zrównoważone materiały powstają z resztek tkanin lub przędzy. Ponadto innowacyjne techniki dziania 3D łączą kunszt i możliwości projektowania cyfrowego. Materiały takie, jak szkło, papier lub ceramika są kreatywnie przetwarzane i łączone ze sobą. Natomiast rezultatem są nieoczekiwane powierzchnie i tekstury, które zapraszają do ich dotknięcia.
ZOBACZ TAKŻE: Talenty i inspiracje: dlaczego warto być w lutym we Frankfurcie?
Trend ten celebruje czystą radość eksperymentowania z niekonwencjonalnymi pomysłami, materiałami i materiałami, czyli mocne wzory, tekstury i różnorodność kolorów tworzą radosne, inspirujące środowisko życia.
Deep: Trendy Ambiente 25+
- Rainy Day, proj. Terrain Vague.
- Detail: Clockwise, proj. Michael Anastassiades dla Tacchini.
- Uma Candle, Cooee.
- Adagio Grigio, proj. Ronan Bouroullec dla Mutina.
- Thoughts on thickness, Hidden side 10, proj. Hyejung Shin. Fot. Jeongwoo Lee, Korean Craft & Design Foundation, Ro Gallery.
- Astral, proj. Faye Toogood dla Tacchini.
- ARCH chair + Candle holders DPT, proj. Floriane Bande Interior Design. Fot. Babeth Albert.
- Astra Mirrors, proj. Clémence Birot. Fot Julien Falsimagne.
- Clockwise, proj. Michael Anastassiades dla Tacchini.
- Cafetière, proj. Philipp Gröninger, Werkstatt dla Schmuck & Tischkultur. Fot. Philipp Gröninger.
- Ocean Bowl, proj. Terrain Vague.
Real: Trendy Ambiente 25+
- Faneeri Folding Chair, proj. Jonas Forsman dla Nikari Oy, Fot. Nikari Oy.
- Stave, proj. Aleksandra Maria Szewc dla NOV Gallery at Huse of Switzerland.
- Remli Lighting, proj. WE+ dla Ambientec, Ro Gallery.
- Kaldewei-Kollektion, proj. Stefan Diez dla e15.
- PowerPlant, proj. Studio Nick Geipel & Charlotte von Ravenstein. Fot. Nick Geipel & Charlotte von Ravenstein.
- Parigi 142 table lamp, proj. Fucina Frammenti. Fot. Francesco Marongiu.
- Dolores Pfeffermühle, proj. Isabelle Enders.
- Transformed Remnants, proj. Willem Zwiers. Fot. Nicole Marnati.
- Play Collection Play Bean VI, decorative bowl, littala.
- Flaxwood, proj. Dzek z Christien Meindertsma, Fot. Federico Ciamei.
Easy: Trendy Ambiente 25+
- Beyond Bold Plaid Electric Blue, proj. Emma Terweduwe.
- Hana-Arashi Armchair, proj. Nendo dla Paola Lenti.
- Björk and Berries, proj. Estelle Bourdet, House of Switzerland.
- Knitted Bowl, proj. Milan Pekař, Ro Galery.
- Knitted Bowl, proj. Milan Pekař, Ro Galery.
- Hana-Arashi Floorlamp, proj. Nendo dla Paola Lenti.
- Soft Objects, proj. Gaspard Fleury-Dugy.
- Flare coffee table #3, proj. Draga & Aurel x Todd Merrill Studio. Fot. Federica Lissoni.
- Pupa, proj. Mathilde Bretillot, Ide to Puglia, Ro Gallery. Fot. Tadzio.
- Checkered Bench, solid cherry, maple wood, proj. Studio Yellowdot we współpracy z American Hardwood Export Council (AHEC). Fot. Volkan Dogar.
- Kids Sneakers, proj. Neunoi at House of Switzerland.
Opr. Anna Szypulska.
Artykuł ukazał się w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 11/2024.