Trendy Ambiente 2025: głębokie, prawdziwe, proste
16 listopada, 2024 2024-11-25 8:57Trendy Ambiente 2025: głębokie, prawdziwe, proste
Jak chcemy żyć i pracować w trudnych czasach? Jakie kształty, kolory i materiały będą w przyszłości definiować nowoczesne przestrzenie życiowe?
Co będzie kształtować asortyment produktów do jadalni, mieszkania, przestrzeni pracy, a także do wręczania jako prezenty? Trendy Ambiente 2025 formułują trzy zaskakujące odpowiedzi. Są nimi głębia, rzeczywistość i łatwość. To właśnie one już teraz sprawiają, że chce się ich doświadczyć na żywo, ale ożyją dopiero w dniach 7-11 lutego 2025 r. w Trend Area w foyer hali 4.1 wraz z wybranymi produktami wystawców.
Trendy w modzie, sztuce, wnętrzach i stylu życia
W pierwszej połowie lutego targi we Frankfurcie zaprezentują przede wszystkim kluczowe międzynarodowe style w sektorze dóbr konsumpcyjnych dla wszystkich poszukiwaczy trendów. Ponadto pierwszym punktem orientacyjnym i cenną pomocą w zamówieniach dla kupców handlowych z szerokiej gamy sektorów handlu detalicznego z całego świata jest przestrzeń Trend Area z Ambiente Trends 25+.
Najnowsze tendencje po raz kolejny przedstawiła znana agencja Stilbüro bora.herke.palmisano, czyli Claudia Herke, Cem Bora i Annetta Palmisano. Wskazali je spośród międzynarodowych trendów w modzie, sztuce, wnętrzach, a także stylu życia.
Do każdego trendu dopasowano również dziewięć kolorów z ośmioma mikromotywami kolorystycznymi. Tak powstaną indywidualne punkty centralne, które można zmieniać i reinterpretować w ciągu roku. Skoncentrowane historie kolorów oferują kupującym, projektantom produktów, a także menedżerom kolekcji liczne opcje projektowe do aranżacji showroomów, witryn sklepowych i prezentacji produktów w różnorodny i zaskakujący sposób.
Klucz do zmian
W swoich badaniach dla Messe Frankfurt Claudia Herke, Cem Bora i Annetta Palmisano inspirują się młodymi, obiecującymi twórcami, a także znanymi projektantami. Natomiast w obliczu wielu niepewnych zdarzeń na świecie ich prognoza dotycząca nowych sposobów życia i pracy daje powody do optymizmu.
Nowe trendy krążą wokół intensywnych projektów, radosnych pomysłów i rozwoju produktów, które kwestionują normy i pozwalają nam zobaczyć to, co znane, z nowej perspektywy. Rzemiosło, zrównoważony rozwój, gospodarka o obiegu zamkniętym i innowacyjne technologie to główne czynniki napędowe wzornictwa, które przekonają konsumentów, sprzedawców detalicznych i komercyjnych projektantów wnętrz – mówi Annetta Palmisano z biura bora.herke.palmisano.
Wszystkie trzy trendy Ambiente 2025 łączy postawa, zgodnie z którą wzornictwo i kreatywność są postrzegane jako klucz do pozytywnych zmian.
Trend I – Głębia
Ten trend zanurza się w naturze i przynosi spokój wszystkim obszarom domowego życia. Wspiera przede wszystkim ciepłe, wzniosłe środowisko życia i pokazuje zupełnie nową wrażliwość na naturę i rzemiosło. Woda, ogień i ziemia są inspiracją w szczególności dla kreatywnych projektów, a tradycyjne rzemiosło reaktywowane.
Materiały takie, jak drewno, ceramika, szkło i metal, a także nowe kreacje materiałowe pojawiają się w autentycznych kolorach. Nocny błękit, skorupka jajka écru lub zielona herbata tworzą efekt atmosferyczny. Metaliczne niuanse, takie jak matowe srebro, ciemny brąz lub jasny złoty połysk również łapią światło.
Trend II – Rzeczywistość
Jak poznać, co jest prawdziwe? Trend ten koncentruje się przede wszystkim na zrównoważonych projektach i zachęca do pozytywnych zmian. Natomiast projekty są zrozumiałe i radykalnie proste. Funkcjonalność i kreatywność idą ręka w rękę. Tutaj drukarka 3D zapewnia idealne powierzchnie i nowe materiały dla bardziej zrównoważonej przyszłości. Ekologiczne i społeczne aspekty są włączane do procesu doboru materiałów, a koncepcja recyklingu staje się częścią produktu. Rezultatem jest niezwykła różnorodność materiałów, od przetworzonego aluminium lub drewna po szkło i ceramikę z innowacyjnymi szkliwami i materiałami kompozytowymi.
Odpady stają się cennym surowcem. Bogate i dyskretne kolory, takie jak biszkopt, głęboka butelkowa zieleń, drzewny beż, karmel, szklista mięta, pomarańczowo-czerwony, aluminiowa szarość, szafran i ciemna szarość, celowo wspierają ponadczasowy design i czysty wygląd.
W rzeczywistości design jest narzędziem dla bardziej zrównoważonego świata – inspiruje poprzez ukierunkowane pozyskiwanie materiałów, inżynierię i ponowną ocenę sprawdzonych i przetestowanych rozwiązań.
Trend III – Łatwość
Jak przenieść pracę z tkaninami i przędzą na nowy poziom, a w dodatku wprawić wszystko w ruch? Trend poświęcony łatwości tworzy to, czego każdy potrzebuje w danym czasie, czyli miejsce pełne lekkości i radości, które inspiruje do niespodzianek i jeszcze większej kreatywności. Owocowe odcienie, takie jak delikatna śliwka, jasna pomarańcza i cytryna, spotykają się z miękkimi niuansami, takimi jak błękit nieba lub denim, a także głębokimi, ciemnymi odcieniami, takimi jak mech, morska zieleń lub słodkie drewno wiśniowe.
W dodatku inspiracja tekstylna jest tutaj szczególnie silna. Są to przede wszystkim eksperymenty z haftem, unoszącymi się nićmi lub patchworkiem dają początek nowym praktykom rzemieślniczym. Zrównoważone materiały powstają z resztek tkanin lub przędzy. Ponadto innowacyjne techniki dziania 3D łączą kunszt i możliwości projektowania cyfrowego. Materiały takie, jak szkło, papier lub ceramika są kreatywnie przetwarzane i łączone ze sobą. Natomiast rezultatem są nieoczekiwane powierzchnie i tekstury, które zapraszają do ich dotknięcia.
ZOBACZ TAKŻE: Talenty i inspiracje: dlaczego warto być w lutym we Frankfurcie?
Trend ten celebruje czystą radość eksperymentowania z niekonwencjonalnymi pomysłami, materiałami i materiałami, czyli mocne wzory, tekstury i różnorodność kolorów tworzą radosne, inspirujące środowisko życia.
Deep: Trendy Ambiente 2025
- Rainy Day, proj. Terrain Vague.
- Detail: Clockwise, proj. Michael Anastassiades dla Tacchini.
- Uma Candle, Cooee.
- Adagio Grigio, proj. Ronan Bouroullec dla Mutina.
- Thoughts on thickness, Hidden side 10, proj. Hyejung Shin. Fot. Jeongwoo Lee, Korean Craft & Design Foundation, Ro Gallery.
- Astral, proj. Faye Toogood dla Tacchini.
- ARCH chair + Candle holders DPT, proj. Floriane Bande Interior Design. Fot. Babeth Albert.
- Astra Mirrors, proj. Clémence Birot. Fot Julien Falsimagne.
- Clockwise, proj. Michael Anastassiades dla Tacchini.
- Cafetière, proj. Philipp Gröninger, Werkstatt dla Schmuck & Tischkultur. Fot. Philipp Gröninger.
- Ocean Bowl, proj. Terrain Vague.
Real: Trendy Ambiente 2025
- Faneeri Folding Chair, proj. Jonas Forsman dla Nikari Oy, Fot. Nikari Oy.
- Stave, proj. Aleksandra Maria Szewc dla NOV Gallery at Huse of Switzerland.
- Remli Lighting, proj. WE+ dla Ambientec, Ro Gallery.
- Kaldewei-Kollektion, proj. Stefan Diez dla e15.
- PowerPlant, proj. Studio Nick Geipel & Charlotte von Ravenstein. Fot. Nick Geipel & Charlotte von Ravenstein.
- Parigi 142 table lamp, proj. Fucina Frammenti. Fot. Francesco Marongiu.
- Dolores Pfeffermühle, proj. Isabelle Enders.
- Transformed Remnants, proj. Willem Zwiers. Fot. Nicole Marnati.
- Play Collection Play Bean VI, decorative bowl, littala.
- Flaxwood, proj. Dzek z Christien Meindertsma, Fot. Federico Ciamei.
Ease: Trendy Ambiente 2025
- Beyond Bold Plaid Electric Blue, proj. Emma Terweduwe.
- Hana-Arashi Armchair, proj. Nendo dla Paola Lenti.
- Björk and Berries, proj. Estelle Bourdet, House of Switzerland.
- Knitted Bowl, proj. Milan Pekař, Ro Galery.
- Knitted Bowl, proj. Milan Pekař, Ro Galery.
- Hana-Arashi Floorlamp, proj. Nendo dla Paola Lenti.
- Soft Objects, proj. Gaspard Fleury-Dugy.
- Flare coffee table #3, proj. Draga & Aurel x Todd Merrill Studio. Fot. Federica Lissoni.
- Pupa, proj. Mathilde Bretillot, Ide to Puglia, Ro Gallery. Fot. Tadzio.
- Checkered Bench, solid cherry, maple wood, proj. Studio Yellowdot we współpracy z American Hardwood Export Council (AHEC). Fot. Volkan Dogar.
- Kids Sneakers, proj. Neunoi at House of Switzerland.
Opr. Anna Szypulska.
Artykuł ukazał się w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 11/2024.