Jakość i lokalność
26 maja, 2020 2023-03-01 14:02Jakość i lokalność
Produkty młodej i świadomej marki Noo.ma powstają z udziałem zaawansowanych technologii i w kooperacji z lokalnymi partnerami. Podobają się osobom preferującym minimalistyczną i spójną estetykę.
Ich produkty trafiają dziś do klientów zainteresowanych wzornictwem, aktywnie śledzących trendy na świecie, preferujących minimalistyczną i spójną estetykę. Większość odbiorców Noo.ma jest reprezentantami klasy średniej państw Europy Zachodniej. Zdecydowanym bestsellerem są meble do przechowywania – w szczególności komoda „Øna”, szafka RTV „Met” oraz modułowy regał „Folbi”, który cieszy się zainteresowaniem nie tylko klientów indywidualnych, ale również świetnie odnajduje się w dużych inwestycjach.
Noo.ma: meble dla klasy średniej
Prace nad rozwojem marki Noo.ma rozpoczęły się na długo przed oficjalnym założeniem spółki, która ostatecznie powstała w listopadzie 2017 roku. Zaczęło się od pasji do projektowania mebli, którą Damian Goliński, założyciel marki, wykształcił podczas studiów na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Początkowo nie było to działanie skoordynowane z marketingiem czy sprzedażą.
Właściwe procesy zaczęły się kreować z czasem, kiedy do naszej struktury zaczęły dołączać (z początku nawet bez wynagrodzenia) kolejne wyjątkowe osoby, które zakochały się w tym, co robimy. Spółka powstała dzięki współpracy Damiana z Cyprianem Bieniarzem, który pełni funkcję COO – opowiadają przedstawiciele Noo.maa.
Markę założył Damian Goliński będący jednocześnie CEO i głównym projektantem. Korzeniem funkcjonowania Noo.ma jest i zawsze będzie produkt, więc każdy inny dział jest naturalnie pod dużym wpływem projektowej części naszej działalności – zaznaczają. W powstanie spółki nie był zaangażowany inwestor, a wkład własny twórców marki był minimalny.
Zarówno wtedy, jak i w tym momencie, koszty finansujemy z bieżącej działalności. Niemniej jednak, aktualnie aktywnie rozpoczęliśmy poszukiwania partnera, który swoim wkładem finansowym i nie tylko, będzie w stanie znacznie przyspieszyć nasz rozwój – opowiadają przedstawiciele Noo.ma.
Jakie plany ma Noo.ma?
Mówią o ambitnych planach. Chcą wdrożyć wiele konkretnych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które z jednej strony usprawnią wewnętrzne procesy związane z obsługą zamówień, a z drugiej strony sprawią, że zakupy w firmowym sklepie internetowym staną się wyjątkowym przeżyciem.
Chcielibyśmy przeznaczyć większe środki na rozwój produktów, które aktualnie mamy w ofercie, ale także wprowadzić na rynek nowy asortyment. Planujemy stale powiększać zespół o osoby, które pomogą nam rozwinąć skrzydła. Aktualnie szukamy nowych członków zespołu odpowiedzialnych za sprzedaż, obsługę klienta, marketing, czy supply. Bardzo istotna dla nas jest również stała obecność na najważniejszych targach w Europie, a w przyszłości także w USA – mówią.
Co to jest Noo.ma?
Na pytanie, co jest znakiem charakterystycznym, ideą Noo.ma, odpowiadają: Jesteśmy zespołem ludzi o szerokich i bardzo zróżnicowanych kompetencjach z mnóstwem świeżych pomysłów na rozwój marki. Noo.ma wyróżnia się znacznie od większości konkurencji dzięki wykorzystywaniu zaawansowanych technologii. Tyczy się to zarówno produkcji, która aktualnie jest prawie całkowicie zautomatyzowana i niezwykle precyzyjna, jak i części IT działalności. Dużo inwestujemy w rozwój sklepu internetowego, zaawansowanej analityki oraz systemów ERP i CRM integrujących większość procesów operacyjnych firmy.
Zapytani, o to, z myślą o jakim otoczeniu projektują meble, mówią: Od samego początku działalności nasze produkty, sesje zdjęciowe, czy komunikacja marketingowa były spójne, oryginalne i interesowały nie tylko osoby z branży, ale także ludzi identyfikujących się z tą konkretną stylistyką i stylem życia. Uważamy, że przestrzeń, w której mieszkamy i pracujemy ma ogromny wpływ na efekty naszych działań i komfort życia. Dlatego nasze produkty są tworzone z równym naciskiem na estetykę, jak i funkcjonalność oraz wygodę użytkowania.
Noo.ma a trendy społeczne
W swojej działalności, Noo.ma bierze pod uwagę trendy społeczne. Najważniejszy trend, który, zarówno w momencie rozpoczynania działalności, jak i w tym momencie jest dla nas cały czas aktualny to kierunek związany z jakością i lokalnością wytwarzania naszych produktów. Od początku istnienia marki udało nam się nawiązać współpracę z wieloma lokalnymi zakładami, które są odpowiedzialne za konkretne etapy produkcji w ramach swoich wyspecjalizowanych kompetencji. Taki sposób pozwala nam uzyskać produkt dopracowany do perfekcji – zaznaczają.
Dodają też: Kolejny trend, jaki mamy na uwadze, to ten związany ze skierowaniem uwagi nie tylko na efekt wizualny ale także oddziałujący na inne zmysły – w szczególności dotyk. Ciągle poszukujemy sposobów na to, by nie rezygnując z naszej minimalistycznej estetyki wprowadzić do projektów wyjątkowe, oryginalne odczucia. Tym sposobem udało nam się znaleźć lub opracować materiały o, bardzo przyjemnych w dotyku strukturach, takich jak front frezowany pionowo, szkło ornamentowe oraz wyjątkowo matowe i aksamitne płyty laminowane wykonane z recyklingu.
Wrażliwi na ochronę środowiska
Noo.ma jest również wrażliwa na temat ochrony środowiska. Dotychczas, firmie udało się praktycznie wyeliminować użycie plastiku, wykorzystywanego zarówno w trakcie produkcji i wysyłki produktów. Wszystkie meble wysyłane są zawsze na płasko, żeby możliwie zmniejszyć ślad węglowy.
Od dłuższego czasu pracowaliśmy też nad wdrożeniem technologii produkcji, która byłaby znacznie bardziej ekologiczna. Po miesiącach poszukiwań dostawców i opracowywaniu nowego procesu produkcyjnego udało się osiągnąć cel. Wraz z początkiem roku wycofaliśmy użycie chemicznych lakierów i laminatów na rzecz płyty laminowanej, która jest produkowana w 100% z recyklingu – podkreślają.
Na pytanie w jakich innych obszarach działalności dbają o równowagę i zrównoważenie procesów, odpowiadają: Staramy się myśleć o tym w ramach wszystkich obszarów naszej pracy. Udało nam się nawiązać współpracę z dostawcami i kooperantami, którzy podobnie jak my, starają się działać w sposób przyjazny środowisku. Podwykonawcy dostarczają do nas materiały w ramach dużych, regularnych dostaw, a produkty finalne są pakowane na płasko, bez użycia plastiku – wszystko po to, by zmniejszyć nasz ślad węglowy na każdym etapie.
Noo.ma szanuje materiały ponadczasowe. Przede wszystkim za ich trwałość i uniwersalność. Podobnie myśli o swoich produktach, których nie chce przypisywać konkretnej modzie i które odnajdą zastosowanie zarówno w surowym wnętrzu nowoczesnego domu, klimatycznym mieszkaniu w kamienicy, czy klasycznym biurze w apartamentowcu.
TEKST: Diana Nachiło
Artykuł opublikowany został w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 5/2020