Design

IKEA Festival – najważniejsze wydarzenia

IKEA Festival grafika

IKEA Festival – najważniejsze wydarzenia

9 dni, 9 miast, 10 inspirujących tematów. Od 26 sierpnia do 10 września w stacjonarnych sklepach IKEA, a także online, odbędzie się IKEA Festival.

W dziewięciu miastach z całego świata, przez dziewięć dni marka poruszy dziesięć tematów, które mają na celu celebrować kreatywność i pomysłowość w domowym życiu.

Według raportu IKEA połowa Polaków zmieniła swój dom podczas pandemii

W raporcie „Życie w Domu” przygotowanym przez IKEA w 2021 roku, 26% ludzi na całym świecie stwierdziło, że realizowanie hobby lub osobistych projektów jest ważne dla utrzymania dobrego samopoczucia, a 32% z ankietowanych chce spędzać więcej czasu na realizacji swoich pasji. Co ciekawe i warte podkreślenia, niemal połowa Polaków (47%), którzy podjęli znaczne wysiłki w celu reorganizacji swojego domu w ciągu pandemii ma teraz o nim bardziej pozytywne zdanie. W trakcie dwutygodniowego IKEA Festival ludzie z całego świata będą mogli czerpać od twórców i innowatorów, by zyskać odwagę oraz motywacje do aktywnego działania w swoich domach.

IKEA Festival czerpie inspiracje z ludzkich pasji

Przez dziewięć dni, 9 sklepów IKEA w światowych metropoliach zamieni się w pełną inspiracji przestrzeń. Realizowane w ramach festiwalu specjalne wydarzenia w sklepach, zakupy na żywo, a także treści tworzone przez wybrane persony w mediach społecznościowych, skupiać będą się na dziesięciu tematach: jedzeniu, sporcie, grach, muzyce i tańcu, naturze, modzie i urodzie, kolekcjonerstwie, sztuce i rzemiośle, skupieniu i wellness oraz zwierzętach domowych. Dostępna będzie także nowa platforma internetowa, gdzie widzowie będą mogli oglądać festiwal na żywo z każdego miejsca na świecie. IKEA dzięki przekazom live i poruszaniu tematów bliskich domowemu życiu chce zmotywować ludzi do dzielenia się swoimi pasjami i pomysłami, aby inspirować innych do ich realizowania.

Z radością obserwowaliśmy, jak IKEA Festival się rozwija. Tym razem skupiamy się na ludziach, którzy chcą spędzać więcej czasu na wykonywaniu swoich pasji i hobby. Chcemy pokazać wpływ jaki może mieć odrobina kreatywności w aranżacji własnej przestrzeni – mówi Marcus Engman, Chief Creative Officer w Ingka Group.

To dla IKEA festiwal wielu pierwszych razów, m.in. z pierwszą globalną kampanią na TikToku. IKEA przy nowej odsłonie swojego wydarzenia współpracuje z młodymi i obiecującymi twórcami, którzy zamienią inspiracje z wydarzenia w rzeczywistość, pokazując tym samym skalę różnorodności produktów dostępnych w IKEA oraz to, jak można wypróbować rozwiązania marki we własnym domu.

Gospodarzami tegorocznego festiwalu będą Teksas, Wiedeń, Szanghaj, Nowy Jork, Sydney, Sztokholm, Tokio, Madryt, Paryż i… zacisze własnego domu.

IKEA Festival odbędzie się nie tylko w dziewięciu miastach „gospodarzy”, ale także w wielu innych sklepach IKEA na całym świecie. Wśród atrakcji znajdą się m.in. speed dating ze specjalistami wyposażenia wnętrz, food trucki serwujące najnowszą ofertę IKEA, wydarzenia w sklepach.

W Polsce przewidziane są specjalne oferty dla klubowiczów IKEA Family. Więcej informacji na temat akcji w poszczególnych sklepach na stronie IKEA.

Festiwal można będzie oglądać od 26 sierpnia na: IKEA.pl/festiwal.  

IKEA Festival – plan wydarzeń

  • 26 sierpnia sklep IKEA w Teksasie rozpocznie IKEA Festival od kwestii związanych z tworzeniem muzyki w domu oraz podpowie, jak można zmienić własne cztery kąty w parkiet taneczny dla sąsiadów i przyjaciół.
  • 27 sierpnia wydarzenie przeniesie się do IKEA Wien Westbahnhof w Wiedniu. Odwiedzający i oglądający dowiedzą się, jak zrobić słynne wiedeńskie ciasteczka – w stylu wegańskim, a także wezmą udział w warsztatach upcyklingu.
  • 28 sierpnia IKEA Xuhui w Szanghaju obejmie prowadzenie, przygotowując się do dwudziestu pięciu lat istnienia IKEA w Chinach (w 2023 roku). Widzowie będą mogli odwiedzić domy dwóch pracowników działu wyposażenia wnętrz, których pasją jest rękodzieło i jedzenie. Pokażą oni, jak zorganizować narzędzia i materiały do craftingu, jak zrobić dekoracje ścienne od zera i wreszcie, jak wykonać wino śliwkowe.
  • 2 września wracamy do Stanów Zjednoczonych, tym razem do IKEA Brooklyn w Nowym Jorku, gdzie wśród atrakcji znajdzie się pokaz mody w Köket, prezentujący brooklińskie wzornictwo oraz porady dotyczące przestrzeni do pracy i rozwiązań w zakresie przechowywania wszystkiego, co związane z modą czy urodą.
  • 3 września, IKEA Tempe w Sydney będzie gościć u siebie zapalonego podróżnika, który podzieli się wskazówkami na temat życia na małej przestrzeni, a weganin – świeżymi pomysłami dot. zrównoważonego odżywiania. Dzień natomiast dopełni muzyka na żywo grana w zachwycającym Sydney Harbor.
  • Sztokholm przejmie inicjatywę 4 września w nowo otwartym centrum IKEA City w Gallerian, gdzie odbędzie się dzień gier online i w sklepie. Do najważniejszych atrakcji należą wywiady na żywo z graczami ze szwedzkiej drużyny narodowej, a także wizyta w domu znanej szefowej kuchni i byłego sportowca.
  • 8 września to zaproszenie do jednego z kultowych punktów ulicznej mody i stylu życia. Podczas trzech sesji live stream w IKEA City w Tokio, widzowie poznają wskazówki dotyczące mody oraz będą mogli zainspirować się prostymi, ale pysznymi przepisami.
  • 9 września w IKEA San Sebastian de los Reyes, w Madrycie, gry będą po raz kolejny głównym tematem dnia. Wśród najważniejszych wydarzeń znajdzie się też metamorfoza pokoju dla młodego gracza oraz rozmowa z psychologiem i influencerami z pokolenia Z na tematy, które są dla nich ważne w kontekście zdrowia psychicznego.

Zakończenie festiwalu 10 września odbędzie się w IKEA w Paryżu. W stolicy mody widzowie spotkają szereg kreatywnych i inspirujących osób. Ekspertka od tapicerki, podzieli się tym, jak jej przestrzeń życiowa inspiruje ją każdego dnia do tworzenia najpiękniejszych kreacji. Z kolei kwiaciarka pokaże swój ambitny projekt zbudowania malutkiego domu.