Design

Biuro GN Polska – nowy projekt Bit Creative

Nowa siedziba GN Polska, zaprojektowana przez warszawską pracownię Bit Creative.

Biuro GN Polska – nowy projekt Bit Creative

Nowa siedziba GN Polska, zaprojektowana przez warszawską pracownię Bit Creative, wciela nowatorski koncept współczesnego, udomowionego biura.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznastwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Imponującą rozmiarami przestrzeń, zlokalizowaną w prestiżowym kompleksie Saski Crescent w centrum Warszawy, utrzymano w skandynawskiej stylistyce z elementami inspirowanymi coworkingiem. Ożywiają ją odważne akcenty trafiające w gusta młodego zespołu. Projekt Bit Creative odzwierciedla skandynawską filozofię pracy, skupioną na dobrostanie pracowników i równowadze między życiem zawodowym a prywatnym. Charakterystyczne motywy dekoracyjne oraz najwyższe standardy akustyczne wiążą się bezpośrednio z technologią dźwięku, w zakresie której GN jest specjalistą na skalę globalną.

Nowe, wielofunkcyjne biuro o powierzchni 2 tys. m² ma za zadanie wspierać globalne operacje firmy, uwzględniając kluczową rolę działu IT, który stanowi największą grupę spośród około 100 użytkowników tej przestrzeni. Projekt wnętrz został powierzony zespołowi Bit Creative – jednej z wiodących polskich pracowni specjalizujących się w projektowaniu nowatorskich środowisk pracy.

Nowa siedziba GN Polska, zaprojektowana przez warszawską pracownię Bit Creative.
Fot. Fotomohito

Saski Crescent to biurowiec po rebrandingu i rearanżacji, odświeżony po kilkunastu latach. W związku z tym, że kondygnacja pierwsza jest niższa, stąd nasze świadome działanie mające na celu optyczne powiększenie kubatury przestrzeni poprzez pozostawienie odkrytych sufitów – mówi Barnaba Grzelecki, założyciel Bit Creative.

Skandynawski styl w projekcie Bit Creative

Przez część okien do wnętrza zaglądają korony drzew. Biurowiec jest otulony zielenią, mimo że położony w centralnej części miasta. Stylistycznie wnętrze nowej siedziby GN Polska łączy skandynawską powściągliwość i naturalność z elementami ciepłą cegłą, betonem, drewnem żywą zielenią. Przewodnim materiałem w nowym biurze stało się naturalne, ciepłe w odcieniu drewno dębowe, zestawione z gamą szarości. Dochodzą do tego detale w czerni, zgaszonych odcieniach zieleni i błękitu, po granat i akcenty fioletu, a także oranżu. Wystrój tej salki osnuto wokół instrumentów perkusyjnych – nawet lampa nie pozostawia wątpliwości co do źródła pomysłu. Ceglana ściana została natomiast pomalowana na biało – stanowi tło dla ekspozycji zestawu talerzy perkusyjnych.

Inspiracją do stworzenia koncepcji wnętrza całego biura był sam produkt, czyli rozwiązania audiowizualne – opowiada Barnaba Grzelecki. Projekt został więc zbudowany wokół dźwięku – zarówno jako wartości funkcjonalnej, w kontekście akustyki, jak i detali. GN to firma duńska, naturalnie więc bliski sercu inwestorów jest styl skandynawski. Wnętrza utrzymane w chłodnej gamie, ocieplone drewnem – dodaje.

Nowa siedziba GN Polska, zaprojektowana przez warszawską pracownię Bit Creative.
Fot. Fotomohito

Równocześnie firma swoją poprzednią siedzibę miała w coworkingu. Czerwona cegła zderzona z betonem, zieleń i elementy drewna – to charakterystyczne motywy tamtej przestrzeni, które inwestorzy zapragnęli „przenieść” do nowego biura wraz z duchem odważnego designu w postaci grafik, ledonów, niebanalnych opraw oświetleniowych. Przy czym grafiki zostały tutaj nadrukowane na płyty PET, które pochłaniają dźwięk, będąc efektowną dekoracją. Parametry akustyczne w całym wnętrzu pozostają na najwyższym poziomie. Bardzo nas ucieszyło jako projektantów, że udało się to zmieścić w budżecie – podkreśla architekt.

W biurze jak w domu

Elementy dekoracyjne z motywem skali natężenia dźwięku nie tylko dekorują ściany, ale również pełnią funkcję paneli pochłaniających hałas. Obok wysokojakościowego, podwójnego szkła i płyt PET, we wnętrzu zastosowano również filc, sufit z fizeliną, wykładziny z podkładem bitumicznym, a także sufitowe wyspy akustyczne. Zapewnia to wyjątkowy komfort pracy.

Wnętrza nowego biura są zróżnicowane pod względem funkcji – od recepcji z klasyczną ladą i strefą dla gości, z regałem wypełnionym żywą zielenią, która nawiązuje charakterem i wyposażeniem do współczesnego, domowego salonu, poprzez płynnie połączoną z recepcją wielofunkcyjną strefę socjalną stanowiącą serce biura, z luksferami pełniącymi rolę doświetlenia i budującymi relacje kolorystyczne zielonkawych odcieni szkła i turkusowych tonów płytek w coffee point, po sale i salki konferencyjne różnych rozmiarów, a skończywszy na kameralnych, jednoosobowych pokojach do pracy. Open space’y zaprojektowano tak, aby sprzyjały pracy zespołowej, ale nie były przytłaczające.

Nowa siedziba GN Polska, zaprojektowana przez warszawską pracownię Bit Creative.
Fot. Fotomohito

Miejsca pracy oddzielono lekkimi ściankami z drewna i akustycznego filcu z motywem fal dźwiękowych, który powraca także w formach oświetlenia LED. Swego rodzaju „przepływ” tego ledonu pod sufitem stanowi świadome nawiązanie do fali dźwiękowej. Podobnie jak inne elementy we wnętrzu, których inspiracją była technologia dźwięku, czyli obszar działalności GN Group – zaznacza architekt. W tym biurze znajduje się nawet wyciszone pomieszczenie dedykowane głębszemu relaksowi – z piłką i leżanką w otoczeniu kosmicznych motywów. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że można się tutaj poczuć jak w domu… nie wychodząc z biura.

Technologia w zgodzie z naturą

Ludzie wracający po pandemii z home office miewali trudności z ponownym przystosowaniem się do realiów biurowych open space’ów. Dlatego w ostatnich latach nastąpiła zmiana w podejściu do projektowania tego typu przestrzeni. W wersji postpandemicznej mają one zapewnić już nie tylko podstawowe potrzeby związane z wykonywaniem zadań, ale także quasi domową przytulność i udogodnienia wspierające neuroróżnorodność. Nową rolą projektantów staje się „udomowianie” współczesnego biura przy zachowaniu funkcjonalności i estetyki na najwyższym poziomie – mówi właściciel Bit Creative.

W biurze zaprojektowano przestrzenie zarówno do pracy, jak i do integracji – na czele ze strefą socjalną z barem i jadalnio-kawiarnią. Biuro odpowiada na potrzeby osób neuroatypowych – z myślą o nich powstały zarówno strefy wyciszenia, jak i pomieszczenia stymulujące wizualnie.

Nowa siedziba GN Polska, zaprojektowana przez warszawską pracownię Bit Creative.
Fot. Fotomohito

Choć przestrzeń jest bardzo zaawansowana technologicznie, technologia nie dominuje. Raczej współistnieje z designem i wplecionymi weń – w duchu biophilic design – elementami natury. Zwraca uwagę żywa zieleń w donicach, jak również zieleń zmumifikowana, do złudzenia przypominająca naturalną – w instalacjach oświetleniowych i dekoracyjnych. Oprawy oświetleniowe z filcu, akustyczne wyspy i zintegrowane systemy multimedialne zostały harmonijnie wkomponowane w strefy otwartych sufitów.

Mamy tutaj szereg ciekawych opraw oświetleniowych o funkcjach akustycznych – z filcu szarego i w kolorach, takich jak czerwony czy niebieski, a nawet bardziej fantazyjne, jak ta z beżowego filcu przypominająca kwiat origami – wymienia Jakub Bubel z Bit Creative. Obłe kształty stanowią nawiązanie do architektury samego budynku. Pojawiają się też w szklanych ścianach działowych i elementach sufitu nad open space. Świadomie używaliśmy zmiękczonego detalu i motywu zaoblenia – uzupełnia.

Modelowy projekt Bit Creative

GN Polska i Bit Creative stworzyli wspólnie przestrzeń, która może służyć jako przykład tego, jak dziś należałoby projektować środowisko pracy. Z myślą o ludziach, wykorzystując zrównoważone technologie i nowatorskie rozwiązania funkcjonalne w parze z projektowaniem biofilnym.

Nowa siedziba GN Polska, zaprojektowana przez warszawską pracownię Bit Creative.
Fot. Fotomohito

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tej współpracy. Po drugiej stronie mieliśmy świadomego, dynamicznego inwestora z budżetem na elementy akustyczne, ergonomiczne, technologiczne, a także inspirujący zespół młodych pracowników. Wnętrze nowego biura GN jest tego wyrazem – podsumowuje Barnaba Grzelecki.